Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall registrerte elbiler?

Startet av NTesla, mandag 01. juli 2013, klokken 11:03

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. august 2013, klokken 18:46
Sitat fra: petersv på torsdag 01. august 2013, klokken 18:30
Kjipt at lyspakken bare er gimmick, samme lys som tech. inneholdt i USA.

Kilde: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19470-Current-differences-between-US-and-EU-version/page2?p=397021&viewfull=1#post397021
Mitt inntrykk fra innleggene der er at lysene var en del av tech-pakken tidligere, men de er nå flyttet over til lyspakken. De viktigste forskjellene mellom US og EU er dog i EUs favør pt. etter mitt syn (vi får parkeringssensorer noe de ikke har tilbud om foreløpig!)

Tesla står jo fritt til å endre på pakkene før bilen introduseres i et nytt marked, og for fortjenestens skyld har de tydeligvis valgt å legge lysene i en egen pakke. Tipper US biler får samme pakkeopplegg etter hvert når de får samkjørt US og EU bedre.

Det hadde dog vært spennende å se om det faktisk er forskjell på EU biler med og uten lyspakken! Har nesten lyst til å gjette på at biler med/uten pakken får eksakt samme lys (jeg har bestilt lyspakken), for det skulle ikke forundre meg om  for det må nesten være mer kostnadsdrivende å legge til denne sorteringen i produksjonslinjen enn å levere alle bilene med samme lys.

Bare spekulasjoner fra min side.

Jeg har fått alle lysene som tech hadde i USA (har ikke bestilt lyspakke. Jeg har "sølepyttlys" osv, men har ikke sjekket om jeg har noe under forsetene. Kan se i kveld og ta litt bilder.

Øyvind.h


Sitat fra: petersv på fredag 06. september 2013, klokken 10:19
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 01. august 2013, klokken 18:46
Sitat fra: petersv på torsdag 01. august 2013, klokken 18:30
Kjipt at lyspakken bare er gimmick, samme lys som tech. inneholdt i USA.

Kilde: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19470-Current-differences-between-US-and-EU-version/page2?p=397021&viewfull=1#post397021
Mitt inntrykk fra innleggene der er at lysene var en del av tech-pakken tidligere, men de er nå flyttet over til lyspakken. De viktigste forskjellene mellom US og EU er dog i EUs favør pt. etter mitt syn (vi får parkeringssensorer noe de ikke har tilbud om foreløpig!)

Tesla står jo fritt til å endre på pakkene før bilen introduseres i et nytt marked, og for fortjenestens skyld har de tydeligvis valgt å legge lysene i en egen pakke. Tipper US biler får samme pakkeopplegg etter hvert når de får samkjørt US og EU bedre.

Det hadde dog vært spennende å se om det faktisk er forskjell på EU biler med og uten lyspakken! Har nesten lyst til å gjette på at biler med/uten pakken får eksakt samme lys (jeg har bestilt lyspakken), for det skulle ikke forundre meg om  for det må nesten være mer kostnadsdrivende å legge til denne sorteringen i produksjonslinjen enn å levere alle bilene med samme lys.

Bare spekulasjoner fra min side.

Jeg har fått alle lysene som tech hadde i USA (har ikke bestilt lyspakke. Jeg har "sølepyttlys" osv, men har ikke sjekket om jeg har noe under forsetene. Kan se i kveld og ta litt bilder.
Sjekk rett på innsiden av bakluken. Der skal det sitte ett lys på hver side som jeg tror egentlig ligger i lyspakken (men mistenker at alle får uansett :) )
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

petersv

De har jeg. Har i fotbrønner og. Eneste jeg ikke har er i armlener i dørene foran.

petersv

Litt bilder, hvis appen her fungerer til å poste da...

laumb

Har du i dørpanelene ved armlene en stripe med led?

TS

Sitat fra: petersv på fredag 06. september 2013, klokken 23:59
Litt bilder, hvis appen her fungerer til å poste da...

Så du har ikke bestilt lyspakke, men fått halvparten av pakken ?

Sekundære bagasjeromslys
Stemninglys i dørpanelene
Fotbrønnlys i baksete
Bakkebelysning i baksete
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

NTesla

Litt i god Tesla-ånd det, er vel bedre enn å ha betalt og bare få halve pakken :)

petersv

Legger ut biler av det i morra fra PC. Har alt tror jeg bortsett fra de laumb spør om

petersv

Sitat fra: petersv på lørdag 07. september 2013, klokken 00:21
Legger ut biler av det i morra fra PC. Har alt tror jeg bortsett fra de laumb spør om

Sitat fra: petersv på lørdag 07. september 2013, klokken 00:21
Legger ut biler av det i morra fra PC. Har alt tror jeg bortsett fra de laumb spør om

Se vedlagte bilder.

I bagasjerommet har jeg bare fått de to lysene som er avbildet, jeg tror dere får flere med lyspakka.

I funken har jeg et i front ved nødåpneknappen.

Sølepyttlys har jeg kun på fordørene, men er cut-outs for det på bakdørene som er overtrukket med dørtrekkskinnet. Mao. er disse i hht. spec.






stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

NTesla

Takk for fine bilder. Da ser det ut som du har fått en god del av det som er beskrevet i lyspakken bortsett fra lys under armlene foran, samt bakkebelysning for bakdører. Skulle være tilstrekkelig med lys som standard, så med mindre det er noe ekstra lys i bagasjerommet som andre her som har fått sin bil kan bekrefte så ser jeg ikke store poenget med lyspakken, med mindre en er VIP-sjåfør og har behov for sølepyttbelysning for sine passasjerer :)

ellinger

Denne er fra Alnabru og viser lyspakken i sin helhet.
Se fra 1.35 ca

Jærbuen

Går det ann å dimme dette lyset i fotbrønnene og under armlenene? Virker nesten sjenerende skarpt i mørket. På min MB er det også comfort-lyspakke, men der er det bare så vidt man ser at det er lys....
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Voll1

Det å mørklegge bilen ved nattkjøring er viktig for mange. Hvor mørk blir egentlig skjermen hvis man justerer den helt ned? Og hvor mye lyser "stemningslysene" i dørene? Kan dette bli "plagsomt" for de som ønsker helt mørk bil ved nattkjøring, eller er de gjemt slik at man ikke ser lyskilden? Er det noen som vet om de to lysene i bagasjerommet nå er standard, eller må vi ha lyspakken for å få disse?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

el-fanboy

Sitat fra: Voll1 på onsdag 25. september 2013, klokken 09:00
Det å mørklegge bilen ved nattkjøring er viktig for mange. Hvor mørk blir egentlig skjermen hvis man justerer den helt ned? Og hvor mye lyser "stemningslysene" i dørene? Kan dette bli "plagsomt" for de som ønsker helt mørk bil ved nattkjøring, eller er de gjemt slik at man ikke ser lyskilden? Er det noen som vet om de to lysene i bagasjerommet nå er standard, eller må vi ha lyspakken for å få disse?

Med lyspakken kan du bestemme om du vil ha ambient light i kupeen på eller av når kjørelys er på. Jeg synes ikke ambient-lyset i kupeen er plagsomt når det står på i mørket, men det er sikkert smak og behag.

Skjermen kan dimmes veldig mye etter min mening. I nattmodus (hvit skrift på svart bakgrunn) og helt neddimma blir displayene veldig mørke. Om ikke det er nok, kan man gå i "Screen Cleaning Mode" der skjermen blir helt svart med unntak av en liten knapp i midten av skjermen (som er der for å gå ut av cleaning mode).
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA