Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Knarvik-Oppedal med Nissan Leaf

Startet av OddB, mandag 01. juli 2013, klokken 08:24

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: BmwTesla på mandag 09. september 2013, klokken 11:59
(Det skal nevnes at internett - radio virket periodevis i "starten" med så forsvant den sammens med "live google navi".
To sist nevnte fungerer vel via simkort til Tesla. Signal styrken til simkortet viste moderat bra styrke hele veien, men er overbevist at denne "indikatoren" ikke stemmer med virkeligheten)

Med en gang en beveger seg utenfor tettbygd strøk blir det lite 3G og mye Edge, selv om signalstyrken kan vises som god.  Sistnevnte har for dårlig båndbredde til pålitelig streaming av internettradio.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Amper

Jeg tror at det rette navnet for Teslas fancy radio bør døpes om til DAB Minus...   :o
P85D :o)

petersv

Sitat fra: Amper på mandag 09. september 2013, klokken 12:45
Jeg tror at det rette navnet for Teslas fancy radio bør døpes om til DAB Minus...   :o

Hehe :)

Jeg har funnet en artig sak på min bil som ikke har lydpakke, under settings, har jeg DAB listet. Kanskje alle bilene har DAB-hw og det bare er deaktivert? (Tror nok det er mest sannsynlig er en glipp, og den ikke har HW.)

OddB

Sitat fra: Yagi på mandag 09. september 2013, klokken 11:18
Finner ikke noen Yagi-antenne bak der akkurat, men disse trådene som vist på bildet strekker seg hhv 13 og 20 cm inn på bakvinduet. Noen som vet hvordan dette ser ut på US-biler?
Her kan problemet ligge... I Norge sendes DAB med vertikal polarisajon, dvs at antennen bør stå vertikalt for å få best mottak. Ligger antennen slik som dette  vil det meste av signalstyrken gå tapt.

Folieantennen i min Avensis står vertikal montert....
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

DonPedro

Sitat fra: OddB på tirsdag 10. september 2013, klokken 01:14Her kan problemet ligge... I Norge sendes DAB med vertikal polarisajon, dvs at antennen bør stå vertikalt for å få best mottak. Ligger antennen slik som dette  vil det meste av signalstyrken gå tapt.

Folieantennen i min Avensis står vertikal montert....

Kan noen av dem som har fått bilen sin sette den på høykant og se om det gir bedre mottak av DAB?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Yagi

Sitat fra: DonPedro på tirsdag 10. september 2013, klokken 23:11
Kan noen av dem som har fått bilen sin sette den på høykant og se om det gir bedre mottak av DAB?
Har prøvd i mang en sving - men uten hell.
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

turbolurbo

2019 TM3P

HABEL

Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

OddB

Er musikkstreaming oppe og går (spotify ?)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

heimabrygg

Sitat fra: OddB på torsdag 12. september 2013, klokken 13:48
Er musikkstreaming oppe og går (spotify ?)

Det fungerer vel bare via telefon og bluetooth, da nettleseren ikke har støtte og ei heller native Spotify-app (ennå?).

Opplevde forresten under prøvekjøring hakking på streaming fra Spotify på Samsung Galaxy S4, men antar det fikses i software, kanskje fikset allerede.
Tesla Model S #1925/VIN15922 levert 30. september i Bergen.

tjobben

Sitat fra: Yagi på tirsdag 10. september 2013, klokken 23:23
Sitat fra: DonPedro på tirsdag 10. september 2013, klokken 23:11
Har prøvd i mang en sving - men uten hell.

;D
Spikkestad
P2859 Vin18509 Fakturanr 901 Reservert februar, signert mai, utlevert 22. november.
Standard 85kWh sort, sort, alt utstyr unntatt barneseter - solgt 20.1.2014.
Ny reservasjon 22.1.2104, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, tech-pakke, parkeringsensor, tåkelys, vinterpakke. P34600, utlevert 26.5.2014 - solgt 14.6.2014
Ny reservasjon 24.6.2014, S85, brun, sort interiør, dobbeltlader, vinterpakke. P52136, utlevert 18.11.2014

OleJA

Hentet bilen igår, og opplever også problemer med DAB mottag. For meg så arter det seg slik at dersom jeg f.eks kjører inn i en parkeringskjeller så forsvinner signal og lyden (som forventet). Når jeg så kommer ut igjen så ser jeg at signalet kommer tilbake (signalindikator på skjermen), ser tom. opplysninger om hvilke musikk el. som spilles, men radioen er helt taus!

Det eneste som jeg til nå har funnet ut at hjelper er å ta en 'Power off' av bilen, evt parkere for en stund slik at den går i 'sleep'. Det hjelper *ikke* med reboot av Pad'en.

Har bilen inne på Trd. SC nå for oppgradering fra FW x.104 til x.106, de trodde dette kanskje kunne hjelpe - Vi får se.

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

frodehansen

Jeg hentet bilen på fredag og er vel godt fornøyd med alt unntatt radioen. Det blir nok streaming fra telefonen på meg også frem til Tesla kommer med en løsning/fix/forbedring eller noe.

cairnz

Er all datatrafikken som kortet i bilen genererer gratis? Ikke noe faktura som kommer pr mnd fra en teleoperatør eller noe slikt?
Elbilist

OleJA

Sitat fra: OleJA på fredag 13. september 2013, klokken 15:09
Hentet bilen igår, og opplever også problemer med DAB mottag. For meg så arter det seg slik at dersom jeg f.eks kjører inn i en parkeringskjeller så forsvinner signal og lyden (som forventet). Når jeg så kommer ut igjen så ser jeg at signalet kommer tilbake (signalindikator på skjermen), ser tom. opplysninger om hvilke musikk el. som spilles, men radioen er helt taus!

Det eneste som jeg til nå har funnet ut at hjelper er å ta en 'Power off' av bilen, evt parkere for en stund slik at den går i 'sleep'. Det hjelper *ikke* med reboot av Pad'en.

Har bilen inne på Trd. SC nå for oppgradering fra FW x.104 til x.106, de trodde dette kanskje kunne hjelpe - Vi får se.

Er rimelig sikker på at DAB ble betydelig bedre etter oppgradering av Firmware. I samme parkeringsgarasje som på fredag får jeg nå inn DAB hele tiden, dog med litt skurr.

Kjørte t/r Trondheim - Oppdal i helgen: Bortsett fra et område rundt Soknedal hvor det alltid er dårlig mottak så fungerte DAB'en greit.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA