Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Gjespen

Sitat fra: DagfinnN på mandag 14. september 2015, klokken 23:29
Noen som har erfaring med vinaudit.com. De påstår at de kan spore bilen mot 9 dollar.
Jeg tviler...
Tror du skal forsette å tvile her. Trackingen på Wallenius Wilhelmsen har en tendens til å være ett par dager forsinket. Det har jeg opplevd flere ganger. Men jeg har mine tvil på at bilen din er på båten (Parsifal) som drar i dag, men man kan håpe. Har ikke sjekket når neste båt kommer inn, men pleier ikke å ta mange dagene.

Wilma: Godt å høre!! Hvilken transportør?

Muffinman

Litt hjelp, hvordan sporer man bil via sidene til WW? Skjønner at VIN må inn et sted, men ser ikke helt hvor.

oleredv

Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

TRM

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:50
Litt hjelp, hvordan sporer man bil via sidene til WW? Skjønner at VIN må inn et sted, men ser ikke helt hvor.
http://www.2wglobal.com ➡ Track &  trace ➡ Cargo Id

Dersom du er på mobil må du kanskje legge telefonen horisontalt for å finne feltet "Cargo Id".
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Takk. Dårlig med treff enda ser det ut til.

Lordove

Så deilig å se bilen er på vei over dammen. Bilen er i Tyskland 5 oktober etter oppsatt plan. Hvor lang tid tar det fra Tyskland til Drammen?
Min 90D er ferdig produsert og i transitt fra fabrikk (03.09.2015)
Min 90D gikk i prod 27.08.2015
Tesla model S 90D er bestilt

Gjespen

Sitat fra: Lordove på tirsdag 15. september 2015, klokken 09:39
Så deilig å se bilen er på vei over dammen. Bilen er i Tyskland 5 oktober etter oppsatt plan. Hvor lang tid tar det fra Tyskland til Drammen?
Båten tar bare 1 dag fra Bremerhaven til Drammen, men ventetiden på å få plass på ny båt kan ta lengre tid. Jeg har observert mellom 1 til 7 dager. Det er 150 tesla'er som kommer inn denne dagen. Om alle får plass på samme båt eller om det må deles opp blir spennende å se :-)

EEE

Dette var jo kjekt.
Bestilte 31.07 med forventet levering slutten av oktober, da ser alt ut til å  være i rute :)

MrBacardi

#6428
Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 10:05
Det er 150 tesla'er som kommer inn denne dagen. Om alle får plass på samme båt eller om det må deles opp blir spennende å se :-)

Ut fra chassisnummeret på bilene på båten, så er 70 stk av disse 150 utstyrt med batteritype E og 25 stk med batteritype V.
Tegn nr 7 dikterer batteristørrelsen. (S=70, H=85). Ser at nye USA biler får kode E uansett om de har 70 eller 85 batteri. Batteritype V er også ny, kanskje det er 90 kWh?

Man ser alle på båten ved å søke etter bookingnr= 'USSAV1355448' på linken ovenfor.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Wilma

Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:29
Sitat fra: DagfinnN på mandag 14. september 2015, klokken 23:29
Noen som har erfaring med vinaudit.com. De påstår at de kan spore bilen mot 9 dollar.
Jeg tviler...
Tror du skal forsette å tvile her. Trackingen på Wallenius Wilhelmsen har en tendens til å være ett par dager forsinket. Det har jeg opplevd flere ganger. Men jeg har mine tvil på at bilen din er på båten (Parsifal) som drar i dag, men man kan håpe. Har ikke sjekket når neste båt kommer inn, men pleier ikke å ta mange dagene.

Wilma: Godt å høre!! Hvilken transportør?

Hei Gjespen.
Beklager sent svar. Jeg brukte denne linken https://www.2wglobal.com/webapps?url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage

Båten heter Tamesis. Den er på vei til Bremerhaven.
S90D bestilt.
Levert 15.10.15

nie

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 15. september 2015, klokken 15:26
Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 10:05
Det er 150 tesla'er som kommer inn denne dagen. Om alle får plass på samme båt eller om det må deles opp blir spennende å se :-)

Ut fra chassisnummeret på bilene på båten, så er 70 stk av disse 150 utstyrt med batteritype E og 25 stk med batteritype V.
Tegn nr 7 dikterer batteristørrelsen. (S=70, H=85). Ser at nye USA biler får kode E uansett om de har 70 eller 85 batteri. Batteritype V er også ny, kanskje det er 90 kWh?

Man ser alle på båten ved å søke etter bookingnr= 'USSAV1355448' på linken ovenfor.
Min 85D har "E" som syvende tegn. (Står i køen) Er dette noe som endrer seg etter produksjon, evt når bilen kommer på båten?

oleredv

Har også E som sjuande tegn på min 70D som er i produksjon no.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Gjespen

Sitat fra: MrBacardi på tirsdag 15. september 2015, klokken 15:26
Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 10:05
Det er 150 tesla'er som kommer inn denne dagen. Om alle får plass på samme båt eller om det må deles opp blir spennende å se :-)

Ut fra chassisnummeret på bilene på båten, så er 70 stk av disse 150 utstyrt med batteritype E og 25 stk med batteritype V.
Tegn nr 7 dikterer batteristørrelsen. (S=70, H=85). Ser at nye USA biler får kode E uansett om de har 70 eller 85 batteri. Batteritype V er også ny, kanskje det er 90 kWh?

Man ser alle på båten ved å søke etter bookingnr= 'USSAV1355448' på linken ovenfor.

Digit 7: Battery Type
E = Lithium Ion Battery - Extra Capacity
S = Lithium Ion Battery - Standard Capacity
V = Lithium Ion Battery - Voracious Capacity (høres ut som 90kWh)

Hvorfor noen 70D har E og noen har den gamle S vet jeg ikke årsaken til.

Gjespen

Sitat fra: Wilma på tirsdag 15. september 2015, klokken 16:07
Sitat fra: Gjespen på tirsdag 15. september 2015, klokken 08:29
Sitat fra: DagfinnN på mandag 14. september 2015, klokken 23:29
Noen som har erfaring med vinaudit.com. De påstår at de kan spore bilen mot 9 dollar.
Jeg tviler...
Tror du skal forsette å tvile her. Trackingen på Wallenius Wilhelmsen har en tendens til å være ett par dager forsinket. Det har jeg opplevd flere ganger. Men jeg har mine tvil på at bilen din er på båten (Parsifal) som drar i dag, men man kan håpe. Har ikke sjekket når neste båt kommer inn, men pleier ikke å ta mange dagene.

Wilma: Godt å høre!! Hvilken transportør?

Hei Gjespen.
Beklager sent svar. Jeg brukte denne linken https://www.2wglobal.com/webapps?url=https%3A%2F%2Fatt.2wglobal.com%2Fgstattweb%2Focean.do%3Fmethod%3DgetDefaultOceanQuickSearchPage

Båten heter Tamesis. Den er på vei til Bremerhaven.

Tamesis på vei gjennom Gatun Locks (panama canal) akkuratt nuh :)
http://imgur.com/9eqc2zr

Wilma

S90D bestilt.
Levert 15.10.15

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA