Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Kagex

har du fått dato Tai? ikke noe invoice i mytesla?
P29687

Tai

Jeg har fått dato på invoice, der står det den 12 mars. Hvis jeg får bilen min om en uke er det jo på høy tid at min DS bekrefter datoen.

Hvor lang tid har folk her mellom klargjøring for utlevering og til de får bilen?

For en liten tid tilbake var det en hygelig kar som postet en link der man kunne sjekke vinnummeret på biltilsynet for å se om man hadde fått registreringsnummer. Noen som har den linken? Trodde jeg hadde bokmerket men finner ingenting..
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Soloz

Fikk tlf. fra DS om siste status idag. Alt er klart bare å betale fakturaen nå.

Soloz

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 16:04
Jeg har fått dato på invoice, der står det den 12 mars. Hvis jeg får bilen min om en uke er det jo på høy tid at min DS bekrefter datoen.

Hvor lang tid har folk her mellom klargjøring for utlevering og til de får bilen?

For en liten tid tilbake var det en hygelig kar som postet en link der man kunne sjekke vinnummeret på biltilsynet for å se om man hadde fått registreringsnummer. Noen som har den linken? Trodde jeg hadde bokmerket men finner ingenting..

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Kjøretøyopplysninger

Tai

Takk Kagex.

Er desverre ingenting å hente på den siden så jeg famler fremdeles i blinde.

Fyttigrisen så plagsomt dette er!!

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

krister461

Sitat fra: Tai på tirsdag 04. mars 2014, klokken 15:22
Synes kommunikasjonen fra tesla er totalt fraværende.  Nå har jeg fått beskjed på mytesla at bilen klargjøres for levering,  men fremdeles har jeg ikke hørt noe som helst fra DS.  Kjenner at det gjør meg litt forbanna....
Svarer ikke DS på epost?

Tai

Jo, men han sier han skal kontakte med iløpet av da og da som ikke skjer. Han sa at bilen var estimert inn til Norge 28 februar, og nå får jeg statusendring på mytesla om klargjøring.

Det er ikke bare de siste dager uten kommunikasjon, det er det totale fraværet av tilbakemelding, spesielt da bilen ble forsinket. Kall meg gammeldags men jeg mener at når en kunde bruker 600 000 på et av dine produkter kan du unne den kunden en oppdatering per mail eller telefon hvis det blir endringer. Og når det er blitt endel endringer sørger man ihvertfall for at kunden holdes informert når det er dager til utlevering.

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

krister461

Joda, det er ikke tvil om at Tesla har et forbedringspotensiale. Men de er fortsatt et ungt selskap, og flertallet av de norske ansatte har vært ansatt i undet et år. I tillegg jobber mange av de svært mye og de er også avhengig av hjelp fra andre land for å ta unna det store trykket i Norge i disse dager.

Samtidig har de en annen filosofi enn konkurrentene. Kundene skal i større grad være selvbetjent med kjøp og statusoppdateringer på nett.

Til tross for dette har i alle fall jeg fått langt bedre informasjon enn jeg gjorde sist jeg kjøpte en ny bil med seks måneders ventetid.

For du fleste som følger med på forum og lignende så er det nok få overraskelser i de forsinkelsene som har vært så langt. :-)

eadie

Er enig med Tai. Jeg får også info når jeg ringer og "maser",  de svarer også på mail når spurt, men det er lite "fri info" å få uten at man først maser selv.

Det er dessuten veldig sjelden konkrete datoer.

Jeg venter på levering i Bergen, og sitter med en følelse av at det er vesentlig bedre oppfølging andre steder i landet. Mulig keg tar feil, men...

Tror det er veldig avhengig av hvilken DS man får. Noen av DSene har nok større kapasitet og kanskje en annen serviceinnstilling enn andre, og det kan jo også være lokale forskjeller i bemanning og kapasitet.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

krister461

Sitat fra: eadie på tirsdag 04. mars 2014, klokken 17:40
Er enig med Tai. Jeg får også info når jeg ringer og "maser",  de svarer også på mail når spurt, men det er lite "fri info" å få uten at man først maser selv.
Det er nok forskjell fra DS til DS. Men, jeg går utifra de fleste har fått følgende info:

• Ved bestilling får man et estimat som er på 4-5 måneder - dog vet vi at dette er noe optimistisk
  • Når bilen går i produksjon endres det på MyTesla - dette gir de fleste en ganske presis indiksjon på at det er rundt 2 måneder til levering, har ikke denne statusen endret seg når det nærmer seg forventet leveringsmåned så vet man også at det trolig er forsinkelser
  • Når bilen er i transitt får man også vite det på MyTesla - da er det 6-8 uker til levering
  • I løpet av transitt-perioden blir alle kontaktet av DS som spør hva man ønsker av ekstrautstyr
  • Deretter får man faktura på MyTesla med en estimert leveringsdato - denne blir noen ganger korrigert av DS
  • Når bilen er ankommet Norge får man vite dette på MyTesla - da er det stort sett 1-2 uker til levering
  • Så snart DS har endelig dato blir denne bekreftet
Dvs. minst 7 ganger får man informasjon fra Tesla som holder en oppdatert på hvordan det ligger an med ens egen bil. En del blir også kontaktet flere ganger enn dette og de aller fleste maser nok en del i tillegg. For de som er spesielt interesserte så finnes det tråder som denne, regneark med sammenligningsdata og mye mer sprett på diverse forum, så jeg personlig synes absolutt ikke det er mangel på info for den som ønsker dette. :)

Tai

Sitat fra: krister461 på tirsdag 04. mars 2014, klokken 17:34
Joda, det er ikke tvil om at Tesla har et forbedringspotensiale. Men de er fortsatt et ungt selskap, og flertallet av de norske ansatte har vært ansatt i undet et år. I tillegg jobber mange av de svært mye og de er også avhengig av hjelp fra andre land for å ta unna det store trykket i Norge i disse dager.

Samtidig har de en annen filosofi enn konkurrentene. Kundene skal i større grad være selvbetjent med kjøp og statusoppdateringer på nett.

Til tross for dette har i alle fall jeg fått langt bedre informasjon enn jeg gjorde sist jeg kjøpte en ny bil med seks måneders ventetid.

For du fleste som følger med på forum og lignende så er det nok få overraskelser i de forsinkelsene som har vært så langt. :-)

Hvor lenge skal Tesla få flyte på "ungt firma" unskyldningen? Ja, i noen tilfeller skal de få bruke det men jeg er jo ikke spesielt kravstor. En og annen tilbakemelding når bilen blir 2-3 måneder forsinket burde jo være mulig å få til.
Jeg synes det er helt greit at vi har oppdateringer på nett som kan si oss hvordan vi ligger an. Men de oppdateringene stemmer skjeldent. Bare ta min siste oppdatering, jeg blir klargjort for utlevering og jeg har fremdeles tilgode å høre fra Tesla. I transitt stemte ikke, i produksjon stemte ikke. De bommet med flere uker. Så de kan godt gå det systemet i sømmene slik at oppdateringen stemmer med noen dagers margin.

Og det er kanskje ikke en stor overraskelse med forsinkelser og slikt. Men er det virkelig et uavhengig forum som skal holde folk orientert om slikt? Hva med de som ikke leser forum? Og forsinkelsene gjelder jo ikke alle.

Nå tærer nok ventetiden vel mye på tålmodigheten min og jeg bruker altfor mye energi på det. I tillegg går jeg rundt og frykter at bilen min ikke får innfellbare speil slik som de fleste andre biler får nå for tiden. Tror det ville ødelagt overtagelsen av bilen og gjort meg til en ulykkelig mann.

Uff, denne spekuleringen er ikke godt for nervene. Hadde bare Tesla sendt meg en mail eller ringt.....

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

BMW850

Har kommet til punkt 4 og synes alt er helt greit :) Det eneste er at jeg ikke kan ta imot bilen første halvdel i april som forespeilet men i siste pga jobb. Håper de tar godt vare på bilen min imens  :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Stator

Enig med deg Tai.

Maersk Iowa la til kai i Rotterdam i formiddag. Min bil skal være på den.
Da kan det ikke ta alt for lang tid til bilen er i Norge.
Din bil kan jo være på den båten også. Vi bestilte bil omtrent samtidig.

Tai

Jeg er nok ikke enig Krister, hvordan i all verden kunne jeg vite at en leveringstid på 4-5 måneder var optimistisk da jeg bestilta bilen? Synes det virket lenge og kanskje endog pessimistisk. De vage tilbakemeldingene vi får på Mytesla er forsåvidt greit nok men her snakker vi jo tross alt om vesentlige forsinkelser. Da tar man kontankt med kunden å gir beskjed.

Som fast forumleser har jeg også fått med meg at veldig mange har fått slike tilbakemeldinger som jeg etterlyser. Det er mulig de sliter litt i Bergen med dette siden andre herfra melder om tilsvarende behandling.

Ifølge Tesla så selger de "førsteklasses premiumbiler". Det er ikke mye med denne prosessen som sier premium enda. Ja, vi har Mytesla med sine oppdateringer men i ettertid er det vel med på å skape mer spekulasjoner og hodebry enn nyttig informasjon.

Tai
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Solgt - 25/08-17

Bestilt 11/08-17
Utlevert 10/11-17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA