Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EU-spec biler i Norge

Startet av Lynvingen, fredag 05. juli 2013, klokken 14:32

« forrige - neste »

Lynvingen

Etter å ha fått en think zebra på hånden vurderer jeg å kvitte meg med min P106, 1998 mod.
Det sitter langt inne, for er overbevist om at her er det mer bil enn verdi....

Prisene på disse bilene spriker jo i alle retninger. Jeg har skiftet 5-6 celler siste året, og har nå en bil som kan kjøres helt ned til 0% på SOC uten ladelampe og da med kun 0,01-0,02 avvik mellom blokkene (ref. robometer).

Hva kan jeg forvente å få solgt den for? maks 25-30'?
Citroen C-Zero 2012, 20 000 km

Tidl:
P106 - 1998 mod, 60 000km.
Robometer og nyoverhalt batteripakke.

Elmo

Spørsmålet er om du klarer å finne en som forstår verdien av at den har vært kjørt med Robometer og nå har optimale batterier.
Jeg tror dessverre det er vanskelig og da er det nok vanskelig å få særlig mye mere en 30' i dagens marked. Som du sier MYE mere bruksverdi enn salgsverdi. Spørs selvfølgelig også hvor langt den har gått.
Totalt får du kanskje mest ved å selge bilen og Robometeret hver for seg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA