Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Knarvik-Oppedal med Nissan Leaf

Startet av OddB, mandag 01. juli 2013, klokken 08:24

« forrige - neste »

petersv

Hvilken versjon er du på? Fikk du OTA, eller måtte du inn til Tesla SC?

OleJA

Sitat fra: petersv på mandag 16. september 2013, klokken 13:46

Var på Ver x.104 og ble oppgradert til .106. Fikk den på servicesenteret, oppgraderingen var vistnok såpass liten at den ikke ville bli distribuert OTA. Er usikker på om de fysisk måtte inn i bilen min for å laste den, eller om de kan trigge OTA for en spesifik bil.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ohh

Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 14:20

Var på Ver x.104 og ble oppgradert til .106. Fikk den på servicesenteret, oppgraderingen var vistnok såpass liten at den ikke ville bli distribuert OTA. Er usikker på om de fysisk måtte inn i bilen min for å laste den, eller om de kan trigge OTA for en spesifik bil.
VIL HA!
Jeg har problemet med at lyden faller ut på DAB+, FM og på TuneIn internettradio... Ikke holdbart for meg veldig lenge. Jeg har FW versjon 102. Forstår jeg det da rett at fixen ikke blir distribuert, og at man må til en SC? Eller kan man kontakte Roadside service, og få den pushet ut til bilen?
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

OleJA

Sitat fra: ohh på mandag 16. september 2013, klokken 14:27
Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 14:20

VIL HA!
Jeg har problemet med at lyden faller ut på DAB+, FM og på TuneIn internettradio... Ikke holdbart for meg veldig lenge. Jeg har FW versjon 102. Forstår jeg det da rett at fixen ikke blir distribuert, og at man må til en SC? Eller kan man kontakte Roadside service, og få den pushet ut til bilen?

Jeg var fysisk innom Trd. SC og satte fra meg bilen der en halvtimes tid. Hva de gjorde denne halvtimen, og om det finnes andre måter å få oppgraderingen på aner jeg ikke. Det enkleste er vel å ringe servicesenteret ditt å høre?
Reservert 2 x Model Y

Eivind_Bergen

Sitat fra: cairnz på mandag 16. september 2013, klokken 13:43
Er all datatrafikken som kortet i bilen genererer gratis? Ikke noe faktura som kommer pr mnd fra en teleoperatør eller noe slikt?

På sikt vil dette bli en betalingstjeneste, men for øyeblikket er det gratis.

cairnz

Sitat fra: Eivind_Bergen på mandag 16. september 2013, klokken 14:54
Sitat fra: cairnz på mandag 16. september 2013, klokken 13:43
Er all datatrafikken som kortet i bilen genererer gratis? Ikke noe faktura som kommer pr mnd fra en teleoperatør eller noe slikt?

På sikt vil dette bli en betalingstjeneste, men for øyeblikket er det gratis.

Takk, dette er greit å vite. Vet du noe mer om dette, kanskje noe link til uttalelser eller info om det?

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Elbilist

glaserud

Til dere med DAB-issues: Hva viser signalmåleren i radio-appen når signalet faller ut?
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OleJA

Sitat fra: glaserud på mandag 16. september 2013, klokken 15:17
Til dere med DAB-issues: Hva viser signalmåleren i radio-appen når signalet faller ut?

For meg så oppførte det seg slik at signalet kom tilbake til 3 streker (max) uten at lyden kom tilbake. Mottak fungerte tideligvis bra siden artistnavn mm. ble korrekt oppdatert selv om det ikke var noen lyd. Er dette samme symptom som dere andre har?
Reservert 2 x Model Y

ohh

Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 15:21

For meg så oppførte det seg slik at signalet kom tilbake til 3 streker (max) uten at lyden kom tilbake. Mottak fungerte tideligvis bra siden artistnavn mm. ble korrekt oppdatert selv om det ikke var noen lyd. Er dette samme symptom som dere andre har?
Akkurat samme her.
Tesla Model S Sig P85+ (solgt)
Tesla Model S 85D (Solgt)
Tesla Model X P90DL (P100DL)
Reservasjon Model 3

OleJA

Sitat fra: OleJA på mandag 16. september 2013, klokken 15:21

Etter noen timers glede over at DAB problemet var løst, så var det nedtur hjem fra jobben idag. Ved bytte til TuneIn så var DAB lyd igjen borte når jeg byttet tilbake. Opplevde tilsvarende med Bt- streaming fra telefon også.

Det kan fremdeles virke som FIrmWare V x.106 er en forbedring når DAB signal midlertidig faller bort for så å komme tilbake. Men det gjennstår nok å fikse et tilsvarende problem ved bytte mellom DAB og andre mediakilder.
Reservert 2 x Model Y

glaserud

Kjørte nå Fetsund - Olavsgård uten utfall/skurring. DABen døde i garasjen på fullt signal, og ville ikke på igjen før bilen hadde slått seg av. På fullt signal. Mistenker at det er SW og ikke hw-issues siden det er såpass binært (funker, funker ikke).
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OddB

Sitat fra: glaserud på mandag 16. september 2013, klokken 18:52
Kjørte nå Fetsund - Olavsgård uten utfall/skurring. DABen døde i garasjen på fullt signal, og ville ikke på igjen før bilen hadde slått seg av. På fullt signal. Mistenker at det er SW og ikke hw-issues siden det er såpass binært (funker, funker ikke).
Ja det høres sånn ut.. og DET er jo i så fall en bra ting :)
Så lenge signalstyrken er høy og artistnavn etc vises i display så tyder det på at det IKKE er et antenneproblem.
OG når det tydeligvis er problemer med andre kilder i mediespilleren så har de tydeligvis litt bugfixing å kose seg med...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Yagi

Jeg opplever at dersom jeg har dempet lyden ved å trykke på venstre hjul på rattet, så kan lyden plutselig slå seg på av seg selv - uten at jeg har trykt på noe som helst - hverken på skjermen eller på rattet. Har merket dette tre ganger mens radioen har stått innstilt på DAB. :o
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

PAS

Sitat fra: Yagi på mandag 16. september 2013, klokken 19:31
Jeg opplever at dersom jeg har dempet lyden ved å trykke på venstre hjul på rattet, så kan lyden plutselig slå seg på av seg selv - uten at jeg har trykt på noe som helst - hverken på skjermen eller på rattet. Har merket dette tre ganger mens radioen har stått innstilt på DAB. :o

HAr også merket dette:  DAB radioen er ustabil slår seg av og på , er stum lenge og plutselig kommer den inn. finner ikke noe system på dette.
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

OddB

Sitat fra: PAS på mandag 16. september 2013, klokken 20:34
Sitat fra: Yagi på mandag 16. september 2013, klokken 19:31

HAr også merket dette:  DAB radioen er ustabil slår seg av og på , er stum lenge og plutselig kommer den inn. finner ikke noe system på dette.
Det som er viktig å legge merke til da er om signalstyrken er OK mens lyden er borte (tre grønne streker ?) slik at selve mottakeren/antennen kan frikjennes...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA