Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

KristianKBE

Jeg bare lurer litt på hvor alle dere har det P-nummeret fra?
Er dette noe kun de som bestillte for LENGE siden har fått?
Jeg har iallefall bare fakturanr og RN. Eller er P-nr det samme som RN? Isåfall har jeg lenge igjen å vente :p
P85. Ikke + og barneseter, ellers alt.
Mørk grå
21" Grå
Bestillt: 30.08.13
Finalized: 09.09.13
Ønsket levering: Januar 2014
VIN: P23873 Mottatt ca 20.09.13
Production: 04.01.14
Complete: 06.01.14
Delivered: 18.03.14

(Først estimert 19.feb, så 1.mars, så 13.mars, og nå sist 22.mars.... Endelig dato ble 18.mars))

Jimpec

Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:31
NEEEEI... Tilbake igjen til "We have begun sourcing parts for your Model S".

Dette er helt normal. Den er tilbake til "In Production" igjen om kun kort tid.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Alfa Bergen

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 24. september 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:31
NEEEEI... Tilbake igjen til "We have begun sourcing parts for your Model S".

Dette er helt normal. Den er tilbake til "In Production" igjen om kun kort tid.

Puhhh. Tilbake igjen til "In production". Kun et par timers økt blodtrykk. Det tåler jeg...
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

krish

Høgis

"Your Model S is being prepared for pickup or delivery." Da er det bare å få den på 1. og raskeste ferja, håper vinteren blir sen og at det kansje er muligheter for et par uker med sommerdekk tidlig i Nov  ;D
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

TerjeV

Sitat fra: KristianKBE på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:40
Jeg bare lurer litt på hvor alle dere har det P-nummret fra?
----------
Kristian, P nummer sluttet de å levere ut en gan i sommer.....
Se signaturen min så ser du forskjellen på P og RN
Karmøy -
TMS 85 Levert 26.11.2013 - solgt 28.05.2016
Mercedes B 250 Electric 2017 Siden August 2016
E-tron fra Juni 2019

Sofus

Model S

arv

Hurra, endelig:
"Your Model S is being prepared for pickup or delivery."
# 2156
Grå uten barnesete
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Lokführer

2416 in Production.
Leveres kl 20(!?), 27.11.2013.
Skulle egentlig fått den sept-okt. Bestilte i jan 2013.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Muffinman

2417 har vært i produksjon siden fredag kveld. Har de allerede ringt deg og avtalt leveringstidspunkt? Min er antydet levert medio november.

Lokführer

Fikk en mail fra Tesla Norge, Delivery expert eller no sånt. Han antydet at bilen ble levert på den datoen. Min bil ble også satt i produksjon på fredag.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

OleT

Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

jsu224

jaja..jeg har gått fra forhåpninger til lett likgyldighet. Folk med langt høyere VIN enn meg har fått in production, de leter fortsatt etter deler til min. Hører ingenting og når jeg sendte mail så fikk jeg omsider svar at joa...det er forsinket så i stedet for sent oktober så får jeg tidlig desember..juletider da mao. Ikke noe krise..har ikke fått opp garasjen enda og med de feil og mangler det rapporteres om så er det nesten så jeg gruer meg til å få bilen..

Trist at de klarer å skape dårlige vibber...men så lenge de er der for oss når det blir problemer så kan jeg tilgi mye.

Zneip

Sitat fra: jsu224 på onsdag 25. september 2013, klokken 11:02
jaja..jeg har gått fra forhåpninger til lett likgyldighet. Folk med langt høyere VIN enn meg har fått in production, de leter fortsatt etter deler til min. Hører ingenting og når jeg sendte mail så fikk jeg omsider svar at joa...det er forsinket så i stedet for sent oktober så får jeg tidlig desember..juletider da mao. Ikke noe krise..har ikke fått opp garasjen enda og med de feil og mangler det rapporteres om så er det nesten så jeg gruer meg til å få bilen..

Trist at de klarer å skape dårlige vibber...men så lenge de er der for oss når det blir problemer så kan jeg tilgi mye.

VIN har ingenting med produskjonstidspunkt å gjøre - reservasjonsnummer derimot (de 4-sifrede som de har sluttet å gi ut). Du finaliza vel i August? Da kan du bare roe ned og slappe helt av enda. Det høyeste reservasjonsnummeret som har kommet "in production" er på 2400-tallet etter det jeg har fått med meg. Og vi er mange som har nummer mellom 2400 og 3500 som fortsatt har "sourcing parts". Selv har jeg VIN 13877 og har fortsatt denne kjipe statusen - men har som deg blitt litt apatisk og likegyldig. Kommer når den kommer. Men "dårlige vibber" er det vel ikke Tesla som skaper - det greier vi tydeligvis fint selv ;)

EDIT: Jeg bestilte forøvrig bilen i mars
Nord Trøndelag | X90D

Maartensommer

Etter over 4 måneder med leting på lageret, skulle man tro at jeg har fått god tålmodighet.  Nå, etter 5 dager med status "In Production", begynner jeg å bli rastløs.  Synd Tesla ikke prioriterer produksjon og utlevering ut i fra antall "refresh" på My Tesla.  Da er jeg sikker på at jeg skulle hatt bilen for lenge siden  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA