Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 60kW modellen ("Lavt budsjett")

Startet av Cowboystrekk, fredag 05. juli 2013, klokken 10:02

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Skal snart prøvekjøre en model s, har sett litt på 60 kwh-versjonen da vi strengt tatt ikke trenger mer, forsikringa ble endel rimeligere. Har noen av dere fått pruta på tilleggsutstyr? Hva kom prisen på vinterdekk på? Selger sa de fikk momsfritak hvis bestilt med bilen, men for min egen del kunne jeg godt tatt litt mindre felger og smalere hjul for å øke rekkevidda. Kan egentlig ikke fordra helårsdekk... Hvordan synes dere den er ift bakkeklaring og fartsdumper? Kjører endel i Trondheim og noen fartsdumper mellom Valentienlyst og Gløs synes jeg er helt forfærdelige med enkelte "vanlige" biler. Hadde før en honda civic som var veldig lav, men fartsdumper var aldri noe problem grunnet ekstremt stram fjæring. Vet noen om det evt går an å ettermontere ryggekamera? Irriterrende at man må ha techpakka for å få parksensor. Jeg har egentlig ikke lyst på noe i techpakka foruten sensor. GPSen liker jeg ikke da den alltid peker nord og greier meg fint med en annen GPS jeg har, ryggekamera kan være ok selv om jeg nesten aldri trenger det, men føler ikke at en pris over 25.000 forsvarer parksensoren som er det eneste ønsket mitt...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Epleskreller

Sitat fra: taraquin på fredag 21. juni 2013, klokken 08:57
Skal snart prøvekjøre en model s, har sett litt på 60 kwh-versjonen da vi strengt tatt ikke trenger mer, forsikringa ble endel rimeligere. Har noen av dere fått pruta på tilleggsutstyr? Hva kom prisen på vinterdekk på? Selger sa de fikk momsfritak hvis bestilt med bilen, men for min egen del kunne jeg godt tatt litt mindre felger og smalere hjul for å øke rekkevidda. Kan egentlig ikke fordra helårsdekk... Hvordan synes dere den er ift bakkeklaring og fartsdumper? Kjører endel i Trondheim og noen fartsdumper mellom Valentienlyst og Gløs synes jeg er helt forfærdelige med enkelte "vanlige" biler. Hadde før en honda civic som var veldig lav, men fartsdumper var aldri noe problem grunnet ekstremt stram fjæring. Vet noen om det evt går an å ettermontere ryggekamera? Irriterrende at man må ha techpakka for å få parksensor. Jeg har egentlig ikke lyst på noe i techpakka foruten sensor. GPSen liker jeg ikke da den alltid peker nord og greier meg fint med en annen GPS jeg har, ryggekamera kan være ok selv om jeg nesten aldri trenger det, men føler ikke at en pris over 25.000 forsvarer parksensoren som er det eneste ønsket mitt...

-Prute på tilleggsutstyr går nok ikke. Ikke hørt om.
-Bakkeklarering skal være helt ok, tilsvarende en normal Passat
-Alle biler har ryggekamera, med techpakken får du det med HD-oppløsning
-Alle biler har GPS
-Hjulpakker er ikke klare enda
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Desdi

Du kan velge å hive opp bildet for GPS i den mindre skjermen foran deg. Og der oppfører orienteringen seg som en "vanlig" GPS.

En annen ting som er et must med Tech pakken etter min mening, er Xenon lys og elektrisk bagasjelokk.

Oreo

Mindre felger enn 19" tror jeg du kan glemme. Går ikke på pga bremsekalippere.
Selv om noen mener kanskje 18" vil kunne gå om den indre radiusen er stor nok, har jeg ennå tilgode å se dette på en bil.
Med tech pakken vil du kunne få GPS'en i speedometer skjermen slik Desdi sier, den vil oppføre seg som en normal GPS.
Høres ut som du vurderer en ribba 60kWh, som er fair nok.
Vanskelig å prute på pris på nett, da det er der du bestiller bilen din.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cowboystrekk

Takk for svar. Kjøper trolig sammen med bilen. Skal ha barneseter, metallic og supercharger som tilbehør. Utover det trenger jeg ikke noe. Bruker lite utstyr og vil egentlig bare ha en skikkelig bra bil med elbilfordelene, rått utseende, plass til minst 3 barn pluss mye bagasje og mulighet for å farte rundt 'gratis'. En avensis koster meg over 10.000 mer i året i drift uten å tenke på lån, avskriving osv. Med sprek motor, automat og ok utstyr koster den faktisk ikke mye under teslan...

Corny

I forhold til frykt for høye fartsdumper, så er det et eksempel her på noen som gjør noe med det (både bileier og kommune):

http://www.rogalandsavis.no/nyheter/article6670102.ece

Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Cowboystrekk

Hehe, ja, av og til er byråkratiet med alle reglene ganske kjekt!

Cowboystrekk

Sitat fra: Epleskreller på fredag 21. juni 2013, klokken 09:06
Sitat fra: taraquin på fredag 21. juni 2013, klokken 08:57

-Prute på tilleggsutstyr går nok ikke. Ikke hørt om.
-Bakkeklarering skal være helt ok, tilsvarende en normal Passat
-Alle biler har ryggekamera, med techpakken får du det med HD-oppløsning
-Alle biler har GPS
-Hjulpakker er ikke klare enda
Ah, da fant jeg ut at den må bestilles via nett, pruting blir såklart ikke mulig da. Etter å ha sett litt på techpakka blir den da uaktuell, "grei" gps via vanlig nett og at det er med ryggekamera holder i massevis. At annenhåndsverdi nok blir litt lavere bryr meg lite, jeg kjøper bilen for meg og ikke for nestemann. Xenon og elektrisk bagasjeluke bryr meg også fint lite. Blir trolig å sette på et mini-thule sykkelstativ på bakluka (noen river seg sikkert i håret nå) og da tipper jeg det kan bli trøbbel ift vekt\åpning elektronisk.

laumb

Sitat fra: taraquin på mandag 24. juni 2013, klokken 09:05
Blir trolig å sette på et mini-thule sykkelstativ på bakluka (noen river seg sikkert i håret nå) og da tipper jeg det kan bli trøbbel ift vekt\åpning elektronisk.

jeg vurderte lenge å kjøpe hengerfeste til bilen. Man får avtakbart som er beregnet på sykkelstativ (ikke vanlig henger!). Fant til slutt ut at prisen fort blir det samme som panoramatak - så kjøpte dette for å frakte sykkel.
Men, løsningen finnes i hvert fall!

Cowboystrekk

Har et baklukemontert thulestativ på stasjonsvogna nå, kjekt å slippe å ta av stativet når du skal opp med lokket :) Så også at de solgte en variant som passa til kombi\sedan og. Det er festa med 6 stropper. Ikke akkurat vakkert, men veldig funksjonelt!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA