Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

mecanica vergara

Dato og tid på telefon fra DS i dag. 22 mai kl. 10.00. Dette stemmer med datoen som kom opp på MyTesla på lørdag, men slapp heldigvis å hente kl. 03.00 på natten.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

TRM

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 22. april 2014, klokken 11:53
Dato og tid på telefon fra DS i dag. 22 mai kl. 10.00. Dette stemmer med datoen som kom opp på MyTesla på lørdag, men slapp heldigvis å hente kl. 03.00 på natten.
Hvem har du som DS?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

smurf

Hvilken dato står det som forfallsdato på faktura?
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

finn_roen

Har bestilt Tesla S85 og må belage meg på å vente leeenge.. :(
Bestilte bilen 29 mars og nå har jeg mottatt "VIN" nummer
Ønsket levering står til juli, Bergen
Gleder meg  :)

solberg87

Bare å glede seg finn_roen. Min er på vei over det store hav nå.... utrolig så treigt dagene går. Dager føles som uker.
Signaturmedlem i TOCN + medlemsskap i Norsk Elbilforening

Lykkelig eier av Sort Tesla Model S 85 fra 10. Juni 2014

tony@lunatech.no

Pratet med DS i dag. Bekreftet P85 1. Januar. Estimat var da 1. Mai (4mnd), Før helgen sto det 6. Mai på mytesla og faktura sier 14 mai.

DS sier nå 5. Juni. Virker som om den knapt hadde kommet seg på båten. Ganske frustrerende da bilen allerede er solgt og de markedsfører P utgaven med 4 mnd prioritert levering (noe også selger brukte som argument for å velge P85)
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

TRM

Mail fra DS-Lars i dag. Fortsatt 22.mai som forventet utleveringsdato. La ut fossilbilen til salgs i dag. Kanskje har jeg fylt fossilt drivstoff for siste gang (på egen bil) i mitt liv? :)

TRM
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

tony@lunatech.no

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 22. april 2014, klokken 15:19
Min erfaring er at all info før noen ringer/mailer og sier at nå er bilen klar for henting, må tas med en alvorlig klype salt. Jeg for min del er på 59 dager siden "In production". DS sa før påske at han forventet å kunne levere min bil i dag. Fikk mail litt før tolv i dag om at bilen ikke engang var på servicesenteret og DS visste ikke når den kunne leveres. Venter på telefon nå, men tviler på at den kommer.

4mnd prioritert levering på P tror jeg dere kan skyte en hvit pil etter.

Når bekreftet du bestillingen?
Er jo litt rart når de markedsfører med prioritert levering og man ender opp å få bilene senere enn de som bestiller S85/60. For meg var det litt av grunnen til at jeg la 85k ekstra på bordet for P ved å kunne få med seg hele våren og sommeren. Selgeren var også flink til å fremheve dette med prioritert levering under salget.
Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

mecanica vergara

Sitat fra: TRM på tirsdag 22. april 2014, klokken 12:18
Hvem har du som DS?
Silje
Sort 3SR+

mecanica vergara

Sitat fra: smurf på tirsdag 22. april 2014, klokken 12:23

Har ikke fått noen faktura ennå.
Sort 3SR+

tony@lunatech.no

Sitat fra: mecanica vergara på tirsdag 22. april 2014, klokken 17:38
Sitat fra: smurf på tirsdag 22. april 2014, klokken 12:23

Har ikke fått noen faktura ennå.
Samme DS som meg da får bilen kjappere enn meg du da så den prioriteringen de skryter av på P utgaven virker ikke være noe verdt!

Har du sjekket under my dokumenta på mytesla? Faktura skal ligge der.

mecanica vergara

[/quote]
Samme DS som meg da får bilen kjappere enn meg du da så den prioriteringen de skryter av på P utgaven virker ikke være noe verdt!

Har du sjekket under my dokumenta på mytesla? Faktura skal ligge der.
[/quote]

Jeg kan forstå din frustrasjon når du har gått for en P og ikke får den før meg som har en S60. Jeg også har vært litt frustrert over at jeg ikke får før 22mai, selv om jeg egentlig ikke burde det. Men når det kommer signaler fra både butikken på Skøyen og i Drammen om første uke i mai. Kanskje tidligere blir ventetiden lang. Ender jeg på 22 mai er dette 5mnd +4 dager. Og det er egentlig veldig bra. Når jeg bekreftet sto det 5 mnd for P og 6 mnd for andre modeller på Tesla sidene.

Det ligger ikke noen faktura under mine dokumenter.
Sort 3SR+

smurf

Fikk bekreftet fra DS at det er første halvdel av mai vi satser på. Kunne se bort fra 22 mai som det stod en kort periode på MyTesla :-)
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

tony@lunatech.no

Sitat fra: smurf på tirsdag 22. april 2014, klokken 21:50
Fikk bekreftet fra DS at det er første halvdel av mai vi satser på. Kunne se bort fra 22 mai som det stod en kort periode på MyTesla :-)

Når jeg pratet med DS i dag sa hun følgende om faktura og dato mytesla

Dato på mytesla var "en feil i systemet som skjedde over helgen og skulle aldri ha kommet opp noe der"

Dato på levering på faktura var noe regnskap baserte på et leveringsvindu hvor de tok det tidligste mulige datoen i leveringsvinduet. Leveringsvinduet kunne strekke seg over flere uker.

Alt høres veldig rart ut med mye konflikterende beskjeder.
Om du bekreftet julaften og får første halvdel av mai så får du den fortsatt kjappere enn jeg som bestilte bekreftet P utgaven 1 januar og nå har estimert levering på 5 juni nå.  :-\

Tønsberg

ENDELIG!
Akkurat hatt en hyggelig prat med min DS  8)

Levering 6. mai, kl 10  ;D ;D ;D
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA