Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

ebbrey

The Tesla Factory is building your Model S. Samme her, har skjedd i natt.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Tesladigger

Jippi ;D ;D ;D
Nå har de begynt å skru sammen delene mine også  8)

"The Tesla Factory is building your Model S"
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

PaalT

#1697
Gratulerer Tesladigger, ebbrey og Også_Øyvind_H

Jeg ble så glad når jeg leste at  19xxx serien er endelig i produksjon.. Fikk Sourcing parts i slutten av Juli.. Og jeg har ventet og ventet.. Skuffelsen ble bare enorm når jeg forsatt har "We have begun sourcing parts for your Model S." Begun!!! Still!! is the correct phrase!

Lurer på hvordan det er mulig å sette igang VIN19493 (Til Tesladigger) før 19113 (meg).. Trodde bilene ble skrudd sammen i rekkefølge etter VIN sequence!

Good things comes to those who wait.. and wait.. and wait some more.. and then some. :'(

Mvh Paal

Model S85, Sort/Sort, 19", VIN 191xx
Model P85 Multirød/Sort, 19", Vin 553xx - Solgt  2015
Audi A3 e-tron
Model 3 Perf Sort/Sort,

getor

Yesss! Hvilken nydelig morgen! Litt rimfrost her på Nordstrand, 4 grader og sol fra skyfri himmel. Og en aldeles herlig oppdatering av statuselinjen!

På litt over en uke har VIN ...16851 status endret seg fra 'sourcing products' til 'in production' tilbake til 'sourcing products' og så tilbake til 'in production' - og nå til:

"Production Complete. Your Model S is being prepared for pickup or delivery."

Jeg forstår at skipning til Norge er på en måned eller deromkring så levering i slutten av oktober skal ikke være umulig. Når jeg snakket med TM Oslo for litt siden var medio november indikasjonen. Opprinnelig var levering satt til september/oktober men nå ser det altså ut til at de kan klare det likevel.  :D


:D

Jimpec

Jada!

Production Complete!

Nå er det ikke lenge igjen. Blir vel ca en måned forsinket ifht første estimerte utlevering, og det går veldig fint. Kanskje blir det både dobbeltlader og adaptere i ventepremie.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

teslAudun

Sitat fra: PaalT på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:18
Gratulerer Tesladigger, ebbrey og Også_Øyvind_H

Jeg ble så glad når jeg leste at  19xxx serien er endelig i produksjon.. Fikk Sourcing parts i slutten av Juli.. Og jeg har ventet og ventet.. Skuffelsen ble bare enorm når jeg forsatt har "We have begun sourcing parts for your Model S." Begun!!! Still!! is the correct phrase!

Lurer på hvordan det er mulig å sette igang VIN19493 (Til Tesladigger) før 19113 (meg).. Trodde bilene ble skrudd sammen i rekkefølge etter VIN sequence!

Good things comes to those who wait.. and wait.. and wait some more.. and then some. :'(

+1 ! Hyggelig å høre at det er bevegelse på 22xx. Da er det vel håp for oss andre også etterhvert. 2227 vin 19490 samler fortsatt deler...
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

teslAudun

Sitat fra: teslAudun på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:40
Sitat fra: PaalT på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:18
Gratulerer Tesladigger, ebbrey og Også_Øyvind_H

Jeg ble så glad når jeg leste at  19xxx serien er endelig i produksjon.. Fikk Sourcing parts i slutten av Juli.. Og jeg har ventet og ventet.. Skuffelsen ble bare enorm når jeg forsatt har "We have begun sourcing parts for your Model S." Begun!!! Still!! is the correct phrase!

Lurer på hvordan det er mulig å sette igang VIN19493 (Til Tesladigger) før 19113 (meg).. Trodde bilene ble skrudd sammen i rekkefølge etter VIN sequence!

Good things comes to those who wait.. and wait.. and wait some more.. and then some. :'(

+1 ! Hyggelig å høre at det er bevegelse på 22xx. Da er det vel håp for oss andre også etterhvert. 2227 vin 19490 samler fortsatt deler...

F5 på nytt nå nettopp:
The Tesla Factory is building your Model S.

;D
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Aage M.

Fikk nettopp:

Production Complete
Your Model S is being prepared for pickup or delivery.

Rart hvordan slike små endringer i status gir meg samme følelsen som adventstida da jeg var guttungen. For hvert nye lys i adventstaken var jeg ei uke nærmer Julas høydepunkt. Håper ikke det blir lenge til neste "lys", - en telefon fra Tesla.

S85, sølv,skinn, pano, luft, tech, park..
P2525 VIN ..18369

DonPedro

Sitat fra: PaalT på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:18Lurer på hvordan det er mulig å sette igang VIN19493 (Til Tesladigger) før 19113 (meg).. Trodde bilene ble skrudd sammen i rekkefølge etter VIN sequence!

Det er det ingen grunn til å tro. Det har vært uendelige spekulasjoner om hva som bestemmer rekkefølgen - VIN, fakturanummer, konfigurasjon av bilen eller opprinnelig reservasjonsnummer (type P2345).  Alt tyder på at det er det sistnevnte som i all hovedsak bestemmer rekkefølgen, med noe omstokking av rekkefølge på grunn av tilfeldigheter.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Zneip

Sitat fra: PaalT på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:18
Lurer på hvordan det er mulig å sette igang VIN19493 (Til Tesladigger) før 19113 (meg).. Trodde bilene ble skrudd sammen i rekkefølge etter VIN sequence!

Om dette hadde vært tilfelle så skulle min bil (VIN 13877) vært påbegynt for lenge siden. VIN er nok ingen kølapp dessverre.....
Nord Trøndelag | X90D

Også_Øyvind_H

Sitat fra: teslAudun på tirsdag 24. september 2013, klokken 09:18

F5 på nytt nå nettopp:
The Tesla Factory is building your Model S.

;D

Well done-  det hjelper med nytt tastatur når knappen er utslitt!

Sitat fra: DonPedro på tirsdag 24. september 2013, klokken 09:33
Sitat fra: PaalT på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:18Lurer på hvordan det er mulig å sette igang VIN19493 (Til Tesladigger) før 19113 (meg).. Trodde bilene ble skrudd sammen i rekkefølge etter VIN sequence!

Det er det ingen grunn til å tro. Det har vært uendelige spekulasjoner om hva som bestemmer rekkefølgen - VIN, fakturanummer, konfigurasjon av bilen eller opprinnelig reservasjonsnummer (type P2345).  Alt tyder på at det er det sistnevnte som i all hovedsak bestemmer rekkefølgen, med noe omstokking av rekkefølge på grunn av tilfeldigheter.

+1

Utdelingen av VIN nr har vært en schmule tilfeldig og stort sett ser det ut som om det er opprinnelig reservasjonsnr som styrer ca når bilene går i produksjon. Tror de fleste med 22XX fikk sent VIN nr, og dette har tydligvis medvirket til at våre biler ligger litt bak.

Dette er sikkert glemt om 10 år. ::)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Cowboystrekk

Sitat fra: PaalT på tirsdag 24. september 2013, klokken 08:18
Gratulerer Tesladigger, ebbrey og Også_Øyvind_H

Jeg ble så glad når jeg leste at  19xxx serien er endelig i produksjon.. Fikk Sourcing parts i slutten av Juli.. Og jeg har ventet og ventet.. Skuffelsen ble bare enorm når jeg forsatt har "We have begun sourcing parts for your Model S." Begun!!! Still!! is the correct phrase!

Lurer på hvordan det er mulig å sette igang VIN19493 (Til Tesladigger) før 19113 (meg).. Trodde bilene ble skrudd sammen i rekkefølge etter VIN sequence!

Good things comes to those who wait.. and wait.. and wait some more.. and then some. :'(
Jeg fikk 19388 og de leter fremdeles etter deler...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Alfa Bergen

NEEEEI... Tilbake igjen til "We have begun sourcing parts for your Model S".
Model S85 Levert 7.11.2013. (Solgt)
Model S100D Levert 8.6.2019

Beste biler jeg har kjørt. Punktum!

Cowboystrekk

Sitat fra: Alfa Bergen på tirsdag 24. september 2013, klokken 12:31
NEEEEI... Tilbake igjen til "We have begun sourcing parts for your Model S".
Det er jo åpenbart at de trodde de hadde alle delene, så bygde de endel for så å finne ut at noen deler manglet allikevel ;)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA