Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: Fraberg1 på torsdag 01. oktober 2015, klokken 10:01
Og mens noe bekymrer seg at de ikke kan spore bilen sin så sitter jeg her og bekreftet 20.8 og bilen er ikke begynt å bygges enda mens på teslamotorsclub er tydelig at i USA så bygges bilen bare noen dager etter bekreftelse.  :P Tolmodighet er en dyd, som jeg ikke har.
Samme her.
85D bekreftet 19.08.
Fortsatt i kø halvannen mnd senere.

bernta

Ja, da har jeg som vanlig vært inne på "My Tesla" for å se om det er noe nytt, og det er det absolutt!!! Nå er status endret fra in transit til.... dam dam taaa... "Bestilling bekreftet - Din Model S er nå satt i produksjonskøen på fabrikken vår i Fremont, California."

Det er altså noe fallhøyde fra "in Transit". Tror nok jeg må ta dette med en STOOOR klype salt (...håper jeg).


Beregnet levering er for øvrig fortsatt "oktober- begynnelsen av november".
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Allram

Sitat fra: bernta på fredag 02. oktober 2015, klokken 08:21
Ja, da har jeg som vanlig vært inne på "My Tesla" for å se om det er noe nytt, og det er det absolutt!!! Nå er status endret fra in transit til.... dam dam taaa... "Bestilling bekreftet - Din Model S er nå satt i produksjonskøen på fabrikken vår i Fremont, California."

Det er altså noe fallhøyde fra "in Transit". Tror nok jeg må ta dette med en STOOOR klype salt (...håper jeg).


Beregnet levering er for øvrig fortsatt "oktober- begynnelsen av november".

Satte kaffen godt i halsen når jeg så dette selv, regner med at det bare er en feil.. Båten har jo ikke gått under (etter det jeg vet enda...)
Nissan Leaf Acenta 2014 mod - --solgt--
Tesla Model S 70D - VIN1018XX Nov 15 --solgt--
Tesla Model S 75D - VIN2210XX Est. Nov-tidlig des 17

bernta

Det er litt synd å si det, men det var da enda godt at det ikke er bare jeg som har fått den beskjeden. Men ikke noe i media om container eller ro-ro båt som har gått under (enda...).
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

Muffinman

Sitat fra: jorgen.s på torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:28
@Muffinman Ja, de (5-6) dagene bilene min sto "i produksjon", byttet det estimerte leveringstidspunktet fra "sent september - oktober" til "sent oktober - november", for så å endre seg tilbake når bilen sto "i transitt". Tyder jo på at det er kalkyler av varierende presisjon som styrer leveringstidspunktet i mytesla :D
For å si det mildt. Nå har de kjørt bilen tilbake til fabrikken, plukket den frahverandre og satt den i produksjonskøen igjen i følge den fantastiske nettsiden  ;D

bernta

Sitat fra: Muffinman på fredag 02. oktober 2015, klokken 08:51
Sitat fra: jorgen.s på torsdag 01. oktober 2015, klokken 13:28
@Muffinman Ja, de (5-6) dagene bilene min sto "i produksjon", byttet det estimerte leveringstidspunktet fra "sent september - oktober" til "sent oktober - november", for så å endre seg tilbake når bilen sto "i transitt". Tyder jo på at det er kalkyler av varierende presisjon som styrer leveringstidspunktet i mytesla :D
For å si det mildt. Nå har de kjørt bilen tilbake til fabrikken, plukket den frahverandre og satt den i produksjonskøen igjen i følge den fantastiske nettsiden  ;D
Hahaha, Utrolig bra  ;D
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

jorgen.s

Eller så datt den overbord/utfor kaia ved lasting, slik du spøkte med i en annen tråd :D
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

Wilma

Jammen har visst min også havnet i køen ved Fremont igjen selv om estimert leveringstid er sent sept-oktober.
De skal jammen jobbe fort for å klare dette :)
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

Gjespen

Sitat fra: Wilma på fredag 02. oktober 2015, klokken 10:02
Jammen har visst min også havnet i køen ved Fremont igjen selv om estimert leveringstid er sent sept-oktober.
De skal jammen jobbe fort for å klare dette :)
Min og  ;D. Tydelig at de sliter med statusen på mytesla  :o

lunitiks

Inngir herved min søknad om medlemsskap i denne eksklusive klubben. Min var tilbake i produksjon etter ukesvis med transitt fra fabrikken. Men den var bare der i 1 dag, og det var like før levering  ::)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

bernta

Sitat fra: lunitiks på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:46
Inngir herved min søknad om medlemsskap i denne eksklusive klubben. Min var tilbake i produksjon etter ukesvis med transitt fra fabrikken. Men den var bare der i 1 dag, og det var like før levering  ::)
Så det er håp?
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

DagfinnN

#6521
Sitat fra: bernta på fredag 02. oktober 2015, klokken 12:05
Sitat fra: lunitiks på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:46
Inngir herved min søknad om medlemsskap i denne eksklusive klubben. Min var tilbake i produksjon etter ukesvis med transitt fra fabrikken. Men den var bare der i 1 dag, og det var like før levering  ::)
Så det er håp?
Jeg har sendt følgende mail til TD (tesla - dude) på lade:
Hei har registrert på my tesla at min bil som har hatt status: Ferdig produsert og under transitt siden 13 september nå har fått ny status: I produksjonskø.

Jeg regner med at dette IKKE betyr at noen av følgende muligheter har inntruffet:
1. Bilen er returnert fra båten til fabrikken, demontert og delene gjenbrukes inn i andre biler hvis bestillere har høyere prioritet enn jeg.
2. Bilen har falt i sjøen
3. Båten har sunket.
4. Bilen har blitt på andre måter ødelagt under transport.

Det blir spennende å vente på svaret.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

bernta

Sitat fra: DagfinnN på fredag 02. oktober 2015, klokken 12:14
Sitat fra: bernta på fredag 02. oktober 2015, klokken 12:05
Sitat fra: lunitiks på fredag 02. oktober 2015, klokken 11:46
Inngir herved min søknad om medlemsskap i denne eksklusive klubben. Min var tilbake i produksjon etter ukesvis med transitt fra fabrikken. Men den var bare der i 1 dag, og det var like før levering  ::)
Så det er håp?
Samme her. Min har stått i transitt siden 13. september og DS på Lade påsto 22 september at bilen er godt på vei over dammen.
Dette må være en feil - bare. Jeg mailer Lade nå.
Da må du poste svar så fort du får det!
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

bernta

Jeg har forresten snakket med min DS, og han opplyser om at det bare er en "bugg" i systemet, så den har ikke:
1. blitt returnert fra båten til fabrikken, demontert for at delene skal kunne gjenbrukes i biler til andre som har høyere prioritet enn meg.
2. falt i sjøen
3. sunket sammen med båten.
4. blitt ødelagt på andre måter under transport.

Men, det han kunne si at båten med bilen var, om ikke i havn i Europa, nær Europa. Vil nok motta beskjed om leveringsdato i løpet av kort tid. Krysser fingrene.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA