Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: Bamboo på torsdag 27. februar 2014, klokken 14:16
Ang 5YJSA3 og tech-pakke:
Gjelder det også endringer mtp tåkelysene (og evnt annet?) i Tech-pakken? Noen som har kunnskap om det? :)

Tåkelysene er uansett ikke i Tech-pakken da de er ett eget tilvalg.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

vonar

Hei,

På jobben har jeg utsikt over parkeringsplassen.

Nå i det siste har jeg begynt å titte ut en gang i blant, for å se om fossilbilen min fortsatt står der, eller om det er en Tesla. Har fått estimert leveringstid i slutten av mars, men det skader ikke å ta en titt i ny og ne.

Dette til informasjon.
Oslo

paalv

Sitat fra: Newbee på torsdag 27. februar 2014, klokken 14:01
Sitat fra: paalv på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:58
Sitat fra: cookiemonster77 på torsdag 27. februar 2014, klokken 13:52
ftp://ftp.nhtsa.dot.gov/MfrMail/ORG9130.pdf

Riktig det, men frem til midten av januar produserte Tesla med 5YJSA2H1-VIN. I 2013 var VIN bygget opp på en annen måte fra og med det 7. tegnet, men begynte med 5YJSA2. Jeg tror at 5YJSA2H1-VIN var en "mellom"-serie før de nye pakkene ble satt i produksjon.

Men det er kun en spekulasjon ....
8)

Tviler på at gammel/ny techpakke kan identifserers i VIN. De som får bilene sine disse dager fikk sitt VIN i desember.

Det er nesten riktig. De som fikk 2014-VIN på 5YJSA2H1nEFP... fikk det i desember.
Men en del av oss fikk nytt VIN igjen i midten av januar: 5YJSA3H1nEFP... der også n ble endret. Om det betyr noe gjenstår å se. Men det var jo påfallende at den første som meldte om el. innklappbart speil har 5YJSA3H1nEFP.... Hittil er det kun registrert 12 slike VIN i Norge.
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

AreLib

Meget oppegående greier...henter min imorgen :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

torerikd

Fikk akkurat kontra beskjed angående avtalt henting i Drammen i morgen... De hadde visst enda ikke klart å få bilen opp fra havna og dermed ble utleveringen utsatt til tidlig neste uke:( Irriterende når helgen var satt av til bilkjøring.

Noen andre som har fått samme beskjed?
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

torerikd

...og nok en kontra beskjed. Bilen er lokalisert og allikevel klar for henting i morgen:) Helgen er reddet!
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

Tesla-man

Herregud - blir nesten for mye dette her.  Jeg skal hent i morgen kl. 14.00 i Drammen.  Ikkeno tull nå med kontrabeskjeder osv.  Nekter å ta telefonen.... >:(
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

cra

Sitat fra: torerikd på torsdag 27. februar 2014, klokken 18:48
...og nok en kontra beskjed. Bilen er lokalisert og allikevel klar for henting i morgen:) Helgen er reddet!

De driver bare å kødder med deg. De har sikkert lite å gjøre.  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lilleper

Sitat fra: mgarm på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:31
I går fikk jeg en telefon fra Tesla og de sa at bilen min var klar til henting. Det var 6 dager før avtalt tid. Dette sa jeg selvsagt ikke nei takk til og i dag er jeg en eier av en herlig bil  :)

Bilen ble ikke levert med korrekt utstyr. Den hadde ikke vanlige elektrokromatiske speil, men innfellbarespeil. Så utrolig digg  ;D

Blått adapter var ikke med, men blir sendt i posten ikke så lenge. Fikk 2500 i gavekort.

Har du også røde kalippere?

El-Ing

Sitat fra: torerikd på torsdag 27. februar 2014, klokken 18:48

Puh... godt å høre, fikk også fremskyndet levering til i morgen, ble registrert i dag :) - trenger ikke noen kontra, takk!
Grå S85 mottatt 28.2.

torerikd

Ja, håper dere andre som skal hente i morgen slipper det nervepresset med kontrabeskjeder:) Lykke til i morgen.

paalv

Sitat fra: Tesla-man på torsdag 27. februar 2014, klokken 19:01
Herregud - blir nesten for mye dette her.  Jeg skal hent i morgen kl. 14.00 i Drammen.  Ikkeno tull nå med kontrabeskjeder osv.  Nekter å ta telefonen.... >:(
Lykke til!
Er den registrert?
Den nye serien på EL335xx gikk tom allerede i dag (siste var 33522), så da blir det spennende å se hvilke nummer som kommer i Drammen nå ...
8)
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

paalv

Vi får bilene våre i mars. Svært mange av oss som nå venter, og som bestilte i aug, sep og okt, får våre biler i mars ser det ut til.

Etter at det kun er levert omtrent like mange biler hittil i år som i desember alene, må det bli bortimot dobling av desember-farta i mars?
I hvert fall 600 - 800 vil jeg tro.
8)

Daniel.B

Fatter fikk fremskyndet levering til mandag kl 16.  :D

Får regnr i morra vel.

Tesla-man

Sitat fra: paalv på torsdag 27. februar 2014, klokken 21:28
Er den registrert?

Nei, er ikke det.  Får satse på at de får det til ila fredagen....
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA