Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

krister461

Sitat fra: Anew på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 10:37
Finalized 20. august med planlagt levering januar. Fikk nå beskjed fra EUsales om at det ser ut til å bli februar.  :-\
Ser vi er flere som får indikasjon på februar istedenfor januar. Kan det være noen form for kvartalsoptimalisering?

Virker som om det ble mange biler levert i september. Så rolig periode i oktober med økning i november og desember igjen før rolig periode i januar igjen osv...?

AreLib

fikk denne mailen fra roxana There has been some fluctuation in our delivery plan as details have become more concrete in recent days.  Sincere apologies for the confusion thus far. As always, Tesla's delivery roll-out process in Europe prioritizes quality over expediency, and consequently our schedule has changed more than once to ensure that the vehicles are as close to perfect as possible when we deliver them to customers. It's true that one only gets a single chance to make a first impression, whereas volume can always be recovered later on – this is very similar to what occurred with first Model S deliveries in the US as well.  får også muligens min i februar, men satser på januar likevel jeg :)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

tstens

Hei
Merkelige greier dette her.Ser at flere m Vin nr etter meg og som finaliza senere en meg ,ser ut til å få beskjeder om prod dato og ca leveranse allerede.....Jeg har prøvd m et par mails for uker siden ,uten å få noe respons.Hvilke mail adresse brukes til en evt forespørsel ?mulig jeg har brukt feil adresser.Hadde vært greit å få vite noe snart siden Desember ser veldig travel ut m jobb osv osv
Har vin 23796 og finalized 7-8 aug(P85).Har kun "sourcing" status  som endret til norsk tekst uten at det hjalp på tålmodigheten :)
Terje
P85,White

Johnny

Sitat fra: krister461 på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 10:50

Ser vi er flere som får indikasjon på februar istedenfor januar. Kan det være noen form for kvartalsoptimalisering?


På samme måte som at det knapt blir levert ut noen biler i oktober, så skal det heller ikke komme biler i januar. Det virker nesten som om de ikke vet om dette selv, når de estimerer leveringstidspunkt ved bestilling.

Jeg begynner nå å bli litt skeptisk til om århundrets julegave vil nå frem til jul!
TMS og eGolf.

Sjøhyene

For meg som bekrefta mid-sept ble det estimert levering i februar, og har ikke hørt noe annet så satser på at det fortsatt gjelder
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

DonPedro

Det er sinnsykt mange biler som skal leveres de neste månedene. Det er folk som har ventet i nærmere et år som fortsatt ikke har fått, og jeg som bestilte for 7 måneder siden sitter og lurer på om jeg får i slutten av november eller begynnelsen av desember. Jeg har aldri skjønt hvordan de skulle få til å levere biler bestilt etter sommeren i januar. Om det glipper til februar tror jeg ikke det nødvendigvis skyldes at de slakket av på leveringstempoet, for å si det sånn...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

OddB

Tror de er litt optimistiske med vilje ...jo kortere  leveringstid jo lettere selger bilene.
Nå utvides makedet kraftig i Europa og Asia så leveringstiden kan nok øke framover.
Bestilte for en mnd siden og ble forespeilet levering i januar på nettsiden. Valgte mars...håper jeg har den før sommeren :-)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Anew

Sitat fra: Sjøhyene på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 11:25
For meg som bekrefta mid-sept ble det estimert levering i februar, og har ikke hørt noe annet så satser på at det fortsatt gjelder
Den eneste grunnen til at jeg fikk beskjed var at jeg spurte.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Anew

Jeg fikk raskt svar etter epost til eusales<at>teslamotors.com.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

NTesla

Hvis dere er betenkte på hvordan Tesla deler ut VIN-nummer og leveringstidspunkt anbefaler jeg å bla en del sider tilbake i denne tråden og se hvordan stemningen var i juni-juli. Da var det vill vest om hvorfor Pxx123 fikk "In production" 1 uke før Pxx111, når Pxx150 trykte på "finalize" nøyaktig kl 17.30 den xx.xx.2013 og valgte blå farge med vinterpakke men uten soltak, etc. :)

Rådet er, Tesla fikser dette på sin måte og dere får bilen den dagen DES mailer/ringer dere med endelig leveringsdato/klokkeslett.

Maartensommer

Noen som har en adresse til klargjøringsstedet i Drammen? Min bør være der nå og jeg kunne tenke meg å ta en tur innom for å sjekke om jeg kan finne den.

Jærbuen

Jeg gjorde flere større endringer i dag, godt over 1 mnd etter "finalize", men måtte da bekrefte at jeg aksepterte 2-3 mnd forsinkelse. Tror nå egentlig det ikke blir så stor forsinkelse, men de vil vel sikre seg.

Og så får jeg forhåpentligvis en bil med endel oppgraderinger og færre barnesykdommer ;)
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

cairnz

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 12:40
Jeg gjorde flere større endringer i dag, godt over 1 mnd etter "finalize", men måtte da bekrefte at jeg aksepterte 2-3 mnd forsinkelse. Tror nå egentlig det ikke blir så stor forsinkelse, men de vil vel sikre seg.

Og så får jeg forhåpentligvis en bil med endel oppgraderinger og færre barnesykdommer ;)

Hvilke endringer var dette, hvis du kan utdype?
Elbilist

SteinR

Jeg ferdigstilte for en måned siden med levering i januar. Har foreløpig ikke mottatt noe informasjon angående forsinkelse. Har fått VIN nummer som angir produksjonsår 2013 (Digit 10, Model Year: C = 2012, D = 2013). Med ca 50 dager fra start produksjon til leveranse betyr dette at VIN nummeret tilsvarer senest leveranse i februar. Vil vi få tildelt nytt VIN nummer dersom sammenstilling av bilen blir i 2014? Hva med dere som har valgt leveranse i mars eller senere - har dere fått "E" som tiende siffer i VIN, eller har dere ikke mottatt VIN enda?

Sjøhyene

Når skal man få utdelt VIN#?
Jeg bekreftet også for ca en måned siden men har ikke fått noe VIN# enda, så vidt jeg vet. Bare det RN nummeret jeg ser når jeg logger inn på "mine sider".
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA