Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

mhg

Sitat fra: TK på fredag 20. september 2013, klokken 10:51
Endelig!! Pnr 22x8 er i produksjon! Trodde aldri de skulle
finne delene... 

Blå 85, grå skinn, luft, lyd, tech, park, pano, vinter, barneseter, sikkerhet til Trondheim, kanskje helt på tampen av okt?
Hmm. Hva er VIN? Har P2219, men mine deler har de fortsatt ikke funnet.. Finalized 13 mai. Hvordan prioriterer Tesla produksjonen? Får vel aldri svar på det...

Jimpec

Sitat fra: mhg på fredag 20. september 2013, klokken 14:21
Sitat fra: TK på fredag 20. september 2013, klokken 10:51
Endelig!! Pnr 22x8 er i produksjon! Trodde aldri de skulle
finne delene... 

Blå 85, grå skinn, luft, lyd, tech, park, pano, vinter, barneseter, sikkerhet til Trondheim, kanskje helt på tampen av okt?
Hmm. Hva er VIN? Har P2219, men mine deler har de fortsatt ikke funnet.. Finalized 13 mai. Hvordan prioriterer Tesla produksjonen? Får vel aldri svar på det...

De sier de prioriterer etter hva som er hensiktsmessig for dem. Reservasjonsnummer angir køen for konfigurering av bil - ikke levering. Sier de.
I all vesentlighet viser erfaringer at de går etter P-nr i produksjonen (det finnes unntak). Problemet var at det oppsto en liten stopp rundt 2000-tallet som gjorde at det ble langt mellom disse bilene.

Uansett så er nok din bil "in production" i løpet av de første dagene i neste uke vil jeg tro.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

mhg

Sitat fra: Jimpec på fredag 20. september 2013, klokken 14:25
Sitat fra: mhg på fredag 20. september 2013, klokken 14:21
Sitat fra: TK på fredag 20. september 2013, klokken 10:51
Endelig!! Pnr 22x8 er i produksjon! Trodde aldri de skulle
finne delene... 

Blå 85, grå skinn, luft, lyd, tech, park, pano, vinter, barneseter, sikkerhet til Trondheim, kanskje helt på tampen av okt?
Hmm. Hva er VIN? Har P2219, men mine deler har de fortsatt ikke funnet.. Finalized 13 mai. Hvordan prioriterer Tesla produksjonen? Får vel aldri svar på det...

De sier de prioriterer etter hva som er hensiktsmessig for dem. Reservasjonsnummer angir køen for konfigurering av bil - ikke levering. Sier de.
I all vesentlighet viser erfaringer at de går etter P-nr i produksjonen (det finnes unntak). Problemet var at det oppsto en liten stopp rundt 2000-tallet som gjorde at det ble langt mellom disse bilene.

Uansett så er nok din bil "in production" i løpet av de første dagene i neste uke vil jeg tro.
Får håpe du har rett! Hensiktsmessig for dem var ikke mye å gå etter, men siden jeg stort sett har samme specs som TK kan jeg ihvertfall håpe at det er hensiktsmessig å produsere min etterpå  ;D..

Også_Øyvind_H

Sitat fra: mhg på fredag 20. september 2013, klokken 15:20
Sitat fra: Jimpec på fredag 20. september 2013, klokken 14:25
Sitat fra: mhg på fredag 20. september 2013, klokken 14:21
Sitat fra: TK på fredag 20. september 2013, klokken 10:51
Endelig!! Pnr 22x8 er i produksjon! Trodde aldri de skulle
finne delene... 

Blå 85, grå skinn, luft, lyd, tech, park, pano, vinter, barneseter, sikkerhet til Trondheim, kanskje helt på tampen av okt?
Hmm. Hva er VIN? Har P2219, men mine deler har de fortsatt ikke funnet.. Finalized 13 mai. Hvordan prioriterer Tesla produksjonen? Får vel aldri svar på det...

De sier de prioriterer etter hva som er hensiktsmessig for dem. Reservasjonsnummer angir køen for konfigurering av bil - ikke levering. Sier de.
I all vesentlighet viser erfaringer at de går etter P-nr i produksjonen (det finnes unntak). Problemet var at det oppsto en liten stopp rundt 2000-tallet som gjorde at det ble langt mellom disse bilene.

Uansett så er nok din bil "in production" i løpet av de første dagene i neste uke vil jeg tro.
Får håpe du har rett! Hensiktsmessig for dem var ikke mye å gå etter, men siden jeg stort sett har samme specs som TK kan jeg ihvertfall håpe at det er hensiktsmessig å produsere min etterpå  ;D..

Jeg aksepterer å få bilen ca EN time etter deg (P2220)  ;D
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Dr.Ling

P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Maartensommer

Jaaaaaa!  Jeg trodde det aldri skulle skje, men nå er den i produksjon.

Det skal feires med en "lille en" i kveld.

Li-Ion

Dette har sikkert vært svar på før, men har VIN noen som helst med køen for produksjon å gjøre - eller er disse helt uavhenging av denne...?
Be afraid...

Nuvolari

Sitat fra: Elektriske_Jan på fredag 20. september 2013, klokken 18:07
Dette har sikkert vært svar på før, men har VIN noen som helst med køen for produksjon å gjøre - eller er disse helt uavhenging av denne...?

Vin har ingenting med rekkefølgen å gjøre. Bilene produseres nå tett opp mot det P nr man har.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

fonberg

VIN er rimelig uavhengig av rekkefølge på produksjon og leveranse. P-nr (som man ikke får lenger så vidt jeg vet...) og sikkert RN nr er mer relevant, jeg ser mange rundt P22xx får "in production" i disse dager.

Jørn

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Li-Ion

Takker - Det er nok sikkert mange (meg inkludert) som nå ikke har P-nummer. Så da er det RN som gjelder for oss da... Men her er vel også variasjoner i forhold til finalize, eller hensyntar RN-nummeret dette?
Be afraid...

Cecilie

omgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomgomg

The Tesla Factory is building your Model S. (P 2370)

;D ;D ;D ;D
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

tk74

Da har det endelig skjedd noe her også  :)

Bestilt Tesla Model X 90D 08.09.2016
Utlevering: 13.12.2016

Dual Motor All Wheel Drive
Pearl White Multi-Coat Paint
20" Silver Wheels (Vinterhjul)
Black Leather Seats
Dark Ash Wood décor
Black Headliner
Six Seat Interior
Supercharger Enabled
Enhanced Autopilot
Full Self-Driving Capability
High Amperage Charger Upgrade
Smart Air Suspension
Premium Interior Package
Ultra High Fidelity Sound
Subzero Weather Package
Security Package
Tow Package

Tesla Model S P85+ Solgt 30.11.2016
Bestilt: 31.12.2012
Betalt depositum: 07.01.2013
Faktura nummer: 463 8 mai 2013
#2406 Tesla Model S

tSla

Jeg fikk e-post av DES idag. Han kunne informere meg om at bilen min ankom Bergen i dag og er straks klar for utlevering! Bilen var ferdig produsert (i følge status på MyTesla) den 17. August. Så det tok da ca. 1 mnd og 3 dager fra production complete til leveringsklar.

Heldige meg da som reiste offshore for to dager siden! Skal bli meg 4 lange uker dette......  :'( Det er rett og slett vondt.
Tesla Model S P85+

jorkus

Jeg fikk også "in Production" i dag! #2410! ;D YESSS! Begynte å bli lei av forrige status.. :-)
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Maartensommer

Sitat fra: jorkus på fredag 20. september 2013, klokken 20:06
Begynte å bli lei av forrige status.. :-)

Pokker å.  Har hatt "In production" i 4 timer nå. Når blir bilen ferdig?

....lurer på hvilken side jeg skal oppdatere 18 ganger daglig når jeg har mottatt bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA