Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Varmepakke vs uten varmepakke

Startet av christian1986, onsdag 03. juli 2013, klokken 12:35

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: Johnny på søndag 23. juni 2013, klokken 11:44
Sitat fra: Øyvind.h på søndag 23. juni 2013, klokken 11:33
Men skinnet i setene synes jeg var litt blankt. Hadde foretrukket mer matt overflate (dvs. jeg hadde foretrukket stoff egentlig, men skinnpakken var billig i tillegg til at folk forventer skinn i dyre biler, så det var et poeng mtp. at den en dag skal omsettes brukt).

Er du sikker på at den egentlige grunnen til at du kunne foretrukket dette, er at den er amerikansk, har feil merke på panseret, ikke har råd til bilen, at du er misunnelig på de som har kjøpt den osv... ;D ;D ;D ;D
You got me  ;D Oh the envy....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toS

Sitat fra: timingbeltkiller på søndag 23. juni 2013, klokken 11:47
Sitat fra: toS på søndag 23. juni 2013, klokken 10:56
Vi som kjøper Tesla har forhåpentligvis sett forbi de gamle produsentene og oppdaget at verden har gått videre. Litt som når Apple lanserte iPhone. Mange rynker på nesen men etter kun seks år er det ingen som husker hvordan verden var før de gjorde det.
Tror både Tesla spesielt og elbilen generelt i 2020 utgjør en langt mindre prosentdel av verdens bilproduksjon enn du antyder mellom linjene her.

Tør du spå et prosenttall?
Nei, dette vil nok ta lang tid, da en bil er mye større investering enn en mobiltelefon. Men kanskje vi heller snakker klasseskille i en overgangsfase?
Kina vil nok være en joker. Hvis de plutselig bestemmer seg for å støtte/kreve elbiler i byene, noe de nok burde gjøre, så går det fortere.
Personlig går jeg aldri tilbake til Nokia tastetelefonen fra 90 tallet, men om andre foretrekker det er det ok for meg. Hvis model S svarer til forventningene inkludert infrastruktur med lading etc så kan det godt hende jeg har kjøpt min siste fossilbil også. Litt tidlig å si:-)

petersv

Sitat fra: janosat på lørdag 22. juni 2013, klokken 21:05
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 22. juni 2013, klokken 16:50
Kjørte tilfeldigvis forbi Alnabru i ettermiddag, og tenkte jeg skulle stikke innom for moroskyld :)
Det er jeg glad jeg gjorde, for der hadde de en dritlekker multicoat red utenfor, og gråfargen jeg hadde bestilt stod utstilt inne.

Kort fortalt merket jeg meg:
- Håndtakene fungerer på en annen måte nå (det var jeg klar over). Kjennes mye mer naturlig å bruke når de gir litt etter!
- Dørene høres og kjennes mer solide. Ingen slamring
- Jeg føler at dashboardet er løftet noen hakk kvalitetsmessig
- Det har kommet en knapp (mulig den alltid var der?) i frunken til å åpne den fra innsiden :)
- Fikk sett ambient light. Litt lyst der inne, men så bra ut.

Kikket for øvrig rundt bakluken etter stygge skjøter, men synes alt så fint ut?
Ellers vet jeg at den er helt rå å kjøre, så det var artig å merke seg at det som ikke handler om drivlinje/kjøreglede har blitt bedre :)















http://s23.photobucket.com/user/oyvindhh/media/Tesla/IMG_30351_zpsa749c7f5.mp4.html

Synes at dette var interessant
Er dette den europeiske utgaven?

Noen som vet?

Kan nesten se sånn ut. Ser ikke ladeporten en smule større ut? Hvis noen er innom, ta å åpne ladeporten fra skjermen, og se om det er ny plugg.

hoffa

#78
Jeg kan ikke se noen forskjell på desse og på de tre US utgavene jeg har sett på Alnabru tidligere. Vil tro at de hadde blitt levert med parkeringssensorer hvis de først skulle ta inn noen EU demobiler, kan ikke se noen sensorer på bildene.

Forresten, har ikke EU produksjonen nettopp startet?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Eivind_Bergen

Sitat fra: hoffa på søndag 23. juni 2013, klokken 13:59
Jeg kan ikke se noen forskjell på desse og på de tre US utgavene jeg har sett på Alnabru tidligere. Vil tro at de hadde blitt levert med parkeringssensorer hvis de først skulle ta inn noen EU demobiler, kan ikke se noen sensorer på bildene.

Forresten, har ikke EU produksjonen nettopp startet?

Enig at mangelen på parkeringssensorer er litt rar, men det ser jo ut som om lyspakken er inkludert? Denne er jo kun tilgjengelig på EU modellen for øyeblikket.

Havebigfun

Sitat fra: hoffa på søndag 23. juni 2013, klokken 13:59
Forresten, har ikke EU produksjonen nettopp startet?
Meg bekjent er det ingen EU biler tilgjenglig for publikum i Europa- de som er produsert er til godkjenning hos myndighetene- tror jeg- det er nok US- biler på Alna.

Trondns

Vannlekkasje og dårlig lakk?? Noen som har kommentar på denne videoen?  Ser ikke spesilet bra ut.. Kanskj noen allerede har lastet den inn , men jeg fant ikke noe.

Har trolig fylt diesel for siste gang :-)
Mottok Tesla Model s, sort -   26. sept 2013 :-)

Øyvind.h

#82
Sitat fra: Trondns på onsdag 26. juni 2013, klokken 19:27
Kanskje noen allerede har lastet den inn , men jeg fant ikke noe.
Dette er tredje gang den lastes inn her på forumet, men første gang i denne tråden tror jeg :)

- Har ikke sett noen andre som klager på utett bakluke
- Dugg i baklys er et kjent problem
- Lakken har jeg lest forskjellige meninger om. Noen mener den er knallbra, men myk. Noen sier svart er for sårbar og at man bør gå for metallic. Andre mener alle fargene er gode og at Tesla har eksepsjonelt god lakk. Vet ikke helt hva jeg skal tro selv, men har gått for grå metallic da svart er så vanskelig å holde rent.

Har for øvrig selv hatt mandagsbil fra VW hvor det meste gikk i stykker, så en enkeltstående erfaring er lite verd. Man får et bedre inntrykk av feil og overblikk av omfang ved å følge med på TMC. Selv VW Golf 5 hadde en grunnleggende designfeil som gjorde at lakken på karosseriet subbet mot enden av bakdørens tetningslist hver gang døren ble åpnet/lukket....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 26. juni 2013, klokken 19:50
Selv VW Golf 5 hadde en grunnleggende designfeil som gjorde at lakken på karosseriet subbet mot enden av bakdørens tetningslist hver gang døren ble åpnet/lukket....
Det er ikke den eneste modellen fra folkevogn som hadde dette problemet. Hadde en 98 mod Passat for ca. 100 år siden, samme problem. Det er merkelig at et så stort selskap ikke klarer å lære av egne feil, men gjør dem på nytt.

hoffa

Kan ikke uttale meg om lakkvaliteten på MS, men kan ikke tro annet enn at Tesla har satset på det beste.
Hvis jeg husker rett fra metallurgilæren i min ungdom så utvider aluminium (som MS er bygd av) seg ca. dobbelt så mye som stål og krymper tilsvarende ved gitte tempratursvingninger.
Tror at Tesla har valgt den myke lakken fordi den er mer fleksibel enn hardere typer som kunne ha forårsaket mikrosprekker i lakken ved store tempratursvingninger.

Min mening etter minner fra metallurgi og overflatebehandling fra tidligere yrke. 8)

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Chlangum

Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

fonberg

Sitat fra: Chlangum på fredag 12. juli 2013, klokken 05:18
Hmm  ???
http://www.edmunds.com/tesla/model-s/2013/long-term-road-test/2013-tesla-model-s-broken-sunroof.html

Ser kommentaren under artikkelen henviser til at Mercedes SLS har tilsvarende issues med sitt soltak. Noen som vet om SLS og Model S har samme soltak-konstruksjon (dvs. at den er "Mercedes")?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA