Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

B_Tesla

Hva mente de med "ny" techpakke? Fått inntrykk av at alle får den Nye pakken. Men at jeg betaler gammel pris.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Pompel

Jeg har selv sendt epost til DS med spørsmål om dette med bekreftelse på ny techpakke i og med at jeg heller har ikke blitt forespurt om å bekrefte noe.

Det jeg derimot har hørt er at techpakken får et påslag på $500 / 3000kr for å aktivere autopilot. De trekker derimot fra kostnaden for parkeringssensorer og tåkelys, så prisen til slutt blir litt mindre (alt etter om man har med park.sensorer/tåkelys fra før).

Dette er derimot fremdeles ikke reflektert på pdf-en som kommer opp via "Se design" på My Tesla, så vi får se.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Haldenser

Sitat fra: Hyperstress på mandag 03. november 2014, klokken 22:22
Sitat fra: Haldenser på mandag 03. november 2014, klokken 20:57
Fikk i dag en telefon fra Drammen. De lurte på om jeg var hjemme mellom 20-31. desember
Var visstnok ganske sikkert levering da. Overrasket at de tar kontakt så tidlig, men de planlegger vel jula som sikkert er ganske stressende med registrering av bilene.
Har enda ikke fått VIN, men vedkommende jeg snakket med mente dette var rett rundt hjørnet samtidig med at bilen gikk i produksjon.

Når reserverte du, og når gikk den i produksjon ev ferdig produsert?

Reserverte for kun 2 uker siden. Ikke fått hverken VIN eller produksjonsstatus enda men det skjer visstnok snart iflg personen jeg snakket med i Tesla.
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

Pompel

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 04. november 2014, klokken 09:52
Hva mente de med "ny" techpakke? Fått inntrykk av at alle får den Nye pakken. Men at jeg betaler gammel pris.
Da har jeg fått tilbakemelding fra DS. Du må ta kontakt med din DS for at det skal bli gitt beskjed videre om at du ønsker den nye softwaren. Den vil så bli pushet over 3G.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Hyperstress

Sitat fra: Haldenser på tirsdag 04. november 2014, klokken 11:13
Sitat fra: Hyperstress på mandag 03. november 2014, klokken 22:22
Sitat fra: Haldenser på mandag 03. november 2014, klokken 20:57
Fikk i dag en telefon fra Drammen. De lurte på om jeg var hjemme mellom 20-31. desember
Var visstnok ganske sikkert levering da. Overrasket at de tar kontakt så tidlig, men de planlegger vel jula som sikkert er ganske stressende med registrering av bilene.
Har enda ikke fått VIN, men vedkommende jeg snakket med mente dette var rett rundt hjørnet samtidig med at bilen gikk i produksjon.

Når reserverte du, og når gikk den i produksjon ev ferdig produsert?

Reserverte for kun 2 uker siden. Ikke fått hverken VIN eller produksjonsstatus enda men det skjer visstnok snart iflg personen jeg snakket med i Tesla.

Hmm. Jeg reserverte for 3,5uker siden og bekreftet for 1,5uker siden. Og hos meg har estimat tippet over fra sen des til januar. Har ikke hørt noe.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Philippo10

Flere som ikke har blitt kontaktet enda angående levering av bil i Sent November? Trondheim
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

B_Tesla

Fikk ringt min DS idag, angående dette med "ny" techpakke etter å hørt dette her. Da sa han at jeg for 2200 kunne få oppgradert software slik at Autopilot osv ville komme. Samtidig vil jeg da få refundert 3000 kr for parkeringssensorene. Så ved å sende en mail kunne jeg få oppgradert bil, og samtidig få 800 kr av Tesla.

Jeg takket Ja;)

Forøvrig første gang jeg har fått bekreftet fra Tesla at min bil har nye sensore. Var digg. Min DS har tydligvis humor også, da svaret på det spørsmålet var "nei desverre", etterfulgt av en kunstpause og, "bare kødder - klart du får".
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Haldenser

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 12:11
Hmm. Jeg reserverte for 3,5uker siden og bekreftet for 1,5uker siden. Og hos meg har estimat tippet over fra sen des til januar. Har ikke hørt noe.
Bekreftet samtidig som jeg bestilte. Estimert levering var Januar sist uke for min del også, men gikk tilbake til "Sen desember" i helga.
2013 US Leaf Tekna

Atore

Jeg har også levering i slutten av november.. Har heller ikke fått noen telefon.. Skal leveres i Stavanger.

Stifos

Jeg bestilte 1. Oktober. Ikke i produksjon ennå, men det må vel bli snart.
Det her var det som sto i mailen:

Oppgradering av Tech-pakke for å kunne benytte seg av Autopilot
Din bil er utstyrt med alt hardware for å kunne ta i bruk det helt nye Autopilot-systemet. For å få tilgang på Software-oppdateringen som aktiverer disse funksjonene må du oppgradere til den nye Tech-pakken. Dette innebærer en prisforskjell i  forhold til kjøpsavtalen. Prisøkning er på NOK 2200,-
Derimot inneholder Tech-pakken nå både Parksensorer (NOK 3000,-) og tåkelys (NOK 3000,-), så om du har en eller begge deler så blir dette trukket fra totalsummen.

Når en har bestilt med parksensor blir det 800 trukket fra + at vinterdekkene nå er 2100 billigere får det også trukket fra  :)

B_Tesla

Mulig jeg får tilbake tåkelys også da:)

Asarin

Ble oppringt av Tesla i går, fikk utleveringsdato 25.nov, klokken 14. Håper det ikke blir noen forsinkelser!
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

bopbrev

Hvilken model, og hva tid bestillte du Asarin ?

S85 Grå - Bestilt: 04.06.14 | Bekreftet: 17.06.14 | Vin nr: P514XX | Status i transit

Asarin

Sitat fra: bopbrev på torsdag 06. november 2014, klokken 21:45
Hvilken model, og hva tid bestillte du Asarin ?

S85 Grå - Bestilt: 04.06.14 | Bekreftet: 17.06.14 | Vin nr: P514XX | Status i transit

Bestilte en S85 20.juni, med ønsket levering i November.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Haldenser

Da har status på min bil endret seg til i produksjon, regner med den er ferdig i løpet av uken. Ergo kan det faktisk være at de klarer å levere bilen i løpet av desember...imponerende isåfall
2013 US Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA