Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

MeTesla

Sitat fra: Thomas N på søndag 11. oktober 2015, klokken 21:43
Hvis man bestiller neste uke, når er reel leveringstid på en model S nå? Bor i Oslo.

Jeg vil tro januar..

oleredv

Sitat fra: Thomas N på søndag 11. oktober 2015, klokken 21:43
Hvis man bestiller neste uke, når er reel leveringstid på en model S nå? Bor i Oslo.

Jepp, kan nok beregne ca 3 mnd frå bekreftelse til utlevering.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Fraberg1

Sitat fra: bernta på lørdag 10. oktober 2015, klokken 08:31
Sitat fra: nie på lørdag 10. oktober 2015, klokken 01:52
...og DER var også min ferdig produsert.
Får begynne å tenke på salg av gamle-Volvoen så vi har litt casj  :) å betale med.
Slutten av november burde vel være realistisk da?
Det tok 2 mnd. fra bilen min var ferdig, til den skal bli levert (om en uke), så jeg ville sagt midten av desember.

Ja blir spennende dette. Men spørsmålet var tiden fra Tyskland til utlevering. Din hadde vel en annen reiserute i tillegg. Om det tar 1 mnd fra den ankommer til Tyskland og utlevering i Bergen så blir jeg skuffet..
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

oleredv

Sitat fra: Fraberg1 på mandag 12. oktober 2015, klokken 08:26

Ja blir spennende dette. Men spørsmålet var tiden fra Tyskland til utlevering. Din hadde vel en annen reiserute i tillegg. Om det tar 1 mnd fra den ankommer til Tyskland og utlevering i Bergen så blir jeg skuffet..

Det er naturlig nok meir logistikk for oss som skal hente bilane andre plassar enn i Drammen. Men eg har forhåpningar om at det ikkje skal ta meir enn eit par veker frå bilen min kjem til Drammen til den er klar for utlevering i Bergen. Så vil det vise seg om det stemmer. Eg følger godt med på båten på vei over frå USA og har ei viss formeining om når båten går vidare frå Bremerhaven til Drammen, men det gjenstår jo å sjå om teorien stemmer :)

nie

Får begynne å tenke på salg av gamle-Volvoen så vi har litt casj  :) å betale med.
Det tok 2 mnd. fra bilen min var ferdig, til den skal bli levert (om en uke), så jeg ville sagt midten av desember.

Har du funnet ut noe om hvilken båt din kommer med?
Min var ferdig på lørdag og det går visstnok en båt imorgen....er det realistisk at den kommer med der?
Din var vel ferdig på fredag?

nie

La du til hele VIN eller bare de siste tallene på sidene til Wilhemsen?

oleredv

Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 12:25

Bruk heile chassinr under Cargo ID.

nie

Sitat fra: oleredv på mandag 12. oktober 2015, klokken 12:52
Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 12:25

Bruk heile chassinr under Cargo ID.

F...  isåfall nådde min bil akkurat ikke Tysla.
Fraberg1 sin bil som var ferdig dagen før er visstnok booket på den med avgang imorgen.

DagfinnN

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 10. oktober 2015, klokken 14:39
Nei
Tesla lade svarer sent på e-poster. På mandag ringer jeg.
Nedtur.
Min bil er fraktet med tog fra Freemont til Virginia. Siste registrering er altså på kaia der. Fikk høre en forklaring om at bilen blir fraktet i container som blokkerer GPS og dermed er det ingen som vet hvor den er. De kunne heller ikke oppgi hvilken dato den kom til Virgina.
Nesten utrolig. I verste fall står den på kaia i Virginia ennå og ruster i en bortglemt container...
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Fraberg1

Varierer visst veldig med reisemåten. Har du dobbeltsjekket på bookede biler på samme reise Nie?

Bruk Bookingnr USSAV1371943 på siden:
https://www.2wglobal.com/webapps?url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage

Eventuelt bruk Vin nr på Cargo ID feltet.

Jeg ser at bilen min foreløpig bare er booket, men ikke ankommet terminal så det er ikke mye tid å gå på nå.

nie

OK. Ser at alle bilene som ligger som booket var booket 2.10 og min er ikke blant dem.
Kan virke som Tysla ble stengt for booking 2.10 og at min akkurat IKKE nådde den?

Hvor fant du bookingnr?

Skyhigh

Sitat fra: DagfinnN på mandag 12. oktober 2015, klokken 13:14
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 10. oktober 2015, klokken 14:39
Nei
Tesla lade svarer sent på e-poster. På mandag ringer jeg.
Nedtur.
Min bil er fraktet med tog fra Freemont til Virginia. Siste registrering er altså på kaia der. Fikk høre en forklaring om at bilen blir fraktet i container som blokkerer GPS og dermed er det ingen som vet hvor den er. De kunne heller ikke oppgi hvilken dato den kom til Virgina.
Nesten utrolig. I verste fall står den på kaia i Virginia ennå og ruster i en bortglemt container...

Tja, ser du er et par dager bak meg på datoene, min ble bekreftet 19.7 og i production rundt 15.8. Snakket med DS da, og det viste seg at bilen var ferdig produsert den dagen. Tror oppdateringene henger litt etter på Mytesla.
Bilen min lot seg ikke spore, men når det dukket opp faktura ringte jeg dem, de ble tatt litt på sengen og ante vel ikke hvor bilen befant seg, men de gjorde en manuell sporing og det viste seg at den kom til Drammen på fredag. Den er på vei over fjellet i løpet av denne uken og utlevering avtalt til 21.10 kl 1000.

Ingenting er sikkert, men jeg hadde ikke blitt overrasket om bilen din står på kaien i Drammen....

Fraberg1

Sitat fra: nie på mandag 12. oktober 2015, klokken 14:57
OK. Ser at alle bilene som ligger som booket var booket 2.10 og min er ikke blant dem.
Kan virke som Tysla ble stengt for booking 2.10 og at min akkurat IKKE nådde den?

Hvor fant du bookingnr?

Den fikk jeg når jeg søkte med Vin nr på "Cargo ID".. Men hvis den ikke dukker opp der kan det jo være at den sendes med tog til New York og båt derfra eller en annen rute. Aner ikke hvordan en finner den via andre ruter.

nie

OK.
Neste WW-båt går ikke før 28.10 så da humper den antagelig avgårde på toget istedet.
Ser ut for at siden ikke er oppdatert siden fredag  samme dag som min bil ble meldt ferdig.
Jeg har et lite håp om at den plutseslig ligger der når siden oppdateres ikveld   ::)

oleredv

Sitat fra: Skyhigh på mandag 12. oktober 2015, klokken 15:19

Tja, ser du er et par dager bak meg på datoene, min ble bekreftet 19.7 og i production rundt 15.8. Snakket med DS da, og det viste seg at bilen var ferdig produsert den dagen. Tror oppdateringene henger litt etter på Mytesla.
Bilen min lot seg ikke spore, men når det dukket opp faktura ringte jeg dem, de ble tatt litt på sengen og ante vel ikke hvor bilen befant seg, men de gjorde en manuell sporing og det viste seg at den kom til Drammen på fredag. Den er på vei over fjellet i løpet av denne uken og utlevering avtalt til 21.10 kl 1000.

Ingenting er sikkert, men jeg hadde ikke blitt overrasket om bilen din står på kaien i Drammen....

Kor har du utlevering? Prøver å "kvalitetssikre" kor lang tid det tar frå bilen er i Drammen til utlevering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA