Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

EvenSteven

Sitat fra: cairnz på torsdag 28. november 2013, klokken 16:11
Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 14:57
Da jeg i verste fall må ta toget til jobb, noe som vil koste meg 414,- pr. uke
Dette finner jeg meg rett og slett ikke i.!! 


Fnis. 414,- i uka er ikke så mye da. Da er det verre med den psykiske påkjenningen med en verre type angst enn rekkeviddeangsten, nemlig buss-for-tog-angsten. Østfoldbanen er helt horribel denne uka :-D (og det til 2890,- pr. mnd)

Uff, den hadde jeg helt glemt!!!
Da får jeg Evt. Også kreve fri psykologhjelp.
Fra spøk til alvor, dette er nå meget frustrerende og blir utrolig vanskelig for oss med to små barn + reisevei til jobb uten bil!
Ikkje bra!!
Tesla S P85+ sølv

Adrian

Noen som vet når de skifter statusen for at den holder på å klargjøres for henting eller levering? Er det når utleveringsstedet mottar den (stavanger i mitt tilfelle) eller når den pakkes om fra Drammen og sendes til utleveringsstedet?
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

Bonefish

Sitat fra: Adrian på torsdag 28. november 2013, klokken 18:23
Noen som vet når de skifter statusen for at den holder på å klargjøres for henting eller levering? Er det når utleveringsstedet mottar den (stavanger i mitt tilfelle) eller når den pakkes om fra Drammen og sendes til utleveringsstedet?
Min skiftet status i det den ankom Drammen.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

EvenSteven

Min skiftet til denne status tidligere i dag, men likeledes vet ikke DES hvor bilen er - Ref. Trolig på en eller annen båt!

Det må jo være en form for scanning som trigger at den skifter til denne statusen. Klynger meg til håpet om at bilen faktisk er ankommet Drammen, men at de ikke har god nok oversikt!
Tesla S P85+ sølv

Roger Kolbu

Melding fra DES nå nettopp; levering endret til kommende lørdag kl. 13:00!  ;D
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

EvenSteven

Gratulerer, Roger!!
Om du bor i nærheten av Jessheim, kan jeg sitte på med deg til jobb neste uke om min fortsatt er lost at sea?  :)
Tesla S P85+ sølv

Bonefish

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 18:35
Gratulerer, Roger!!
Om du bor i nærheten av Jessheim, kan jeg sitte på med deg til jobb neste uke om min fortsatt er lost at sea?  :)
Tipper på at bilen din er kommet til Drammen, regner med at DES vet hvor bilen din er i morgen  :D
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Roger Kolbu

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 18:35
Gratulerer, Roger!!
Om du bor i nærheten av Jessheim, kan jeg sitte på med deg til jobb neste uke om min fortsatt er lost at sea?  :)
Bor nok dessverre i en helt annen retning... :-\
Dersom ikke, skulle du gjerne fått sitte på!  :)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

EvenSteven

Takker for positiviteten, Bonefish!  :D
Trenger et lite dytt i ryggen nå for å komme meg ut av denne frustrasjons-spiralen jeg har hoppet inn i!


Tesla S P85+ sølv

EvenSteven

Sitat fra: Roger Kolbu på torsdag 28. november 2013, klokken 18:46
Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 18:35
Gratulerer, Roger!!
Om du bor i nærheten av Jessheim, kan jeg sitte på med deg til jobb neste uke om min fortsatt er lost at sea?  :)
Bor nok dessverre i en helt annen retning... :-\
Dersom ikke, skulle du gjerne fått sitte på!  :)

He he.. Takker ydmykt for det!
Kan jeg spørre når din status gikk over til "henting/levering"?
Tesla S P85+ sølv

Roger Kolbu

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 18:49
Sitat fra: Roger Kolbu på torsdag 28. november 2013, klokken 18:46
Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 18:35
Gratulerer, Roger!!
Om du bor i nærheten av Jessheim, kan jeg sitte på med deg til jobb neste uke om min fortsatt er lost at sea?  :)
Bor nok dessverre i en helt annen retning... :-\
Dersom ikke, skulle du gjerne fått sitte på!  :)

He he.. Takker ydmykt for det!
Kan jeg spørre når din status gikk over til "henting/levering"?
Var det mandag, mon tro? Husker ikke nøyaktig...
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Adrian

Fikk beskjed tidligere denne uken at bilen var kommet til Drammen søndag kveld. Da vil de si at de ikke fikk pakket den ut av container før i dag da. Då tror jeg at jeg kan se langt etter levering denne uken........ Sukk...
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

EvenSteven

Du har min fulle sympati, Adrian! Muligens den av oss som har mest motgang i "Tesla-eventyret".
Så du burde helt klart fått din bil før alle oss andre.
Egen merking på container som stod - "1.prioritet".

I bransjen jeg jobber ( shipping/offshore ) kan vi lett legge prioritet på spesifikke leveranser. Både til og fra USA.
Så dette skal ikke være vanskelig å få til.
Koster litt kroner derimot...
Tesla S P85+ sølv

Adrian

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 19:04
Du har min fulle sympati, Adrian! Muligens den av oss som har mest motgang i "Tesla-eventyret".
Så du burde helt klart fått din bil før alle oss andre.
Egen merking på container som stod - "1.prioritet".

I bransjen jeg jobber ( shipping/offshore ) kan vi lett legge prioritet på spesifikke leveranser. Både til og fra USA.
Så dette skal ikke være vanskelig å få til.
Koster litt kroner derimot...

Takk takk! Bilen min skulle være merket med høyeste prioritet i Tesla systemet, men sikkert ikke under transport.

Typisk på min arbeidsplass er når noe merkes med prioritet eller ønskes raskt utført tar det som regel alltid lenger tid enn hvis det var registrert på vanlig måte.

Har nok han Murphy på besøk ;-)
Bil endelig levert 04.12.13. Lykkelig eier av Model S.

satheesh.net

E-post fra DES; levering 20.12.13. #førjulspresang ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA