Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

RSandven

Sitat fra: Postman pat på torsdag 24. oktober 2013, klokken 10:19
Produsert ferdig Fredag  18 Oct.  :) Mail  igår for levering 9 desember. En uke enda senere enn forventet. :-[

Da har vi samme dato på ferdig produsert. Men jeg fikk 2-15.des. Fikk du kun én dato, ikke noe leveringsvindu?
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

fonberg

Sitat fra: RSandven på torsdag 24. oktober 2013, klokken 10:25
Produsert ferdig Fredag  18 Oct.  :) Mail  igår for levering 9 desember. En uke enda senere enn forventet. :-[

Da har vi samme dato på ferdig produsert. Men jeg fikk 2-15.des. Fikk du kun én dato, ikke noe leveringsvindu?

Det er tydelig at de ulike DES-ene har ulike informasjonsstrategier mot kunde. Noen DES-er oppgir leveringsvindu til kunde ved første kontakt, mens andre DES-er foreslår leveringsdato/-tidspunkt i sin første kontakt med kunden. Jeg opplevde det siste, altså å få forslag til dato og tidspunkt for leveranse i første mailen jeg fikk fra min DES. Imidlertid var fakturadato 11 dager tidligere enn avtalt leveringstidspunkt, og når jeg spurte DES-en om hvordan dette hadde seg så sa han at bilen kan bli leveringsklar tidligere enn avtalt leveringstidspunkt, og at fakturadatoen er "optimistisk leveringsdato".
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

laumb

Da får du svare: "Høres utmerket ut. Da velger jeg 2. Des." ;)

Stellar

Fikk nettopp beskjed om at min bil er ferdigprodusert 4/11, med levering i uke 51 ;D
P85 Hvit, Panorama, Tech, Carbon, Lyd, Lys, Park, Hylle, Barneseter. RN3404**,VIN2018* Bestilt 2. August, In production 1.november, in transit 6. november.

TW838

Sitat fra: fonberg på torsdag 24. oktober 2013, klokken 10:37
Det er tydelig at de ulike DES-ene har ulike informasjonsstrategier mot kunde. Noen DES-er oppgir leveringsvindu til kunde ved første kontakt, mens andre DES-er foreslår leveringsdato/-tidspunkt i sin første kontakt med kunden. Jeg opplevde det siste, altså å få forslag til dato og tidspunkt for leveranse i første mailen jeg fikk fra min DES. Imidlertid var fakturadato 11 dager tidligere enn avtalt leveringstidspunkt, og når jeg spurte DES-en om hvordan dette hadde seg så sa han at bilen kan bli leveringsklar tidligere enn avtalt leveringstidspunkt, og at fakturadatoen er "optimistisk leveringsdato".

Jeg kan bare bekrefte at det må være ulike strategier fra DES til DES.
   - 01.10., mail fra Tesla direkte om at Model S er sendt
   - 03.10., mail fra DES med leveringsforslag 25.11. (ja, november!)
   - 07.10., faktura med fakturadato 07.10. og leveringsdato 25.11.

Skulle ønsket meg 07.10. var da "optimistisk leveringsdato", men det er den nok dessverre ikke...
Trondheim
Tesla Model S - nov 2013

Johnny

Sitat fra: Stellar på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:34
Fikk nettopp beskjed om at min bil er ferdigprodusert 4/11, med levering i uke 51 ;D

Dette er dråpen som får begeret til flyte over!!!!! ;D

Har nå sendt en mail for å spørre om jeg noen gang får min. Jeg bestilte omtrent to måneder før deg.
TMS og eGolf.

RSandven

Sitat fra: laumb på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:11

Da får du svare: "Høres utmerket ut. Da velger jeg 2. Des." ;)

Hva?? Kan man velge? :P
Det er viktig å tenke at den kan komme 15. Men i denne fasen så sier hjernen at den kan komme før, og da er det ikke noe å gjøre med.

OT: Kommer ikke til å ha noe kallenavn på bilen, men vår nyfødt baby har fått et ordentlig navn: Elon. Ikke mobb, ikke slå.  :-[
Fruen ville ha et kort navn på E. Og etter mange forslag, så sa jeg Elon. Og da blei det det hehe. Han er ikke oppkalt, men inspirert av Mr. Musk!
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

schweitzeren

OT: Kommer ikke til å ha noe kallenavn på bilen, men vår nyfødt baby har fått et ordentlig navn: Elon. Ikke mobb, ikke slå.  :-[
Fruen ville ha et kort navn på E. Og etter mange forslag, så sa jeg Elon. Og da blei det det hehe. Han er ikke oppkalt, men inspirert av Mr. Musk!
[/quote]

Knallbra Mr.RSandven... hvis jeg for en søn noen gang skal han hedde det og  ;D

Inntill videre bliver navnet på bilen... veldig oppfinnsomt... NOT... Model S'chweitzeren  ::)

Mvh
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

laumb

Gratulerer!

Passet ikke å foreslå Elon når datteren min ble født (snart 2 år). :P

Hadde aldri hørt det når sønnen ble født (snart 4).

stianrod

Sitat fra: Johnny på torsdag 24. oktober 2013, klokken 11:48

Dette er dråpen som får begeret til flyte over!!!!! ;D

Har nå sendt en mail for å spørre om jeg noen gang får min. Jeg bestilte omtrent to måneder før deg.

Og jeg bestilte to måneder før deg igjen og har ikke hørt et pip. "Sourcing Parts..."
Har fått estimert bilen ferdig produsert i begynnelsen på november, med levering i starten av januar. Måtte spørre i butikken i Trondheim for å få vite dette. Har ikke forandret bestilling etter finalized, og aldri sendt dem noen "mase" mail. 
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Postman pat

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

Li-Ion

Kjenner jeg begynner å bli skikkelig drittlei av å vente på denne Tesla´n.... faktisk så ille at jeg nå har begynt å se etter Audi på Finn.no... Trøste å bære....
Be afraid...

Tai

Det er lovlig lang ventetid som det er. Og når det kommer utsettelser i tillegg.... :'(

Men slik er det år man skal ha en så populær bil, da må man finne seg i å vente. Det finns jo folk her på forumet som har ventet i et år og lengre....

Tai

Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

ebbrey

Enda værre og vente nå som man ser bilen OVER ALT!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

rh83

Samme her, bilen skal være ferdig produsert 4/11, ligger an til tidenes julegave ;D
Da ble det desember som forespeilet ved levering, begynte å bli bekymret..

Første post btw
P85 MC Red, Tan, Matt Abachi, 19", alt unntatt barneseter. VIN 2019*

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA