Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall registrerte elbiler?

Startet av NTesla, mandag 01. juli 2013, klokken 11:03

« forrige - neste »

teslapower

Om du går inn her: http://www.teslamotors.com/models/design på den Amerikanske siden så finner en gode bilder av lyspakken  ;)

TM3 levert 30.4.2019
TMS 60 2013 - solgt 2018
"To invent, you need a good imagination and a pile of junk".
Thomas A. Edison

petersv

Bortsett fra når jeg tok bildene over, har jeg ikke lagt merke til belysningen. Jeg er i likehet med forfatteren over her ikke så glad i stemningslys, så er igrunn fornøyd med at jeg slapp de under "armlenene" i dørene. De har absolutt ingen funksjon. De andre lysene har en funksjon siden de lyser opp der du leter etter ting (fotbrønnene og bagasjerom.)

Øyvind.h

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 25. september 2013, klokken 10:19
Med lyspakken kan du bestemme om du vil ha ambient light i kupeen på eller av når kjørelys er på. Jeg synes ikke ambient-lyset i kupeen er plagsomt når det står på i mørket, men det er sikkert smak og behag.
Stemningbelysningen er dritlekkert, og løfter virkelig interiøret mange hakk når mørket siger på! Ta en kikk rundt i kupeen når du sitter der i mørket. Gir akkurat den effekten jeg håpte på :)

Lyset under armlenene har to styrkegrader ut fra hvilken innstilling som er valgt (husker ikke i farta, men har dem på ambiente og da er de svakest tror jeg.

Skjermen kan for øvrig dimmes veldig langt ned som du sier, og jeg som er allergisk mot sterke interiørlys når jeg kjører om natten opplever ingen problemer i Model S.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

Uten lyspakke har man fortsatt lekstralys fra tech.pakken ser det ut som:

    Tech Upgrades: [
        Tech Package: true
        Power Liftgate: true
        Premium Lighting: true
        HomeLink: true
        Navigation: true
    ]

Detaljer fra min bil uten lyspakke.

NTesla

Noen flere som synes lysene er veldig svake? Spesielt i bagasjerommet synes jeg lysstyrken burde vært høyere. Innvendig lys blir stort sett for stemningen og ikke for praktisk bruk. Er det mulig på en enkel måte å skifte de ulike lysene til noe sterkere?

Omnilord

Sitat fra: NTesla på torsdag 03. oktober 2013, klokken 09:28
Noen flere som synes lysene er veldig svake? Spesielt i bagasjerommet synes jeg lysstyrken burde vært høyere. Innvendig lys blir stort sett for stemningen og ikke for praktisk bruk. Er det mulig på en enkel måte å skifte de ulike lysene til noe sterkere?

Her er det info om hvordan legge opp bedre lys, men det er angivelig et 60-90 minutters prosjekt som krever litt fikling:
http://teslatap.com/modifications/lights-how-to-improve-trunk-lighting/

Skal man tro før og etter bildene er det enorm forskjell.
X Sig reservert

NTesla

Tenkte at lyspakken kanskje var for å gi bedre lys uten slik self-fix. Slik det er nå fungerer jo bare de ekstra lysene i bagasjerommet (som blir solgt inn i lyspakken) som litt ekstra stemningslys.

rklokk

I lyspakken skal det inngå sekundære bagasjeromslys. Jeg har lyspakke men har kun ett sett med lys bak (som vist tidligere i tråden). Betyr det at for de som ikke velger lyspakke så finnes det ingen bagasjeromslys? Ordvalget sekundære burde jo også tilsi et ekstra sett med lys bak i tillegg til standard? Hva har dere fått bak?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Muffinman

Ikke mye nyttig lys i bagasjerommet i min ihvertfall, lyspakke til tross. Ett svakt lys på hver side helt bakerst i rommet og ett i luka.

janmb

Sitat fra: Voll1 på onsdag 25. september 2013, klokken 09:00
Det å mørklegge bilen ved nattkjøring er viktig for mange. Hvor mørk blir egentlig skjermen hvis man justerer den helt ned?

Jeg er ekstremt sensitiv på dette og hadde nettopp dette punktet som min aller største potensielle showstopper før jeg fikk testet TMS. I totalt mørke fikk jeg justert ned skjermen til den er tilnærmet uleselig/sort. Og backlight justeres også, ikke bare blending, så effekten av å justere ned skjermen er meget god.

Det eneste jeg kunne ønske meg, som forhåpentligvis fikses i fremtiden er mulighet til å justere 17-tommeren kontra instrumentskjermen separat.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA