Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

smurf

Sitat fra: SCI på mandag 12. mai 2014, klokken 11:59
Tlf fra DS nå 2 timer før overtagelse, bakrute skadet i transport som må skiftes og da utsatt levering i ett døgn.
Laaaang ekstra dag å vente da. Vet du når bilen kom til Norge?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

SCI

Nei vet ikke når den kom.

Ja irriterende, avtaler og møter selvfølgelig tilpasset.
Og bilen er jo egentlig ikke ny lenger da, men reparert før overtagelse...
Tesla P85D
Nissan GTR
Solgt Tesla P85+

smurf

Tipper min kom igår kveld med Pachuca... Nå er ny status på MyTesla "Din Model S blir klargjort for henting eller levering."  :D :D
Har 'termin' 19/5 men håper de rekker før 17 mai  :)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

mecanica vergara

Samme status her.
Produksjon fullført
Din Model S blir klargjort for henting eller levering.

Hadde ikke regnet med at den kom med båten før til neste søndag når jeg hadde avtalt henting 22 mai.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

tony@lunatech.no

Sitat fra: mecanica vergara på mandag 12. mai 2014, klokken 16:22
Samme status her.
Produksjon fullført
Din Model S blir klargjort for henting eller levering.

Hadde ikke regnet med at den kom med båten før til neste søndag når jeg hadde avtalt henting 22 mai.

Fortsatt "in transit" her. Må nok ned å snoke for å se om bilen står der i løpet av uken :)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

sn0le

Mulig jeg spør dumt.
Men bilen min blei satt til "In transit" for halvannen uke siden.
50-60 dagers frakttid er vel normalt?

Noen som vet hvorfor det går så lang tid?
Et skip bruker vel ikke flere uker på å krysse atlanteren?

Og ser at noen vet at bilen dems kommer med den og den båten, åssen finner man ut det?  :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Dlikse

Kommer vel litt an på oppdateringen på mytesla også. Når får bilen status in transit? Når den er ferdig på produksjonslinjen? Isåfall tenker jeg at det kan ta et stund før de har lastet opp containerene og fått satt de på toget. De sender vel også store partier, så det kan ta litt tid før et parti er klart.
Raskeste togruten fra LA til NY ~3 dager.
NY - Amsterdam, port til port (ikke medregnet lossing) ~14 dager.
Amsterdam - drammen, port til port. ~ 36 timer.

kilder til disse tidene er div google søk.

I tillegg kommer altså lossing, frakt til utleveringssted, kontroll/klargjøring av bilene, planlegging av utlevering, og sikkert en drøss andre ting jeg ikke tenker på. 50-60 dager er nok helt ok tid fra produksjon til levering.

mecanica vergara

Sitat fra: Lunatech på mandag 12. mai 2014, klokken 20:03
Sitat fra: mecanica vergara på mandag 12. mai 2014, klokken 16:22
Samme status her.
Produksjon fullført
Din Model S blir klargjort for henting eller levering.

Hadde ikke regnet med at den kom med båten før til neste søndag når jeg hadde avtalt henting 22 mai.

Fortsatt "in transit" her. Må nok ned å snoke for å se om bilen står der i løpet av uken :)
Jeg har vært nede å snoket litt allerede :). Fant en sølv 60kW. Men ikke min. Den blir sikkert ikke kjørt opp fra havnen før til uka.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Aikon74

Da er gliset registrert, bare bli ferdig med jobbreise så hente den på fredag :) Gleder meg STORT!!!!

smurf

Sitat fra: Aikon74 på mandag 12. mai 2014, klokken 22:35
Da er gliset registrert, bare bli ferdig med jobbreise så hente den på fredag :) Gleder meg STORT!!!!
Hvilken nummerserie er de på nå? EL38...?
Antar det er Drammen... Sjekker på vegvesen.no for å se om min snart har blitt reg'et  :D
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

Olatho

Og der fikk jeg VIN.
Jeg antar det er de siste "sifrene" folk rapporterer: 445xx
- Statusregneark er oppdatert.

akseln

Sitat fra: sn0le på mandag 12. mai 2014, klokken 20:46
50-60 dagers frakttid er vel normalt?

Og ser at noen vet at bilen dems kommer med den og den båten, åssen finner man ut det?  :)

Snitt levering utfra regnearket er 46 dager. Variansen tenker jeg i stor grad avhenger av hvor lenge bilene må stå mellom transportetappene. Kan fort bli +- en uke eller to hvis man er uheldig.

Din DS skal kunne slå opp hvilken båt bilen er på. Har spurt min, men ikke fått svar enda...

LucaHjelm

Når pleier man først å bli kontaktet av DS ?
Bekreftet mandag for 5 uker siden, men har enda ikke hørt noe som helst når det kommer til produksjon/levering o.l

akseln

Normalt blir du ikke kontaktet før etter at bilen er ferdigprodusert.

mecanica vergara

Sitat fra: smurf på tirsdag 13. mai 2014, klokken 07:51
Sitat fra: Aikon74 på mandag 12. mai 2014, klokken 22:35
Da er gliset registrert, bare bli ferdig med jobbreise så hente den på fredag :) Gleder meg STORT!!!!
Hvilken nummerserie er de på nå? EL38...?
Antar det er Drammen... Sjekker på vegvesen.no for å se om min snart har blitt reg'et  :D
De bilene som var parkert i Drammen i går var på EL38300 tallet.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA