Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Amper

skulle ikke forundre meg on 19109 blir registrert snart siden bilen er på vei til Stavanger og skal leveres ut på lørdagen..  ;D ;D ;D
P85D :o)

den12mann

Jeg gjorde det enkelt og ringte Tesla. De mailet fakturaen til meg og kunne samtidig melde at bilen overleveres neste uke. Gleder meg!

Bonefish

Sitat fra: Amper på torsdag 28. november 2013, klokken 12:27
skulle ikke forundre meg on 19109 blir registrert snart siden bilen er på vei til Stavanger og skal leveres ut på lørdagen..  ;D ;D ;D
Jøss, de har omløp i Stavanger om du får bilen din på lørdag og den ikke er komt frem enda. Min kom til Bergen på tirsdag og får den ikke før 3/12.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Johnny

Sitat fra: Bonefish på torsdag 28. november 2013, klokken 12:52
Sitat fra: Amper på torsdag 28. november 2013, klokken 12:27
skulle ikke forundre meg on 19109 blir registrert snart siden bilen er på vei til Stavanger og skal leveres ut på lørdagen..  ;D ;D ;D
Jøss, de har omløp i Stavanger om du får bilen din på lørdag og den ikke er komt frem enda. Min kom til Bergen på tirsdag og får den ikke før 3/12.
Var innom Minde for en uke siden, og der var det fult av biler. Det som var litt pussig, var at bilene var merket med utleveringsdato, og den var ganske romslig fremover i tid for mange av de. Kansje et tegn på at de jobber seriøst, og ikke bare kaster bilene ut døren!
TMS og eGolf.

paalv

Sitat fra: Johnny på torsdag 28. november 2013, klokken 13:26
Var innom Minde for en uke siden, og der var det fult av biler. Det som var litt pussig, var at bilene var merket med utleveringsdato, og den var ganske romslig fremover i tid for mange av de. Kansje et tegn på at de jobber seriøst, og ikke bare kaster bilene ut døren!

Var disse bilene registrert allerede?
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Lille Lance

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 11:04
Sjekket kjøretøyopplysninger igjen i dag og ser ingen nye Tesla Model S registrert i dag.

Hvordan sjekker du dette? Internettside eller har du hack'a Vegvesenet?  :o 8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Johnny

Sitat fra: paalv på torsdag 28. november 2013, klokken 13:38
Sitat fra: Johnny på torsdag 28. november 2013, klokken 13:26
Var innom Minde for en uke siden, og der var det fult av biler. Det som var litt pussig, var at bilene var merket med utleveringsdato, og den var ganske romslig fremover i tid for mange av de. Kansje et tegn på at de jobber seriøst, og ikke bare kaster bilene ut døren!

Var disse bilene registrert allerede?

Bare de som sto klar til ulevering samme dag tror jeg.
TMS og eGolf.

paalv

Sitat fra: Johnny på torsdag 28. november 2013, klokken 13:53
Sitat fra: paalv på torsdag 28. november 2013, klokken 13:38
Sitat fra: Johnny på torsdag 28. november 2013, klokken 13:26
Var innom Minde for en uke siden, og der var det fult av biler. Det som var litt pussig, var at bilene var merket med utleveringsdato, og den var ganske romslig fremover i tid for mange av de. Kansje et tegn på at de jobber seriøst, og ikke bare kaster bilene ut døren!

Var disse bilene registrert allerede?

Bare de som sto klar til ulevering samme dag tror jeg.

I Bergen går det gjerne en uke fra registrering til utlevering, i hvert fall i det siste.

Totalt er det registrert ca 150 biler ved Bergensavdelingen, av disse er det 32 siden 21.11.
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

Amper

Sitat fra: Bonefish på torsdag 28. november 2013, klokken 12:52
Sitat fra: Amper på torsdag 28. november 2013, klokken 12:27
skulle ikke forundre meg on 19109 blir registrert snart siden bilen er på vei til Stavanger og skal leveres ut på lørdagen..  ;D ;D ;D
Jøss, de har omløp i Stavanger om du får bilen din på lørdag og den ikke er komt frem enda. Min kom til Bergen på tirsdag og får den ikke før 3/12.

DES stresser nok litt med min siden den var opprinnleig avtalt den 20 nov.. så den kommer uansett 10 dager for sent i følge avtalt leveringsdato.. og jeg har bedt om uten detailing så de sparer den logistikken.. i praksis koker det ned til sjekk av bil + fjerning av plast etc. innvendig samt software oppgradering & lading..  :)

P85D :o)

satheesh.net

Sitat fra: rsy på torsdag 28. november 2013, klokken 12:17

Hvordan får dere søkt opp alle Tesla-registreringer per dag? Finner bare mulighet til å søke spesifikt på chassis eller regnr.

RSy

Du går inn på sidene til Vegvesenet og legger inn reg.nummeret på en bil og øker med én. Altså, f.eks. EL29179 -> EL29180 -> EL29181. ;D

Roger Kolbu

Nå er det jaggu like før jeg ringer avdelingen og tilbyr meg å hjelpe til med å legge inn nyregistreringene!

Det går så ulidelig sakte fremover i dag at jeg frykter de har kastet seg over gløggen og pepperkakeboksen i stedet!
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Bonefish

Sitat fra: Amper på torsdag 28. november 2013, klokken 14:22
Sitat fra: Bonefish på torsdag 28. november 2013, klokken 12:52
Sitat fra: Amper på torsdag 28. november 2013, klokken 12:27
skulle ikke forundre meg on 19109 blir registrert snart siden bilen er på vei til Stavanger og skal leveres ut på lørdagen..  ;D ;D ;D
Jøss, de har omløp i Stavanger om du får bilen din på lørdag og den ikke er komt frem enda. Min kom til Bergen på tirsdag og får den ikke før 3/12.

DES stresser nok litt med min siden den var opprinnleig avtalt den 20 nov.. så den kommer uansett 10 dager for sent i følge avtalt leveringsdato.. og jeg har bedt om uten detailing så de sparer den logistikken.. i praksis koker det ned til sjekk av bil + fjerning av plast etc. innvendig samt software oppgradering & lading..  :)
:-) Min DES stresser iallefall ikke :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

EvenSteven

#3222
Lurer på en tur inn på finn.no i kveld å se på alternative biler!
Etter de 3 "vanlige" dagene kom det omsider svar fra DES igjen. Nå vet de ikke sikkert hvor bilen min er, men mest trolig på siste båt etappe... Hvor nå den etappen går?
My Tesla endret seg i dag til at bilen nå klargjøres for henting eller levering... Så nå er det helt Bingo og Hawaii på alle kanter ser det ut til.

Min nåværende bil leveres til forhandler 03.12.13 - Så om ikke bilen da er utlevert til denne dato som lovet av Tesla, tar jeg saken videre. Forbrukerrådet mm. Da med krav om kompensasjon.
Da jeg i verste fall må ta toget til jobb, noe som vil koste meg 414,- pr. uke
Dette finner jeg meg rett og slett ikke i.!! 
 
Tesla S P85+ sølv

cairnz

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 14:57
Da jeg i verste fall må ta toget til jobb, noe som vil koste meg 414,- pr. uke
Dette finner jeg meg rett og slett ikke i.!! 


Fnis. 414,- i uka er ikke så mye da. Da er det verre med den psykiske påkjenningen med en verre type angst enn rekkeviddeangsten, nemlig buss-for-tog-angsten. Østfoldbanen er helt horribel denne uka :-D (og det til 2890,- pr. mnd)
Elbilist

Øyvind.h

Sitat fra: EvenSteven på torsdag 28. november 2013, klokken 14:57
Min nåværende bil leveres til forhandler 03.12.13 - Så om ikke bilen da er utlevert til denne dato som lovet av Tesla, tar jeg saken videre. Forbrukerrådet mm. Da med krav om kompensasjon.
Jeg hadde utlevering i slutten av august som ble utsatt en drøy uke pga. tull med toll.
Ba om et frunk-nett som kompensasjon, og det skulle jeg få. Men har aldri sett noe til frunk-nettet :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA