Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

peskareta

Alt for å korte ned ventetiden! Kloster eller ikke ;-)
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

Lille Lance

Bestilte 7. sept og har levering Januar 2014.

Når kan jeg forvente at det begynner å skje noe? ... når man bevege seg fra We have begun sourcing parts for your Model S til neste steg i denne prosessen?

Eller må jeg bare sjekke hver eneste dag får å se?   ... gjør gjerne det, men det hadde vært interessant å vite om det f.eks ikke skjer noe før 2 mnd før levering ...

Noen som kan fortelle av erfaring????
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Epleskreller

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 12. september 2013, klokken 22:54

Bestilte 7. sept og har levering Januar 2014.

Når kan jeg forvente at det begynner å skje noe?

De begynte å lage min bil 29. juli og jeg har levering 23. sept. Så de starter kanskje å bygge din bil i starten av november??
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

laumb

Sitat fra: leifarneb på torsdag 12. september 2013, klokken 21:02
Aiaiai.. 4 dager er jo knall bare det også! Klarte du det uten smiger og bestikkelser eller har du noen triks du vil dele? :-)

Ga beskjed i første henvendelse fra DES at jeg kun trenger å signere papirer og få nøkkel, så tar jeg en kjapp gjennomgang på egenhånd. Det eneste jeg trenger hans tid til er om det er noe som må noteres ned.
Satser på å være inn og ut på kortest mulig tid. Basert på det spurte jeg om det fantes en tidligere lomme for kjapp levering. Det gikk noen dager, men fikk beskjed om at en luke dukket opp - og at han skal holde øynene åpne for tidligere luker. :)

Tobo65

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 12. september 2013, klokken 11:58
Sitat fra: Tobo65 på torsdag 12. september 2013, klokken 11:42
:( Fikk mail fra Heidi i dag om at det har vært en forskyvning på de fleste biler og at ny estimert levering for min bil er midten av november. Får håpe på en mild høst og bare veier til langt ut på nyåret  :)
Når var opprinnelig planlagt levering? Har det være flere utsettelser underveis? bare litt nysjerrig for min egen del ...

Opprinnelig var angitt levering september/oktober og senere midten av oktober på mail fra Heidi, før dagens midten av november.
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

Cato76

Får ikke sove.... Henter bilen om 9 timer 
;D ;) :D :)  8) ;D :) :P :o ;D

Sorry folkens, måtte bare få det ut!
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Gjermund

Sitat fra: Tobo65 på torsdag 12. september 2013, klokken 23:20
Sitat fra: Lille Lance på torsdag 12. september 2013, klokken 11:58
Sitat fra: Tobo65 på torsdag 12. september 2013, klokken 11:42
:( Fikk mail fra Heidi i dag om at det har vært en forskyvning på de fleste biler og at ny estimert levering for min bil er midten av november. Får håpe på en mild høst og bare veier til langt ut på nyåret  :)
Når var opprinnelig planlagt levering? Har det være flere utsettelser underveis? bare litt nysjerrig for min egen del ...

Opprinnelig var angitt levering september/oktober og senere midten av oktober på mail fra Heidi, før dagens midten av november.

Hvordan får dere disse oppdateringene, henveder dere dere til Tesla for å få de eller får dere e-post om endring av leveranse?

Lanber

De maser på Heidi.
Når det er kjent at EU produksjonen ble stoppet midt i august og tatt opp igjen nå i september, så sier det seg selv at hvis ikke bilen din var påbegynt før 15 august, ja da kom den ikke til å rekke oktober.  Så hvorfor mase? 
Det tar ca 6 uker fra produsjon starter til du har nøkkel i handa.

Bonefish

Første jeg har hørt at de har stoppet produksjonen på EU bilene, det hadde kanskje hjulpet om Tesla hadde kommunisert dette til de berørte så hadde de spart seg for en masse telefoner.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Harlex

Sitat fra: Lanber på fredag 13. september 2013, klokken 07:36
De maser på Heidi.
Når det er kjent at EU produksjonen ble stoppet midt i august og tatt opp igjen nå i september, så sier det seg selv at hvis ikke bilen din var påbegynt før 15 august, ja da kom den ikke til å rekke oktober.  Så hvorfor mase? 
Det tar ca 6 uker fra produsjon starter til du har nøkkel i handa.
Flott at det mases slik at vi får spesifikk updates... Tesla har egne folk til å ta dette maset og det er ikke de samme folkene som jobber med verken å produsere eller sende avgårde bilene... Stemmer 6 ukers estimatet får jeg bilen min i slutten av okt. :-) Det får jeg forhåpentligvis bekreftet snart.in production 10. sept.
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tobo65

Sitat fra: Bonefish på fredag 13. september 2013, klokken 07:50
Første jeg har hørt at de har stoppet produksjonen på EU bilene, det hadde kanskje hjulpet om Tesla hadde kommunisert dette til de berørte så hadde de spart seg for en masse telefoner.
+1
"Elvira"  P85, sort, sort, karbon, 19" og alt utenom pluss og barneseter. #P2476  VIN P17715. (Tromsø) Solgt høsten 2017

«Elinor» X100D, midnight black, sort standard interiør, 7 seter. Juli 2018

Mottatt 28.11.2013!

DonPedro

Sitat fra: Bonefish på fredag 13. september 2013, klokken 07:50

Det er kun et rykte (basert på et regneark som enkelte som har bestilt fyller ut,  basert på at my tesla-status stemmer).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Lacaixxa

Veldig mange av oss som bestilte rundt årsskiftet har denne uken fått produksjonsstart. Jeg har tidligere fått leveringsvindu 26.okt.-7.nov. Er det lov å håpe på tidligere levering enn dette? Under promise - over deliver....(?)

Seks uker fra produksjonsstart skulle jo bety fra 22. okt.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

ellinger

Jeg har ikke mast, ikke sendt mail, ikke ringt, men de ringte meg på tirsdag.
De ringte fra et +31 nummer.
Veldig hyggelig dame som ringte for å spørre om alt var bra og om jeg hadde noen endringsønsker eller om den var slik jeg ønsket.
Hun bekreftet at de leser på forumet her :)
Jeg bekreftet at den var slik jeg ville ha den.
Den blir sendt 4 november fra fabrikken.
Jeg bestilte en all inclusive hvit perle i august.
Så flott at folk maser å oppdaterer her, men det viser seg også at vi tålmodige blir tatt vare på.
Jeg gleder meg som et barn til ny bil, men det tar jo den ti det tar.
Blir iallfall ny bil før jul på meg ;D

laumb

Sitat fra: ellinger på fredag 13. september 2013, klokken 09:51
Hun bekreftet at de leser på forumet her :)

Ikke rart det er lang responstid på mail når de sitter å glor på forum hele dagen. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA