Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: VIN nummer

Startet av Mc_Herreington, onsdag 10. juli 2013, klokken 10:49

« forrige - neste »

sindrej

Sitat fra: jsu224 på torsdag 12. september 2013, klokken 12:39
Dette er jo ren bingo. De har jo null og niks kontroll..
Javel?  Er det helt utenkelig at frakt fra vestkysten av USA til Norge kan bli forsinket altså ?

Maartensommer

Tesla leter fremdeles i blinde etter deler til bilen min.

PS: Hørte fra en som var innom Alna i helgen at det visstnok kom inn flere kontrakter pr dag, i forhold til antall biler de leverer ut per dag!!!

luffe

Sitat fra: Epleskreller på torsdag 12. september 2013, klokken 11:49
Sitat fra: fredag på torsdag 12. september 2013, klokken 09:39
Fikk telefon fra min DS om at bilen min ikke kan leveres ut i neste uke likevel. Han sa at båten den er på over dammen er forsinket. Min utlevering blir dermed en og en halv uke forsinket.
Sitat fra: Hodne på torsdag 12. september 2013, klokken 11:00
Da ble min levering utsatt fra 18 til 30 September... Begrunnelsen var forsinket skip..
Dette gjør meg nervøs!  :-\

Meg og. VELDIG nervøs  :o
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Jimpec

Interessant at det hele tiden er "forskyvninger" som benyttes i meldinger fra Tesla. Forskyvninger forårsaker forsinkelser - som er det riktige ordet å bruke.

Tesla har forskjøvet - bilene våre blir forsinket. Kan de kalle en spade for en spade?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

OleJA

"Da kan du komme å hente bilen din om det passer" - Å jadda
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Lanber

Det er nå mange grunner til at last som skal med skip kan bli forsinket, været er kun 1 av dem.  Sjelden de kommer før tida, så de som har fått tidligere levering må det skyldes at bilen har rukket en tidligere båt uten at Tesla har helt kontroll.

Farten og avstand er gitt, strømmen har de kontroll på. De vet som regel innenfor noen timer når de kommer frem når de har kastet loss fra østkysten.

jsu224

Sitat fra: sindrej på torsdag 12. september 2013, klokken 12:51
Javel?  Er det helt utenkelig at frakt fra vestkysten av USA til Norge kan bli forsinket altså ?

For å si det rett ut da..Mine misstanker går på at det dette ikke er grunnen da.

fredag

Sitat fra: jsu224 på torsdag 12. september 2013, klokken 13:56
Sitat fra: sindrej på torsdag 12. september 2013, klokken 12:51

For å si det rett ut da..Mine misstanker går på at det dette ikke er grunnen da.

Du sier ikke rett ut hva du tror er grunnen?

Jeg håper at bilene ikke er utsatt for dårlig vær i containeren, og er kommet fram til Drammen bulket. Men jeg tror ikke det når flere her har fått samme beskjed, med utsettelse fra og til omtrent samme dato.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Bonefish

En ting er nå at de er forsinket, men om du ikke tar kontakt så hører du ikke noe fra Tesla.
Om jeg ikke hadde etterspurt info om levering så hadde jeg gått og ventet på telefon fra DS nå.
Hadde Tesla hatt konkuranse så hadde jeg nok avbestilt tvert bare på grunnlag av mangel på oppfølging. Men nå er det engang slik at de ikke har konkuranse så da er det bare og smøre seg med tålmodighet og anti irritasjons krem  ;) 
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

teslaslaven

Har hørt fra en gammel sjøulk at båtene som frakter biler og annet skjørt cargo er veldig obs på uvær på overfarten. Så uvær tror jeg kan være en plausibel forklaring.

larsleik

Sitat fra: hybridslaven på torsdag 12. september 2013, klokken 16:27
Har hørt fra en gammel sjøulk at båtene som frakter biler og annet skjørt cargo er veldig obs på uvær på overfarten. Så uvær tror jeg kan være en plausibel forklaring.

De flyr ikke inn biler fra Østen heller.  Været skal være utrolig dårlig for at det fører til forsinkelser. Båtene har veldig korte frister for lossing og lessing av last og dersom det oppstår forsinkelser betyr det store tap i dagraten for befrakteren. Forsinkelse pga skipstrafikk tror jeg ikke noe på. Da har de rett og slett ikke rukket å få den med skipet før fristen. Men er det virkelig generelle forsinkelser på leveransene? Leser daglig om utleveringer her på forumet som er fremskyndet!
Grå metallic P85 19" m/luft, pano, tech, lyd, lys, dobbeltlader, barneseter. Matter og utendørstrekk levert fra USA og lengter etter bilen!

fredag

Sitat fra: larsleik på torsdag 12. september 2013, klokken 16:47
Sitat fra: hybridslaven på torsdag 12. september 2013, klokken 16:27

De flyr ikke inn biler fra Østen heller.  Været skal være utrolig dårlig for at det fører til forsinkelser. Båtene har veldig korte frister for lossing og lessing av last og dersom det oppstår forsinkelser betyr det store tap i dagraten for befrakteren. Forsinkelse pga skipstrafikk tror jeg ikke noe på. Da har de rett og slett ikke rukket å få den med skipet før fristen. Men er det virkelig generelle forsinkelser på leveransene? Leser daglig om utleveringer her på forumet som er fremskyndet!

Fra Japan osv brukes egne bilfraktskip, ikke containere.

Tesla sender biler i containere, og det kan tenkes at noen forsendelser må lastes om noen ganger underveis. De fleste containere til Norge må vel uansett lastes om i Rotterdam. Mye frakt fra vestkysten av USA lastes vel om på østkysten før det sendes videre til Rotterdam.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

ebbrey

Skjønner ikke hvorfor jeg må inn på MyTesla siden flere ganger om dagen, både fra pc, mobil og nettbrett og sjekke statusen. Jeg vet jo at denne ikke alltid stemmer uansett. Hvorfor må jeg absolutt inn her å sjekke. Noen andre med samme problem? :P
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Maartensommer

Sitat fra: ebbrey på torsdag 12. september 2013, klokken 18:26
Skjønner ikke hvorfor jeg må inn på MyTesla siden flere ganger om dagen, både fra pc, mobil og nettbrett og sjekke statusen. Jeg vet jo at denne ikke alltid stemmer uansett. Hvorfor må jeg absolutt inn her å sjekke. Noen andre med samme problem? :P

Hehe....som om jeg skulle ha skrevet det selv.

peskareta

Selv på en tvangsferie i sydlige strøk blir jeg sittende med en Duvel i hånden og sjekke forum ++ Du er ikke alene Maarten!
Eier av S85 siden nov 2013.solgt. Nå S85D til lading.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA