Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

akseln

jaycea

EL40000 ble også registrert i dag ;-)
Model S85
Multicoat Red
Bekreftet 11.05, VIN 12.05
Levering august 2014

ew

Neste som blir registrert er EL 40013. Forhåpentligvis ikke vår bil... :o
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

cito13

Går dette ut på å få høyeste nr? Så i dag i Trondheim  en e-up med EL 41479.

eKul

Fikk tlf fra KAW i dag: Bilen er ødelagt under transit. Må få ny bil :( Skulle hatt utlevering 23/6.

ew

Ødelagt? I alle dager, det er jo dødskjipt! Kondolerer. Nå ble jeg litt engstelig for min egen levering, likte ikke at den ble utsatt en uke.

@cito13: Neida, ikke for min del, i alle fall. Venter på egen registrering, og ser at Tesla deler ut serien på 4001x nå.
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Asarin

Huff, ikke godt å få beskjeden om at bilen må lages på nytt. :<

Håper de klarer å sette høy prioritet på den nye som må bygges.

Personlig endte jeg opp med å bestille min S85 forrige dagen, med leveranse før jul (nov/des) som mål.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

ToWalkOrDrive

Sitat fra: eKul på torsdag 19. juni 2014, klokken 20:47
Fikk tlf fra KAW i dag: Bilen er ødelagt under transit. Må få ny bil :( Skulle hatt utlevering 23/6.

Det var jo kanonkjipt! Hvor skulle du fått den utlevert? Vet du om det var flere som var ødelagt?
Tesla har jo en del lagerførte nye Teslaer, men som ofte har veldig mye utstyr. Du kan gjerne høre om å få en "special deal for me", evt Tesla leiebil i mellomtiden?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

eKul

Ja, det var litt leit. Skulle utleveres i Bergen. Én bil til i samme container som var ødelagt.

De leter etter tilsvarende bil rundt om kring, evt. bestille ny. Får lånebil i mellomtiden.

iCar

Tesla skal stenge fabrikken for noen uker i juli
Ref diskusjon her:

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/32540-S85-order-finalized-due-September?p=686315&viewfull=1#post686315

Som de står der så skal de teste model x produksjon samt en muligens oppgradert model s 2015 :)
Dette vil muligens forsinke leveringene?
Model S 75D Pearl White - Levert 16.06.17
Model ≡ LR Midnight Silver - Levert 23.02.19
Mercedes-Benz EQ C - Reservert 13.09.17
Kjører 100% elektrisk

sn0le

Kan vel ha noe med ferie å gjøre og. Så istedenfor å kjøre TMS-produksjonen på redusert kapasitet, så benytter de tiden til testing rundt produksjon av TMX.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

olav69

Ved bestilling fikk jeg oppgitt juli som leveringstidspunkt. Nå jeg senere var i kontakt med noen i Amsterdam, ble det sagt at levering mest sannsynlig ble i starten av august. Så kom det en e-post om at levering var planlagt til midten av august.

På My Tesla står status fortsatt til «Vi har begynt å skaffe deler til din Model S». Kan man stole på denne statusen?

Når må bilen være ferdig produsert for å kunne bli levert i midten av august?

Når man spør DS om produksjonsdato får man et svar som er en politiker verdig, dvs masse ord uten noe konkret innhold :-)

Asarin

Min DES sa siste halvdel av november for min S85.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

tjomswrx

Sitat fra: olav69 på mandag 23. juni 2014, klokken 09:59
Ved bestilling fikk jeg oppgitt juli som leveringstidspunkt. Nå jeg senere var i kontakt med noen i Amsterdam, ble det sagt at levering mest sannsynlig ble i starten av august. Så kom det en e-post om at levering var planlagt til midten av august.

På My Tesla står status fortsatt til «Vi har begynt å skaffe deler til din Model S». Kan man stole på denne statusen?

Når man spør DS om produksjonsdato får man et svar som er en politiker verdig, dvs masse ord uten noe konkret innhold :-)

Stilte de samme spørsmålene til min DS før helga. Han mente at "my tesla" oppdateres online, på lik linje (samtidig) med hans system. Info der skal med andre ord være riktig. Håper han tar feil, for det står leting etter deler hos meg også, stått det siden jeg fikk VIN 30.04.

DS mente videre at det må påregenes 35-50 dager fra produsert bil til utlevering.
S85

afitch80

Sitat fra: olav69 på mandag 23. juni 2014, klokken 09:59

Du har fått høre nesten akkurat det samme som meg. Bestilte noen dager før deg og fikk og oppgitt Juli i begynnelsen. Så ble det August. Og i mail fra DS ble det sagt første halvdel av august.

Statusen på My Tesla er ikke til å stole på i det hele tatt. Det er blitt bekreftet av Tesla folk i Amsterdam til meg. Jeg snakket med de fredag for 1,5 uker siden. Da skulle bilen min være ferdig produsert mandagen etter, altså 16/6. Det ble bekreftet av både DS og en kar i Amsterdam.

Du har VIN veldig nært min og ble nok ferdig produsert ca samme dag. Begge er nok på vei mot Norge nå. Mulig de rakk båt i går, eller så går de på båt på søndag som kommer. Utfra stats'en på Tesla statusoversiktsregnearket tar det ca 47 dager fra done prod til levering, så levering i begynnelsen av august stemmer bra.

Edit: På My Tesla står det fortsatt leter etter deler hos meg og.
Før amerikansk, nå tysk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA