Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

hhe

Olav: Mail først, deretter snakket med en hyggelig kar. Håper på ny status på MyTesla.  Står fortsatt "I transit fra fabrikk".. ::)
S85kW vin: 23383 pano, tech, luft, audio, sensor, barneseter, mellombrunt skinn -overlevert 14.12.13 :)
Nissan Leaf 2011mod

Olav78

Sitat fra: hhe på tirsdag 03. desember 2013, klokken 00:06
Olav: Mail først, deretter snakket med en hyggelig kar. Håper på ny status på MyTesla.  Står fortsatt "I transit fra fabrikk".. ::)
Ok. Takk! Da er det bare å vente, og oppdatere mailen hvert andre minutt (som om bilen kommer noe fortere av den grunn..) ;)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

Kilroy

Idag fikk jeg også telefon fra DS, utlevering 17-18 desember  :D Julen kom heldigvis tidlig, ventetiden er snart over, jippi!!!
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

gloom

Jeg fikk i dag beskjed om at min levering som i tre måneder har vært bekreftet i januar 2014 er flyttet til februar, just FYI. En venn av meg som bestilte tre-fire uker etter meg har fått sin originale levering (februar) flyttet til "mars/april", uten noen videre forklaring.
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

D.O

Sitat fra: D.O på mandag 02. desember 2013, klokken 09:36
Sitat fra: EvenSteven på mandag 02. desember 2013, klokken 09:24
Til info så ligger nå skipet "Pachuca" i dokk i Drammen igjen. Ankom i går kveld.
Var vel dette skipet som kom med et stort lass med biler for ca. 14 dager siden.
Kan stemme, da jeg fikk mail 0145 i natt (søndag) fra DS om at bilen kom til Norge i neste uke. Ser ut som om de har lange dager, så kudos til DS som finner tid å svare  :)
I følge DS kommer min bil med båt i morgen.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

krister461

Sitat fra: gloom på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:44
Jeg fikk i dag beskjed om at min levering som i tre måneder har vært bekreftet i januar 2014 er flyttet til februar, just FYI. En venn av meg som bestilte tre-fire uker etter meg har fått sin originale levering (februar) flyttet til "mars/april", uten noen videre forklaring.
Ser deg ikke i statusarket. Når bestilte du?

Er veldig få som får bil i januar da de knapt har produsert noen norske biler i november. Håper de kommer i gang med produksjonen snart slik at det ikke blir så sent i februar før norske biler begynner å komme igjen.

Thor2014

Sitat fra: gloom på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:44
Jeg fikk i dag beskjed om at min levering som i tre måneder har vært bekreftet i januar 2014 er flyttet til februar, just FYI. En venn av meg som bestilte tre-fire uker etter meg har fått sin originale levering (februar) flyttet til "mars/april", uten noen videre forklaring.

Jeg og, noen blir prioritert foran.
Hvorfor er det så kort levering i USA?

TTLied

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:13
Jeg og, noen blir prioritert foran.
Hvorfor er det så kort levering i USA?

Når det tar 6-8 uker med båt å sende en bil til Norge, så betyr det veldig mye bundet kapital for Tesla over lang tid. Dersom de hele tiden sørger for å selge biler hjemme i USA, holder de likviditeten oppe, slik at de kan betale underleverandører, lønninger til ansatte osv.

Dessuten har de vel gjort unna det meste av backloggen sin hjemme, slik at de som bestiller i dag ikke har to-tre år gamle bestillinger foran seg i køen.
P85 VIN229xx
Ferdig 01.11.13
Levert 12.12.13

larsleik

Sitat fra: hhe på mandag 02. desember 2013, klokken 22:44
Hei! Min er bekreftet slik:
*15.nov, mail om "Tesla Model S delivery" -på vei til Norge..
Hvor lang tid erfarer dere det tar fra denne mail til bilen faktisk er klar for uthenting?
Gleder meg, er sagt før jul.. ;)

Håper virkelig det for din del  ;D
Min har vært i transitt fra rundt 20.10 og har forventet levering 20.12. Så dersom den ble sendt 3 uker senere, så skal du være heldig med logistikkflyten for å få bilen før jul! men det har hendt før at noen treffer bra på transporten og får bil 4-5 uker etter den er sendt fra fabrikken. Da blir det GOD JUL!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

Olav78

Var innom Tesla Trondheim i dag og fikk vite at min kommer til Drammen 20.des. Avtalt utlevering 7. Jan, muligens tidligere. :)
Model S P85
Model X 90D bestilt juni 2016

krister461

Sitat fra: Thor2014 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:13
Hvorfor er det så kort levering i USA?
Tesla ønsker nok å få registrert flest mulige salg i 2013 for å få en fin statistikk å vise til fremover. Om de i november og desember produserer norske biler så blir det således "bortkastet" da disse uansett ikke vil bli registrert før 2014.

Generelt sett er nok også USA et mye mer prioritert marked for Tesla enn Norge da det er her de skal få opp de store salgstallene på sikt. I Norge selger bilen seg mer eller mindre selv da den er så bra priset. Da blir det naturlig at de prioriterer USA foran Norge.

gloom

Sitat fra: krister461 på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:02
Sitat fra: gloom på tirsdag 03. desember 2013, klokken 12:44
Jeg fikk i dag beskjed om at min levering som i tre måneder har vært bekreftet i januar 2014 er flyttet til februar, just FYI. En venn av meg som bestilte tre-fire uker etter meg har fått sin originale levering (februar) flyttet til "mars/april", uten noen videre forklaring.
Ser deg ikke i statusarket. Når bestilte du?

Er veldig få som får bil i januar da de knapt har produsert noen norske biler i november. Håper de kommer i gang med produksjonen snart slik at det ikke blir så sent i februar før norske biler begynner å komme igjen.
Min bestilling ble bekreftet den 4. september.
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

Tai

Sitat fra: TTLied på tirsdag 03. desember 2013, klokken 13:40
Når det tar 6-8 uker med båt å sende en bil til Norge, så betyr det veldig mye bundet kapital for Tesla over lang tid. Dersom de hele tiden sørger for å selge biler hjemme i USA, holder de likviditeten oppe, slik at de kan betale underleverandører, lønninger til ansatte osv.

Dessuten har de vel gjort unna det meste av backloggen sin hjemme, slik at de som bestiller i dag ikke har to-tre år gamle bestillinger foran seg i køen.

+1

Synes dette er det smarteste som er sagt om emnet på veldig lenge. Tror du treffer spikeren på hodet TTLied.

Det er helt riktig av Tesla å gjøre det på denne måten. Litt dumt for oss som må vente en måned eller to lenger men det må vi kunne leve med. Igjen må jeg minne om de som bestilte på våren og fremdeles ikke har fått bilene sine. Da må vi tåle litt vi også ;)

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

HKS

Sitat fra: EvenSteven på mandag 02. desember 2013, klokken 17:59
Sitat fra: HKS på mandag 02. desember 2013, klokken 16:45
Ordnet seg vist for deg også... EL27932 -> P21278 :)
Ja, kom til slutt!! Utlevering blir mest trolig utsatt en dag eller to, men DS har stått på for meg i dag, så det setter jeg stor pris på! Så de gjør så godt de kan selv om logistikken fra USA ikke er helt i vater!
Jeg har nettopp vært og hentet min Model S i dag. Så hvis ikke du også hentet den i dag er det bare å glede seg! :)
Tesla Model S 90D

Brede

Sitat fra: hhe på mandag 02. desember 2013, klokken 22:44
Hei! Min er bekreftet slik:
*15.nov, mail om "Tesla Model S delivery" -på vei til Norge..

Hvor lang tid erfarer dere det tar fra denne mail til bilen faktisk er klar for uthenting?

Gleder meg, er sagt før jul.. ;)

Jeg fikk denne mailen 26.november og skal hente bilen 19.desember. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA