Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

Gusse

Sitat fra: jalias på mandag 21. oktober 2013, klokken 16:48
Har levering januar. Så om det tar ca 10 dager i produksjon og 40-50 dager i frakt.... Vil det si at den kan gå i produksjon når som helst... Jo lengre det dryger, jo lenger ut i januar får jeg bilen :)
Stemmer ikke dette??

Vel.... har for min del levering 2.uke i desember, men Tesla leter fremdeles deler ;)
Tror leveringstid etter produksjon varierer veldig utifra hvilken batch du ender opp med.

krister461

Sitat fra: jalias på mandag 21. oktober 2013, klokken 16:48
Har levering januar. Så om det tar ca 10 dager i produksjon og 40-50 dager i frakt.... Vil det si at den kan gå i produksjon når som helst... Jo lengre det dryger, jo lenger ut i januar får jeg bilen :)
Stemmer ikke dette??
Når bekreftet du?

Jeg bekreftet 15.9 og valgte levering januar, men Tesla sier nå at det ser ut til at det blir levering i februar...

Bonefish

jeg fikk bekreftet 27/11 idag. Bilen var ferdig produsert 10/10. Det betyr at 40-50 dager transport stemmer bra for min del.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

roaaad

I produksjon 10 sept., ferdig produsert 17 sept., levering i Bergen i morgen 22. okt. for min del, d.v.s. 35 dager med transport/klargjøring.  Ser ut til at det er ganske standard.

jalias

Sitat fra: krister461 på mandag 21. oktober 2013, klokken 17:04
Sitat fra: jalias på mandag 21. oktober 2013, klokken 16:48
Har levering januar. Så om det tar ca 10 dager i produksjon og 40-50 dager i frakt.... Vil det si at den kan gå i produksjon når som helst... Jo lengre det dryger, jo lenger ut i januar får jeg bilen :)
Stemmer ikke dette??
Når bekreftet du?

Jeg bekreftet 15.9 og valgte levering januar, men Tesla sier nå at det ser ut til at det blir levering i februar...


Jeg bekreftet 14.8

Quintilian

Jeg og samboeren bekreftet i går (S85 med "alt").

Ringte Tesla i dag og fikk beskjed om at tentativ plan er:
- Produksjon 1 uke i januar
- Levering 3 uke i februar....

And thus the long wait begins ....

Kagex

Bekreftet 06.10. Levering februar

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

P29687

larsleik

Produseres denne uken! Levering tidlig desember. Håper på tidligere!
Noen som vurderer Vossen felger? Fått et Ok tilbud på Vossen CV4 i 9*20 foran og 10,5*20" bak med  245/40-20 foran og 285/35-20 bak..


P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

krister461

Og hva er et ok tilbud? Vossen blir nok for dyrt for meg :-)

Trustno1

Får vel slenge ut min første post på forumet her jeg også :)

Har lurket rundt her i noen uker nå, og i går så fikk jeg endelig bestemt meg for å bestille. Det ble en svart P85 med alt utstyr unntat plus og bakseter.

Levering tidligst i februar i følge bestillingen.

Blir lang ventetid, men jeg har bestillt en prøvekjøring 1. november, så jeg er spent på hvordan dette blir.

Forøvrig er jeg i følge oversiktskartet en av de få som har bestillt som bor litt i innlandet

Det jeg er mest usikker på, er hvordan bilen kommer til å fungere for bruket mitt da jeg pendler vanligvis en gang i uka til oslo, som da er opp mot 30 mil(tur/retur). Usikker på om jeg får lademuligheter der jeg er parkert i byen, så spent på hvor godt dette kommer til å fungere på kalde og snøfylte vinterdager, uten lading og en overnatting.

ctr46

Sendte en mail til Tesla i helgen og fikk svar idag. Når jeg bestilte skulle levering skje i januar 2014. Jeg bekreftet 31.08.13.

Tesla skriver at bilen min skal være ferdig produsert 6. januar 2014 og at jeg må regne med ca 50 dager før levering. Dette betyr at levering for min del blir slutten av februar. Litt forsinkelser med andre ord...  :(
85D

larsleik

Sitat fra: krister461 på mandag 21. oktober 2013, klokken 18:44
Og hva er et ok tilbud? Vossen blir nok for dyrt for meg :-)

31.000,- der er dyrt og jeg ser etter lignende felger til billigere penge men det er ikke lett når lista ført er lagt.

Edit: inkl dekk!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

jalias

Sitat fra: ctr46 på mandag 21. oktober 2013, klokken 20:54
Sendte en mail til Tesla i helgen og fikk svar idag. Når jeg bestilte skulle levering skje i januar 2014. Jeg bekreftet 31.08.13.

Tesla skriver at bilen min skal være ferdig produsert 6. januar 2014 og at jeg må regne med ca 50 dager før levering. Dette betyr at levering for min del blir slutten av februar. Litt forsinkelser med andre ord...  :(

Ups :-( det er du sikkert ikke alene om da. Bekreftet 2 uker før deg.
Noe om årsaken?

ctr46

Sitat fra: jalias på mandag 21. oktober 2013, klokken 21:00
Sitat fra: ctr46 på mandag 21. oktober 2013, klokken 20:54
Sendte en mail til Tesla i helgen og fikk svar idag. Når jeg bestilte skulle levering skje i januar 2014. Jeg bekreftet 31.08.13.

Tesla skriver at bilen min skal være ferdig produsert 6. januar 2014 og at jeg må regne med ca 50 dager før levering. Dette betyr at levering for min del blir slutten av februar. Litt forsinkelser med andre ord...  :(

Ups :-( det er du sikkert ikke alene om da. Bekreftet 2 uker før deg.
Noe om årsaken?

Det vil nok trolig gjelde ganske mange vil jeg anta...

Nei fikk ingen begrunnelse for det. Jeg spurte samtidig også om elektrisk innfellbare speil som er lansert på US tech pakken. Det var ikke mulig å få det på min bil. Det kommer, men de vet ikke når det vil bli tilgjengelig.
85D

Kenneth Waal

Jeg har levering i november (..ble jeg fortalt av heidi), og tesla leter fortsatt etter deler.
Trur og håper den oppdateringen på mytesla ikke er til å stole på.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA