Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

TMS85

Utålmodig er jeg helt klart! Det viktigste er at du antageligvis har rett og at den er ferdigprodusert, det kan jo ikke ta så lang tid gjennom fabrikken. Det bare gjør spenningen desto større at de ikke greier å holde My Tesla oppdatert, det burde ikke være vanskelig.

tk421

En eller annen heldiggris i Stavanger fikk registrert EL33333
Det var nummeret sitt, det
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

janmb

Sitat fra: tk421 på tirsdag 18. mars 2014, klokken 19:31
En eller annen heldiggris i Stavanger fikk registrert EL33333
Det var nummeret sitt, det

På godt og vondt... Enkelt nummer å huske - både for deg og alle andre du IKKE nødvendigvis skal huske det  ;D
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

NilsRo

Noen som vet ca hvor mange dager i forveien en kan forvente registrering ved henting i Drammen?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

bosse

Sitat fra: NilsRo på tirsdag 18. mars 2014, klokken 21:41
Noen som vet ca hvor mange dager i forveien en kan forvente registrering ved henting i Drammen?

Min ble registrert dagen før, men det var etter litt om og men med forsikringsselskapet, som tydeligvis hadde glemt å føre inn merkekoden. Jeg tror de forsøkte første gang på fredag, og etter at jeg hadde ordnet opp med DNB fikk jeg regnummer på mandag, og fikk bilen i dag (seks dager før opprinnelig levering).
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Marius84

Biln har nå blitt bygd i ca en uke.

Hva skjer fremover nå?

Jeg har nesten ikke hatt kontakt med tesla Trondheim som blir nermeste sc.
Blir jeg kontaktet? Hvor lenge før biln er klar tar de kontakt isåfall?

Når får man en leverings dato?

Stemmer det at det tar ca 1,5-2 mnd fra biln er ferdig til den en levert?

-Marius


rene

I snitt tar det 49 dager fra bilen er ferdig produsert til den er utlevert. Hurry up and wait!

Tai

Sitat fra: Marius84 på tirsdag 18. mars 2014, klokken 23:14
Biln har nå blitt bygd i ca en uke.

Hva skjer fremover nå?

Jeg har nesten ikke hatt kontakt med tesla Trondheim som blir nermeste sc.
Blir jeg kontaktet? Hvor lenge før biln er klar tar de kontakt isåfall?

Når får man en leverings dato?

Stemmer det at det tar ca 1,5-2 mnd fra biln er ferdig til den en levert?

-Marius

Det tar ca 6-8 uker fra bilen er ferdig produsert til du får levert.

Når du får oppdateringen "din bil er i transitt fra fabrikken" går det etpar dager så får du en standard mail fra din DS. Der får du tilbud om å kjøpe dekk, service og annet stash. Etter å ha mailet tilbake om hva du vil ha i tillegg går det enda etpar dager så kommer invoice som du finner på mytesla siden under dokumenter. På den Invoicen står det en foreløpig leveringsdato.

Etter det hører du ikke mye før det nærmer seg levering. Jeg hørte ingenting før det var 5 dager igjen til levering. Andre får leveringsdato uker i forveien. Blir ventetiden for vond sender du DS en mail og spør hvordan det ligger an.

Sørg for at alle papirer er i orden, forsikring og finansiering er på plass. Når DS har fått det han trenger kan ventetiden begynne. Og vær forberedt på at den er treg ;)

Men, alt er glemt når bilen er utlevert. Gled deg og lykke til!

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

KristianKBE

#5633
Da har ENDELIG lykken min snudd seg, og bilen ble utlevert i dag. 6,5 mnd tok det "bare".

Jeg fikk desverre ikke med el-innfelbare speil, det synes jeg at jeg burde, siden jeg har ventet så lenge :P
Bortsett fra at det ikke ble noen "bonus" med speilene, så er jeg så langt meget fornøyd.
Går hakket vasseret en jeg turde huske, og alt har fungert som en klokke.
Skal på langweekend til Geilo i helgen, så da får jeg tatt en bedre "test".

Og som Tai, og sikkert mange andre sier, når du først får bilen, så er alt glemt.
For en drøm.
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

rene

Første mail fra DS (service, vinterhjul osv): 28.03
Final invoice: 27.03
Mail fra DS i går kveld: 26.03

Tviler på de klarer hoste opp noe tidligere levering enn det siden bilen ikke er i landet enda, men penga er ihvertfall bekreftet mottatt, forsikring i orden fra i morgen av og en stk kunde som er beinklar for å hente når som helst på døgnet den neste uken.

Bekreftet 23.10.13, Prod complete 10.02.14.

Han ene jeg prata med på Tesla Sandnes i går nevnte forresten at de fikk en del biler inn til lager med denne leveransen, slik at folk som kommer innom og spør om leveringstid har mulighet til å få en bil på veldig kort tid om de har lyst på spec som tilsvarer det de har inne. Noen her på forumet har jo allerede nevnt at de får bilen på 3-4 uker fra bestilling, men da gjerne må velge en annen farge enn de hadde tenkt f.eks. De tok inn både S60, S85 og P85 (muligens også +).

tk421

Sitat fra: Marius84 på tirsdag 18. mars 2014, klokken 23:14
Biln har nå blitt bygd i ca en uke.

Hva skjer fremover nå?

Jeg har nesten ikke hatt kontakt med tesla Trondheim som blir nermeste sc.
Blir jeg kontaktet? Hvor lenge før biln er klar tar de kontakt isåfall?

Når får man en leverings dato?

Stemmer det at det tar ca 1,5-2 mnd fra biln er ferdig til den en levert?

-Marius

For meg vil det ha tatt 5 uker fra bilen var ferdig bygget til jeg får den overlevert. Det er hvisomatte DS ikke plutselig finner ut at han tar feil når han sier 28. mars.

28. mars, folkens. Det er neste fredag det! Gleder meg sinnsykt til å se trynet på fossil-doperne når jeg cruiser i mitt mørkegrå vidunder nedover østlandet.
Da tenker jeg bare "See ya b*tches!"
:)
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

atleten

Skal få min 28.3 jeg også, men har ikke fått final invoice enda så som mange andre her begynner F5 tasten å bli relativt sliten:)  Reiser på 2 ukers ferie 29.3 så kjenner det er i seneste laget å få den de 28.3....  Ahhrg hvordan konsentrere seg om andre ting enn bilen nå, iiiiiikke lett.

tk421

Sitat fra: atleten på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:25
Skal få min 28.3 jeg også, men har ikke fått final invoice enda så som mange andre her begynner F5 tasten å bli relativt sliten:)  Reiser på 2 ukers ferie 29.3 så kjenner det er i seneste laget å få den de 28.3....  Ahhrg hvordan konsentrere seg om andre ting enn bilen nå, iiiiiikke lett.

Har du sjekket myTesla? Jeg fikk min final invoice 08.mars. Skal ligge under "My Documents" som "Order Invoice"
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

tk421

Sitat fra: atleten på onsdag 19. mars 2014, klokken 08:25
Skal få min 28.3 jeg også, men har ikke fått final invoice enda så som mange andre her begynner F5 tasten å bli relativt sliten:)  Reiser på 2 ukers ferie 29.3 så kjenner det er i seneste laget å få den de 28.3....  Ahhrg hvordan konsentrere seg om andre ting enn bilen nå, iiiiiikke lett.
Jeg føler med deg hvis du får bilen og så må la den stå helt alene i 2 uker. Stakars lille gullet...
Og jeg kjenner meg igjen på ventestresset. Jeg har skript gående for å sjekke veivesenet kontinuerlig, jeg hopper på myTesla 20 ganger på en arbeidsdag for å sjekke om status har gått over til "Bilen gjøres klar for henting eller levering" og jeg sjekker Elbilforum oftere enn jobb-epost.
Har ikke vært så opphengt av noe siden jeg som tenåring ble oppmerksom på pupper
Mørk Grå metallic S85
Techpakke, Panotak, Parkassist, Ultra HiFi m/DAB, Luftfjæring, Vinterpakke, MiniMe-seter, Hattehylle

Bestilt: 02.12.13 | Bekreftet:07.12.13 | Tesla-fabrikken bygger din Model S: 19.02.14 | Ferdig bygget: 22.02.14| Leveranse 11.04.14

akseln

Sikkert litt kjedelig innlegg for alle dere som straks får levering, men ting tyder på at det går raskere nå.

Finalized 24.2 og fikk tildelt VIN i natt dvs. 23 dager. Standard S85.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA