Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Tai

Til Kristian og ctr:

Vi fant vel tidlig ut at utdelingen av biler ikke var rettferdig. Litt fornuft er det men desverre er det mye flaks. Dere har hatt uflaks men hold ut, det er ikke lenge igjen.

Det er mange som sier takk for seg i denne tråden når de får utlevert bilen men jeg tror jeg fremdeles kommer til å lese her inne. Synes det er veldig spennende å høre andres tanker og erfaringer rundt ventetiden. Og det er veldig kjekt å se gleden i noe så enkelt som en statusoppdatering mang måneder før bilen kommer.

Ventetiden er pyton men det gjør mottagelsen så utrolig spesiell. Nå er det timer til jeg får bilen og jeg har hatt masse glede av forumet og innleggene her inne. Riktignok har jeg mast høl i hode på de fleste men for det påtar jeg meg ikke noe skyld, jeg var sinnsyk i gjerningsøyeblikket ;D.

Garasjen er ryddet, kostet og gjort klar. Dette blir moro.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

PetterX

Ikke for å mase, men er det noen her som har fått levert bil inne 4 måneder etter at de har bekreftet bestillingen? Og er det faktisk slik at de som bestiller Performance får raskere levering enn de som bestiller Standard?

KristianM

Sitat fra: PetterX på mandag 10. mars 2014, klokken 21:57
Ikke for å mase, men er det noen her som har fått levert bil inne 4 måneder etter at de har bekreftet bestillingen? Og er det faktisk slik at de som bestiller Performance får raskere levering enn de som bestiller Standard?

De aller fleste har ventet mellom 5 og 6 mnd av de bilene som blir levert ut disse dager.

Jeg selv finaliste 25/9 og regner med å få den utlevert innen en uke.

Av de som bestiller Performance i dag ville jeg sagt realistisk sett 4,5 - 5 mnd siden produksjonen er trappet opp en del siste tiden ;-)

MM

Sitat fra: Tai på mandag 10. mars 2014, klokken 13:49
Det er min!

DS ringte nettopp,  utlevering i morgen!!  ;) ;D :D

Oh,  happy days!

Tai

Tror vi alle er glade på dine vegne for at du endelig får bilen din (jeg er ihvertfall det) gratulerer!

Håper du følger opp med en lang post i "mine første timer" tråden og noen bilder, grønn er sjelden vare.
2008 Think - plastic fantastic - solgt
Tesla Model S60 Brun - lykkelig eier siden 25/2-14

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Det er min!

Oh,  happy days!

Tai

GRATULERER TAI!! ;)

Bjoris

Noen som har "building your..." På MyTesla nå, som har avtalt levering i Mai?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

ctr46

Sitat fra: Tai på mandag 10. mars 2014, klokken 17:25
Føler vel ikke at jeg har vært hysterisk....  ??? Meget engasjert er nok riktig.

Dumt at bilen din kommer så sent,  den er nok 2-3 uker over tiden.  Det blir vel for deg som de fleste,  når bilen kommer er alt glemt  :)

Tai

Hehe engasjert er nok et bedre ord. Har bare vært sånn at hver gang jeg har vært innom enten denne tråden eller andre så har du vært aktiv og postet. Så engasjert er du definitivt. Ja jeg regner med at når bilen kommer så er alt glemt! :)
85D

ctr46

Sitat fra: KristianKBE på mandag 10. mars 2014, klokken 19:01
Sitat fra: ctr46 på mandag 10. mars 2014, klokken 17:06
Det er min!

Oh,  happy days!

Tai

Hmm jeg burde vel egentlig være mye mer hysterisk enn deg.. Ettersom jeg finalized 31/8. Ligger an til levering på fredag 14.

Føler jeg har ventet lengre enn ganske mange... vel nå er det heldigvis ikke så lenge igjen... Grattis med "vel" overstått venting ;)

Ditto! Bestillte samme dag som deg.
Men nå har jeg fått mer eller mindre bekreftet den 18. Så jeg krysser fingrene nok en gang.

Ja bortsett fra at jeg finalized samme dag som jeg bestilte. Uansett så virker det som vi er de uheldige som ligger litt etter. Ser jo at folk som har bestilt i november får levering nå i slutten av mars. Vel vel... ikke stort annet å gjøre enn å holde ut. Jeg har fått bekreftet dato nå fredag 14 kl 12... Skulle det være noe tidligere levering ville jeg bli kontaktet.

Ifølge de i Drammen er det en egen person som styrer med å koordinere utleveringer. Det er ekstremt mye biler som skal leveres ut og de har ikke plass til å ha biler stående lengre enn nødvendig. Positivt for oss at de ikke slurver når bilen først har kommet i land :)
85D

ctr46

Sitat fra: Tai på mandag 10. mars 2014, klokken 20:36
Til Kristian og ctr:

Vi fant vel tidlig ut at utdelingen av biler ikke var rettferdig. Litt fornuft er det men desverre er det mye flaks. Dere har hatt uflaks men hold ut, det er ikke lenge igjen.

Det er mange som sier takk for seg i denne tråden når de får utlevert bilen men jeg tror jeg fremdeles kommer til å lese her inne. Synes det er veldig spennende å høre andres tanker og erfaringer rundt ventetiden. Og det er veldig kjekt å se gleden i noe så enkelt som en statusoppdatering mang måneder før bilen kommer.

Ventetiden er pyton men det gjør mottagelsen så utrolig spesiell. Nå er det timer til jeg får bilen og jeg har hatt masse glede av forumet og innleggene her inne. Riktignok har jeg mast høl i hode på de fleste men for det påtar jeg meg ikke noe skyld, jeg var sinnsyk i gjerningsøyeblikket ;D.

Garasjen er ryddet, kostet og gjort klar. Dette blir moro.

Tai

Du har nok rett i at det er litt tilfeldigheter tross et system i kaoset. Jeg bare tenker at de har sikkert gjort seg ekstra flid med gliset mitt! Godt mulig jeg også ramler innom denne tråden etter at bilen har kommet. Det blir rart å tenke tilbake på alle de gangene man har oppdatert MyTesla i håp om en ny status.

Det har vært en lang periode med å jake på informasjon og å følge med her og der for å få siste nytt om egen levering. Jeg som mange andre hadde januar som ønsket levering. Det gikk jo ikke.. Men endelig nærmer dagen seg (timer for din del).

Gleder meg at du får hentet bilen nå om kort tid! Du gleder deg nok like mye som meg :)

PS: Er det noen som har sett min blå P85 på kaia i Drammen? Ser at den ikke er registrert enda så den er kanskje fortsatt på vei inn til butikken?

Chassisnr står i signaturen min... :)
85D

TMS85

Sitat fra: bjoris på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:03

Ja,  jeg fikk oppdatert status til det i går kveld.  Har hele tiden fått høre mai levering. Har vin 323xx.

Tønsberg

Sitat fra: TMS85 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 05:48
Sitat fra: bjoris på tirsdag 11. mars 2014, klokken 00:03

Ja,  jeg fikk oppdatert status til det i går kveld.  Har hele tiden fått høre mai levering. Har vin 323xx.
+1
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

JO

Da er dagen kommet. Levering etter å ha venta siden 09-09-2013
Svart Model S Levert 11 Mars

Leif1

Skal tro om Tai har sovet noe i natt....?
Konvertitt fra S til X

Kagex

Tại har sikkert campa utenfor tesla inatt
P29687

Tai

Overraskende nok fikk jeg litt søvn.  Men dagen her går tregt :)
Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA