Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Værnes lufthavn

Startet av kjølholdt, onsdag 03. juli 2013, klokken 19:14

« forrige - neste »

kjølholdt

Prøvekjørte i går , og synes da at bilen var veldig bred i forhold til åpningen på garasjen. Men mente at jeg hadde sjekket dette. Kontroll måling viste 2.55 bredde. og 2.85 innvendig  :) Da får jeg ihvertfall opp døra. Mulig jeg må slå inn et speil.
Mulig  at kona ikke ville vært så fornøyd hvis bilen ikke hadde gått inn i garasjen :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Havebigfun

Porten min er 250- det er ikke noe problem å komme gjennom.
Innvendig har jeg litt bedre plass enn deg- for å komme godt inn/ut av bilen må den vel plasseres helt til hø i garasjen-med litt øvelse går det bra tror jeg.

Ellers har vi en Garasje-tråd litt lenger nede ;)

stianrod

Takk! Flere som har garasjeangst heldigvis  ;)

Har felles garasjekjeller. Plassen min er 2,3m bred. Stolpe på den ene siden, og naboen bil (nissan micra, heldigvis) på den andre. Har hengt opp lapper rundt omkring med ønske om bytte av parkeringsplass mot en kompensasjon. Enkelte plasser er både 2,5m og 2,8m. Ingen napp. Kontaktet eieren av den beste plassen i kjelleren, 2,5m bred, ingen stolper, og kun en bil på den ene siden, og åpent område på den andre, med sikringsskapet rett ved. Han skulle ha 70k for å bytte.

I mellomtiden har jeg kjøpt meg ny leilighet, som ikke er klar før januar 2015. Med den leiligheten følger minimum 2,5m bred parkeringsplass i felles kjeller. Punge ut 70k og håpe å få de tilbake ved et salg, eller håpe på at den 2,3m plassen jeg har nå holder i halvannet år til. Tenker at bilen er 2m bred og ikke 2,2, siden speilene ikke kommer til å bli noe problem. Hadde en Audi A3 2006 mod. som gikk fint. Den var 1,95m bred uten speil. Har egentlig kunne tenkt meg å bruke 70k på mye mer gøy en garasjeplassbytte. Har heldigvis kamera i garasjen så om noen kommer borti, så er dem busted! 8)
Hva bør jeg gjøre?
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

kjølholdt

Du får aldri igjen 70 k , med mindre han /ho som kjøper huset ditt har en model s . Snakk med eier av nabo bilen og få denne til å parkere nærmest mulig bil på andre side, selvfølgelig uten å stenge den andre bilen inne.
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

DonPedro

Har garasjeport som er 2,40 bred, og som jeg må svinge 90 grader inn i. Kan ikke si jeg gleder meg til det...
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

stianrod

Sitat fra: kjølholdt på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:11
Du får aldri igjen 70 k , med mindre han /ho som kjøper huset ditt har en model s . Snakk med eier av nabo bilen og få denne til å parkere nærmest mulig bil på andre side, selvfølgelig uten å stenge den andre bilen inne.

Micran parkerer faktisk så nærme den andre siden som mulig faktisk, og har alltid gjort det, heldigvis. Micran rygger inn, men jeg står med fronten inn. Slik sett åpner vi førerdørene på hver vår side. Og iogmed at den stolpen jeg har er på førersiden, så har jeg god plass til å åpne min egen dør.
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

laumb

Gruer meg litt til egen garasje og. Porten er 2.50, garasjen er 4,10m.
Utfordringen blir at porten står 11cm fra den ene langveggen, så for å få inn bil med speil og alt må jeg rygge inn skrått og parkere "på tvers". Gruer meg til det med nye fine bilen. 2,50m blir plutselig "mindre" når man står på tverra igjennom.

Havebigfun

Sitat fra: stianrod på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:06
Tenker at bilen er 2m bred og ikke 2,2, siden speilene ikke kommer til å bli noe problem. Hadde en Audi A3 2006 mod. som gikk fint. Den var 1,95m bred uten speil.
Hva bør jeg gjøre?
Problemet er ikke bare bredden men også lengden! Din plass høres ikke bra ut!
A3 er vesentlig kortere- Jeg ville snakket med 70K- naboen og spurt om byttelån av plassene til du flytter ut- mot et mellomlegg- 300-500/mnd. Dette er vesentlig billigere en å reparere en/begge sider :o

Havebigfun

Sitat fra: DonPedro på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:13
Har garasjeport som er 2,40 bred, og som jeg må svinge 90 grader inn i. Kan ikke si jeg gleder meg til det...
Høres ut som du bør kjøpe Leaf- ihvertfall hvis du ikke kan ta svingen etter porten. 2.40 + sving virker som akrobatikk :o
Løsning: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Hjuldolly-2-stk-15839/ 8)

stianrod

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:48
Sitat fra: stianrod på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:06
Tenker at bilen er 2m bred og ikke 2,2, siden speilene ikke kommer til å bli noe problem. Hadde en Audi A3 2006 mod. som gikk fint. Den var 1,95m bred uten speil.
Hva bør jeg gjøre?
Problemet er ikke bare bredden men også lengden! Din plass høres ikke bra ut!
A3 er vesentlig kortere- Jeg ville snakket med 70K- naboen og spurt om byttelån av plassene til du flytter ut- mot et mellomlegg- 300-500/mnd. Dette er vesentlig billigere en å reparere en/begge sider :o

Lengden byr ikke på problemer, siden det er god plass i kjøre forbi bak bilen når den står parkert. Men leie plass av 70k-naboen vår ingen dum ide. Han har selv ingen bil, og leier ut plassen sin nå. Så han bryr seg sikkert ikke om han får smalere plass, sålenge han får plassen tilbake når jeg flytter. Godt tips :D

el-fanboy

Sitat fra: laumb på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:33
Gruer meg litt til egen garasje og. Porten er 2.50

Portåpninga mi er 220 cm. 10 mm klaring på hver side, mer enn nok det. Behøver jo ikke engang å slå inn speilene.  :o
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

JonI

Hos meg portåpning 208... :'( tror jeg har en jobb å gjøre
Bil: "Gråtass" P+ grå/grå/grå  (P2318)

DonPedro

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:53
Sitat fra: DonPedro på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:13
Høres ut som du bør kjøpe Leaf- ihvertfall hvis du ikke kan ta svingen etter porten. 2.40 + sving virker som akrobatikk :o
Løsning: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Lofteverktoy/Hjuldolly-2-stk-15839/ 8)

Hehe, nice one. Det går an å kjøre litt forbi porten og så rygge inn - lurer på om det kanskje vil være løsningen.  Evt. blir det å parkere på uteplassen.
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Muffinman

Garasje? Har ikke det. Angst? Kun på dass.

Desdi

Sitat fra: laumb på torsdag 20. juni 2013, klokken 11:33
Gruer meg litt til egen garasje og. Porten er 2.50, garasjen er 4,10m.
Utfordringen blir at porten står 11cm fra den ene langveggen, så for å få inn bil med speil og alt må jeg rygge inn skrått og parkere "på tvers". Gruer meg til det med nye fine bilen. 2,50m blir plutselig "mindre" når man står på tverra igjennom.
4,10? Da blir det nesten 1m med bil stående utafor?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA