Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noen som kan hjelpe meg med å velge riktig elbil?

Startet av Gusse, søndag 07. juli 2013, klokken 12:37

« forrige - neste »

Gusse

En post der vi kan snakke barneseter i model S.
Både medfølgende seter og "uorginale".

Gusse

Sitat fra: ebbrey på lørdag 22. juni 2013, klokken 00:29
jaja så er det OT men siden dere er igang.. Dere som også har bilstolsmå. Skal dere ha de +2 baki eller stroppe inn som normalt i baksete?
Har bestillt +2 bak.
Var litt frem og tilbake på temaet. Har 2 barn som jeg har hos meg annenhver helg og ferier. Ser det praktiske i å kan ha med 4 voksne passasjerer med i bilen i tilegg til mine 2 barn. Plutselig kan det dukke opp 1-2 barn til å da er det kjekt med plassen:) Ble også informert om at ettermontering ville ha en vesentlig kostnad, samtidlig så gjort er gjort...bake det inn i et allerede alt for høyt billån uten vesentlig påvirkning av månedlig avdrag...så var det egentlig ikke mye å tenke på for meg;)

Øyvind.h

Jeg har et Britax Max way barnesete. Det har ikke isofix, så jeg er spent på å se festemulighetene på forsetet skinner :) Det må festes med stropper i disse.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Ipadjove

Om en bestiller de setene, kan man da demontere de selv og montere dem ved behov?

jkirkebo

Sitat fra: Ipadjove på lørdag 22. juni 2013, klokken 15:56
Om en bestiller de setene, kan man da demontere de selv og montere dem ved behov?

Hvorfor skal du demontere dem, de felles jo helt ned i gulvet?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

For å få den plassen tilgjengelig? Jeg har bestillt uten av to grunner:
- få mer plass.
- slippe å kjøre rundt med andres unger.

kimlillebo

Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

glaserud

Sitat fra: laumb på lørdag 22. juni 2013, klokken 16:13
For å få den plassen tilgjengelig? Jeg har bestillt uten av to grunner:
- få mer plass.
- slippe å kjøre rundt med andres unger.

Hihi. +2.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

D.O

Sitat fra: glaserud på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:11
Sitat fra: laumb på lørdag 22. juni 2013, klokken 16:13
For å få den plassen tilgjengelig? Jeg har bestillt uten av to grunner:
- få mer plass.
- slippe å kjøre rundt med andres unger.

Hihi. +2.
Jeg har akkurat gjort det motsatte. Bestilte uten seter bak, men har endret og skal ha dem. Nettopp for å kjøre med andres unger, fordi det er kult for barna mine å kunne ta med venninner/kompiser.  :)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TS

#9
Sitat fra: D.O på lørdag 22. juni 2013, klokken 18:09
Sitat fra: glaserud på lørdag 22. juni 2013, klokken 17:11
Sitat fra: laumb på lørdag 22. juni 2013, klokken 16:13
For å få den plassen tilgjengelig? Jeg har bestillt uten av to grunner:
- få mer plass.
- slippe å kjøre rundt med andres unger.

Hihi. +2.
Jeg har akkurat gjort det motsatte. Bestilte uten seter bak, men har endret og skal ha dem. Nettopp for å kjøre med andres unger, fordi det er kult for barna mine å kunne ta med venninner/kompiser.  :)

Ja takk, begge deler. Jeg ønsker pr dd ikke 3.rad seter pga at jeg ikke har det behovet nå og ønsker mest mulig transportplass.
På en annen side ser jeg at behovet kan endres til at jeg burde ha de etterhvert. Da blir de garantert dyre å bestille og få montert.

Er det noen som vet:
1. Hvor mye plass tar de av høyden utenom at de fyller brønnen bakerst?

2. Er de vanskelige å demontere og remontere for menigmann ? 
(kanskje bruke de et par ganger i året ved planlagte turer)
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

jkirkebo

Sitat fra: TS på lørdag 22. juni 2013, klokken 18:28
Ja takk, begge deler. Jeg ønsker pr dd ikke 3.rad seter pga at jeg ikke har det behovet nå og ønsker mest mulig transportplass.
På en annen side ser jeg at behovet kan endres til at jeg burde ha de etterhvert. Da blir de garantert dyre å bestille og få montert.

Er det noen som vet:
1. Hvor mye plass tar de av høyden utenom at de fyller brønnen bakerst?

2. Er de vanskelige å demontere og remontere for menigmann ? 
(kanskje bruke de et par ganger i året ved planlagte turer)

1. De fyller opp brønnen bak når de er nedslått, ikke noe mer.
2. Jeg tror ikke de er beregnet på å bli demontert av eiere.

Tesla har forøvrig sagt at de ikke vi tilby ettermontering av disse.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kallagtunet

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 22. juni 2013, klokken 18:34
Tesla har forøvrig sagt at de ikke vi tilby ettermontering av disse.

Stemmer, bakre deformasjonssone på bil med 7 seter er konstruert. Ekstra bjelker for å sikre passasjerer bak. Dvs ikke mulig å lovlig typegodkjent å ettermontere setene.

Oreo

Mener du seriøst at 7 seteren har en annen deformasjonssone enn 5 seteren? Det har jeg vanskelig for å tro uten sikre kilder på dette. Kan du vise til dette?
Jeg regner med å kunne demontere setene ved hjelp av litt verktøy, men tror Tesla gjerne vil montere dem om det skulle være aktuelt. De ble jo etterlevert i USA. Å kjøpe de løst i ettertid vil en vel måtte omregistrere bilen vil jeg tro, om det i hele tatt er mulig fra Teslas side.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Kallagtunet

Sitat fra: Oreo på lørdag 22. juni 2013, klokken 21:03
Mener du seriøst at 7 seteren har en annen deformasjonssone enn 5 seteren? Det har jeg vanskelig for å tro uten sikre kilder på dette. Kan du vise til dette?
Jeg regner med å kunne demontere setene ved hjelp av litt verktøy, men tror Tesla gjerne vil montere dem om det skulle være aktuelt. De ble jo etterlevert i USA. Å kjøpe de løst i ettertid vil en vel måtte omregistrere bilen vil jeg tro, om det i hele tatt er mulig fra Teslas side.

Dem sier så, om det stemmer kan jeg ikke garantere men ser legit ut: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/14384-3rd-Row-Child-Seats-Now-Factory-Only/page4?p=341964&viewfull=1#post341964

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA