Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Knut Erling Øen

Sitter på Al Paso Pizza på Geilo og så akkurat 3 trailere med 10 Teslaer hver passere.... Nesten som en Coca Cola reklame... :) På tide å glede seg i Bergen :)
S85 fra mars 2014 til mars 2015. P85D+ fra mars 2015. Mod 3 fra mars 2016. Cybertruck bestilt 23. nov 2019.

TeslaTerje

Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 25. mars 2014, klokken 19:57
Sitter på Al Paso Pizza på Geilo og så akkurat 3 trailere med 10 Teslaer hver passere.... Nesten som en Coca Cola reklame... :) På tide å glede seg i Bergen :)

Håper ein av dei er min :) utlevering 31 mars i Bergen
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

ingare

Jiiiha, Endelig ny status: "Tesla-fabrikken bygger din Model S."

Tesla(p)syken er virkelig en berg og dalbane.
Fra jeg la inn bestilling har jeg brukt uttallige timer på forumet her, Teslagruppen på face og alt på nettet som på noen som helst måte har noe med Tesla å gjøre.
Først var det å finne ut hva man skulle bestille. Dobbeltlader eller ikke, luftfjæreing, lydpakke osv..  Så ble bestillinga bekrefta og deretter var det å bruke tid på å bekrefte at valgene jeg gjorde var riktige.

Deretter var det å finne ut hvordan man ønsket ladeopplegget sitt. Var det nok med en blå kontakt eller skulle man investere i en ladeboks? 

Så var det gjentatte ganger innom forumet for å lese om ladetrøbbel, lekkasjer fra tak, 12V trøbbel osv. Var det en tabbe å bestille denne bilen? *nedtur*

... og så leser man om kjempefornøyde eiere, ser flotte bilder av bilen, Bjørns videoer, leser om en bil som virkelig sparker, et helt nytt konsept av en bil. *opptur*

Dette blir virkelig en overgang fra en flerbruksbil på ca 100 hk!

Dagene går, må innom "My Tesla" flere ganger om dagen for å se om det er noen statusendring.
Jeg har laget beregninger på når man burde få utdelt VIN, når bilen burde gå i prod ut fra statistikk i regnearket, når jeg kunne håpe på å få levert bilen.  (Selvfølgelig altfor optimistisk)

Jeg leser om at "My Tesla" ikke alltid er oppdatert. Kanskje har bilen kommet lengre i løypa enn jeg tror... Skulle jeg ringe /maile for å sjekke hvordan det går med bestillingen?   Nei, jeg må ikke mase.  Bilen kommer ikke fortere av at alle maser og de må bruke tid på å svare på utålmodige bilkjøpere. 
Men hvrofor må det ta sååå lang tid før det skjer noe.  Leser om folk på forumet her som har bestilt lenge etter meg og nå får bilen utlevert.  Hvorfor er "verden" så urettferdig mot meg.... Blir frustrert oppgitt.

Nå har det gått 126 dager fra bilen ble bestilt til den har gått i prod.  Det er 126 alt for mange og laaaange dager.
Jeg husker ikke sist jeg har gleda meg så mye til å anskaffe en materiell sak som nå.  Ungene mine flirer av meg.

Jeg vet ikke helt om det stemmer det jeg pleier å si til ungene,  "Halve moroa er å glede seg til noe", når ventetida blir for lang. 

Men nå nærmer våren seg.  Bilen kommer nok på perfekt tidspunkt. Sommerføre, ferietid. Dette blir fantastisk!
Kanskje kan jeg feire ny bil sammen med bursdagen til Norge!  :):)


S85D - Levert
S85 - Solgt

sn0le

Jeg betalte reservasjonsgebyr den 25/2 og finalizet den 26/2.
I løpet av dagen i dag har jeg endelig fått et VIN.
Når får man se noe info om produksjonsdato og ikke minst leveringsdato?
Står jo i designeren "4-5 måneder" som antatt leveringstid, men er jo kjekt å vite en mere eksakt dato.
Har litt på følelsen av at de 4-5 månedene sammenfaller med neste kvartalsavslutning og at de kanskje gønner
på for å få ut bilene før 1 juli.
Samt at jeg tror og salget har vært labert etter prisoppgangen i November, og håper det kan føre til kortere leveringstid.
Mye man skal tro og håpe på. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

RaBalder

Sitat fra: sn0le på onsdag 26. mars 2014, klokken 01:02
Når får man se noe info om produksjonsdato og ikke minst leveringsdato?
Står jo i designeren "4-5 måneder" som antatt leveringstid, men er jo kjekt å vite en mere eksakt dato.

Du får ikke vite noe mer fra Tesla utover status-oppdateringene. Og selv disse er ikke helt 100% til å stole på.

Jeg holdt meg oppdatert ved å bruke VIN-nummeret i regnearket over alle leveringer. Da kan du regne deg frem til når det er sansynlig at din bil går i produksjon. Og videre til når den skal leveres.

Det stemte veldig godt med min bil.

Men på slutten, så er det en del slingringsrom i forhold til om du treffer en kvartals-avsluttning eller ikke.

mecanica vergara

Sitat fra: ingare på tirsdag 25. mars 2014, klokken 21:31
Jiiiha, Endelig ny status: "Tesla-fabrikken bygger din Model S."

Tesla(p)syken er virkelig en berg og dalbane.
Fra jeg la inn bestilling har jeg brukt uttallige timer på forumet her, Teslagruppen på face og alt på nettet som på noen som helst måte har noe med Tesla å gjøre.
Først var det å finne ut hva man skulle bestille. Dobbeltlader eller ikke, luftfjæreing, lydpakke osv..  Så ble bestillinga bekrefta og deretter var det å bruke tid på å bekrefte at valgene jeg gjorde var riktige.

Deretter var det å finne ut hvordan man ønsket ladeopplegget sitt. Var det nok med en blå kontakt eller skulle man investere i en ladeboks? 

Så var det gjentatte ganger innom forumet for å lese om ladetrøbbel, lekkasjer fra tak, 12V trøbbel osv. Var det en tabbe å bestille denne bilen? *nedtur*

... og så leser man om kjempefornøyde eiere, ser flotte bilder av bilen, Bjørns videoer, leser om en bil som virkelig sparker, et helt nytt konsept av en bil. *opptur*

Dette blir virkelig en overgang fra en flerbruksbil på ca 100 hk!

Dagene går, må innom "My Tesla" flere ganger om dagen for å se om det er noen statusendring.
Jeg har laget beregninger på når man burde få utdelt VIN, når bilen burde gå i prod ut fra statistikk i regnearket, når jeg kunne håpe på å få levert bilen.  (Selvfølgelig altfor optimistisk)

Jeg leser om at "My Tesla" ikke alltid er oppdatert. Kanskje har bilen kommet lengre i løypa enn jeg tror... Skulle jeg ringe /maile for å sjekke hvordan det går med bestillingen?   Nei, jeg må ikke mase.  Bilen kommer ikke fortere av at alle maser og de må bruke tid på å svare på utålmodige bilkjøpere. 
Men hvrofor må det ta sååå lang tid før det skjer noe.  Leser om folk på forumet her som har bestilt lenge etter meg og nå får bilen utlevert.  Hvorfor er "verden" så urettferdig mot meg.... Blir frustrert oppgitt.

Nå har det gått 126 dager fra bilen ble bestilt til den har gått i prod.  Det er 126 alt for mange og laaaange dager.
Jeg husker ikke sist jeg har gleda meg så mye til å anskaffe en materiell sak som nå.  Ungene mine flirer av meg.

Jeg vet ikke helt om det stemmer det jeg pleier å si til ungene,  "Halve moroa er å glede seg til noe", når ventetida blir for lang. 

Men nå nærmer våren seg.  Bilen kommer nok på perfekt tidspunkt. Sommerføre, ferietid. Dette blir fantastisk!
Kanskje kan jeg feire ny bil sammen med bursdagen til Norge!  :):)
Når bekreftet du ingare?
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

ingare

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 26. mars 2014, klokken 08:25
Når bekreftet du ingare?

Bekreftet 19.11.2013. 

Ble forespeilet levering i slutten av april, begynnelsen av mai, men ser nok at det kan bli noe senere enn det...  (Men ventetiden blir stadig kortere :) )
S85D - Levert
S85 - Solgt

akseln

Sitat fra: sn0le på onsdag 26. mars 2014, klokken 01:02
Jeg betalte reservasjonsgebyr den 25/2 og finalizet den 26/2.
I løpet av dagen i dag har jeg endelig fått et VIN.
Da er det tydelig at reservasjonsdato/innbetaling av gebyr faktisk har noe å si, i alle fall for tildeling av VIN. Jeg bestilte/betalte 14.2, bekreftet 24.2 og fikk VIN 19.3.

Mr.Hansen

Sitat fra: Sharp på tirsdag 25. mars 2014, klokken 17:09
Jeg har utlevering om 3 dager, enda er ikke bilen registrert. Hvor tett opptil utlevering kan det skje?

Gjensidige vil jo ikke betale ut lånet før bilen er registrert på meg, og Tesla gir meg ikke bilen før de ser pengene har kommet inn...

Slapp helt av Sharp.
Når jeg hentet min bil så ringte bare dem til banken og så overførte banken pengene og jeg fikk bilen(hvis du har alle papirene iorden da). Bare sørg for at forsikringen er gyldig, og husk at forsikrings selvskapet vil ha registreing nummeret når du får det. Registeringen skjer like fort som betalingen fra banken. Gled deg, ta med noen som kan ta bilder! STORT ØYEBLIKK
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

TeslaTerje

Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 25. mars 2014, klokken 19:57
Sitter på Al Paso Pizza på Geilo og så akkurat 3 trailere med 10 Teslaer hver passere.... Nesten som en Coca Cola reklame... :) På tide å glede seg i Bergen :)
Kom til Bergen nå, kunne ikkje se min bil bare grå performance
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

hawkman

Sitat fra: nummis73 på onsdag 26. mars 2014, klokken 11:14
Sitat fra: Knut Erling Øen på tirsdag 25. mars 2014, klokken 19:57
Sitter på Al Paso Pizza på Geilo og så akkurat 3 trailere med 10 Teslaer hver passere.... Nesten som en Coca Cola reklame... :) På tide å glede seg i Bergen :)
Kom til Bergen nå, kunne ikkje se min bil bare grå performance

Sjukt... Vakkert syn!! :D
S85 - April 2014
70D - Desember 2015
BMW i3 94Ah - Januar 2017
X75D - Bestilt 11/5-2017

Newbee

Da har jeg fått første telefon om utsatt levering - riktignok bare et par dager, men KJIPT!
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Quintilian

Newbee samme her :( kjipt!

Når hadde du egentlig utlevering og hva er ny dato? Og hvilken by?

Sandnes her... Utsatt fra 29 til 31...

akseln

Sitat fra: nummis73 på onsdag 26. mars 2014, klokken 11:14
Kom til Bergen nå, kunne ikkje se min bil bare grå performance

Hvilken farge er det på den som er bakerst i 2. etg? Brun?

Newbee

Sitat fra: Quintilian på onsdag 26. mars 2014, klokken 12:47
Newbee samme her :( kjipt!

Når hadde du egentlig utlevering og hva er ny dato? Og hvilken by?

Sandnes her... Utsatt fra 29 til 31...

Drammen, utsatt fra 29. til 31.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA