Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

mgarm

Da er det in Production på meg også. Bekreftet rundt 14.9.

krister461

Sitat fra: Lille Lance på tirsdag 14. januar 2014, klokken 07:25
De fleste på forumet sier helårsdekk gjelder, men jeg har også hørt folk fortelle at de måtte kjøre hjem på sommerdekk her i nov / des. Dette må man høre direkte med Tesla om.
Disse helårsdekkene og sommerdekkene du snakker om er de samme: Goodyear Eagle RSA2, 245/45R19. Disse omtales som "helårsdekk" men er i praksis sommerdekk i Norge. De følger med bilen uansett når på året du får den, og så kan man kjøpe vinterdekk-pakke i tillegg (som Tesla har slitt litt med levering på tidligere)

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 14. januar 2014, klokken 08:00
Endelig! In production. Mytesla oppdatert i natt :)
Told you so. ;) Gratulerer!

Anew

Har nå fått sluttfaktura med leveringsdato 24/2. Håper veldig på å få den minst en uke tidligere. Hvor realistisk er det? DS var totalt uvillig til å si noe som helst om datoer (greit nok det).
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

cairnz

Sitat fra: Anew på tirsdag 14. januar 2014, klokken 12:31
Har nå fått sluttfaktura med leveringsdato 24/2. Håper veldig på å få den minst en uke tidligere. Hvor realistisk er det? DS var totalt uvillig til å si noe som helst om datoer (greit nok det).

Det har vel litt med at så lenge bilen ikke er i butikken du skal ha, så er det vanskelig/farlig å "love" noe dato, hvis noe uforutsett skulle skje? Jeg forstår det slik at når man faktisk får bilen avhenger faktisk av en dunge faktorer, hvor antall dager den må vente på forskjellige stopp kan være alt fra ingen til mange dager. F.eks. den kommer til new york, hvor lang tid før den kommer på båt, hvor lang tid bruker båten, hvor lang tid bruker lossing, når kommer neste båt for å ta den med videre, lastetid, lossetid norge, videresending til butikk, montering?, klargjøring, osv osv..

Kommer den før den datoen så er det vel bare positivt, kommer den etterpå så er det neppe fordi de ikke "gidder" fikse bilen din enda.. :)
Elbilist

Anew

Nei, misforstå meg rett - jeg vil heller bli positivt overrasket enn "overpromise, underdeliver"... Derfor "greit nok det". Hun var klar på hvorfor hun ikke vile si noe mer, ikke noe problem.

Jeg bare vet at mange har fått bilen mye før datoen på fakturaen, og lurte på om det var konsekvent, eller om jeg like godt kan ende med å få bilen senere?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

mort74

Rudolf Shepers har overlevd atlanteren og med stø kurs mot Rotterdam ankomst i morgen 15/1.

Tor2

APL Indonesia lastet på New York jernbane kai 14.01.11. Ankommer Rotterdam 14.01.20 .
Noen som kjenner til andre båter. Tipper min P85 ankommer New York ca 22

oroeltoro

Model S 85 2014 solgt, Model X 100D i transitt. BMW i3 som konebil. Model 3 er reservert.

don

Da er bilen min "in Transit"
I følge statusoversikten og gjennomsnitlig statistikk så er beregnet leveringsdato 26/2 - midt i vinterferieuka.. Håper at den kommer raskt med slik at jeg kan hente uka før - henter i Drammen - så slipper jo ekstra transport i Norge... :-)

P24185
Order: 16/9
Confirmed:17/9
Vin# utdelt: 23/9
In prod: 9/1
In transit: 14/1
S85 Blå met. P24185
Order: 16/9,Confirmed:17/9,Vin# utdelt: 23/9,In prod: 9/1,In transit: 14/1
17/2: Din Model S blir klargjort for henting eller levering
4/3: Levert

ellholt

Oppringt av Justine for 3 timer siden. Forventet levering siste uka i februar eller første i Mars  ;D
Nå er det ikke lenge til......

Grønn S85 med alt untatt luft og alarm
Grønn S85 med alt untatt luftfjæring og Alarm.
Finalized 15/9-2013, in production 9/1-2014, in transit 15/1-2014. Utlevert 27/2-2014 MED elektriske foldbare. speil :-). gamle S`en er solgt, ny S75D perlemorshvit med det meste av utstyr. utlevert 14 juni 2017

ctr46

Ble oppringt fra Tesla på Alna idag. Fikk beskjed om at levering av min bil ikke blir før i Mars. Han visste ikke når i Mars.

Kjipt med enda mer utsettelse... :(
85D

Tai

I gåt mistet jeg nattesøvn over bilen siden den ikke er i produksjon. Så da troppet jeg like godt opp hos Tesla bergen som kunne fortelle at bilen min skal ha rullet av produksjonsbåndet i går den 13 januar! Men levering så ut som det ble slutten av februar, begynnelsen av mars.

Litt glad men også et lite antiklimaks. Hadde gledet meg til å se "Teslafabrikken bygger din Model S" men det er kanskje ikke så viktig. Fikk jo oppleve det i begynneslen av November da alle fikk det så får klaer meg med den opplevemsen :).

Nå begynner resten av ventetiden, det er jo lov å håpe at bilen kommer tidlig. Har skjønt det er ca 6-8 uker fra "i produksjon" til levering, da burde jo slutten av Februar være innen rekkevidde. Typisk at jeg da skal på fjellet akkurat på den tiden. Jeg kjører glatt tilbake fra Hemsedal til Bergen for å hente bilen hvis den kommer da... ;D

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

KristianKBE

Sitat fra: Tai på tirsdag 14. januar 2014, klokken 19:44
I gåt mistet jeg nattesøvn over bilen siden den ikke er i produksjon. Så da troppet jeg like godt opp hos Tesla bergen som kunne fortelle at bilen min skal ha rullet av produksjonsbåndet i går den 13 januar! Men levering så ut som det ble slutten av februar, begynnelsen av mars.

Litt glad men også et lite antiklimaks. Hadde gledet meg til å se "Teslafabrikken bygger din Model S" men det er kanskje ikke så viktig. Fikk jo oppleve det i begynneslen av November da alle fikk det så får klaer meg med den opplevemsen :).

Nå begynner resten av ventetiden, det er jo lov å håpe at bilen kommer tidlig. Har skjønt det er ca 6-8 uker fra "i produksjon" til levering, da burde jo slutten av Februar være innen rekkevidde. Typisk at jeg da skal på fjellet akkurat på den tiden. Jeg kjører glatt tilbake fra Hemsedal til Bergen for å hente bilen hvis den kommer da... ;D

Tai

På en måte bra å høre. Kan nok ikke stole så mye på MyTesla.
Min har nå vært i produksjon i 10 dager, og burde nok også vært "in transit"
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Tor2

Da treffes vi sikkert hos Tesla Bergen i slutten av februar.
Fikk akkurat mail om levering feb/mars
Endelig best 12.09.2013, I produksjon 07.01.2014. i transitt 11.01.2014

P85, rød, grå perfor/karbon int.glass tak. Pakker:dobbel lade,tech,parkasist,vinter,lyd,sikkerheet,hattehylle

Soloz

Og der gikk min i produksjon også.  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA