Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall registrerte elbiler?

Startet av NTesla, mandag 01. juli 2013, klokken 11:03

« forrige - neste »

Eivind_Bergen

Sitat fra: petersv på søndag 23. juni 2013, klokken 20:59
Lys under armlene er på US biler i dag, så det er nok ikke en del av lyspakken, med mindre det har blitt flyttet fra tech til lys.

Dette har jeg ikke hørt noe som helst om, hva er kilden din for dette?

laumb


Sitat fra: petersv på søndag 23. juni 2013, klokken 20:59
Sitat fra: laumb på søndag 23. juni 2013, klokken 20:09
US+EU tech pakke:
- lys i håndtak utvendig
- lys under dør i åpen posisjon
- lys ved fotbrønn foran

EU lyspakke:
- lys under "armlene" i dør.
- lys fotbrønn bak.
- lys under dør bak i åpen posisjon
- ekstra lys i bagasjerom

Lys under armlene er på US biler i dag, så det er nok ikke en del av lyspakken, med mindre det har blitt flyttet fra tech til lys.

Nei.

petersv

Bilene på alna har det i dag, og de er US. Go figure.. :P

Eivind_Bergen

Sitat fra: petersv på søndag 23. juni 2013, klokken 22:11
Bilene på alna har det i dag, og de er US. Go figure.. :P

Noen av bilene på Alnabru er utstyr med lyspakken, men disse bilene er en slags mellomting mellom US og Euro utgavene. Jeg har ikke hørt noe som helst om at noen i USA har fått levert en bil med lys i armlenet. Det hadde forøvrig vært ønskelig om du kunne være mer spesifik i fremtiden og ikke fremstille gjetninger som fakta, det florerer mer enn nok feilinformasjon her som det er.

petersv

Sitat fra: Eivind_Bergen på søndag 23. juni 2013, klokken 22:26
Sitat fra: petersv på søndag 23. juni 2013, klokken 22:11
Bilene på alna har det i dag, og de er US. Go figure.. :P

Noen av bilene på Alnabru er utstyr med lyspakken, men disse bilene er en slags mellomting mellom US og Euro utgavene. Jeg har ikke hørt noe som helst om at noen i USA har fått levert en bil med lys i armlenet. Det hadde forøvrig vært ønskelig om du kunne være mer spesifik i fremtiden og ikke fremstille gjetninger som fakta, det florerer mer enn nok feilinformasjon her som det er.

Neeeeeei.. :P Den sølvgrå, eldgamle som kom helt først til Norge for over 7 mnd. siden har jo disse lysene.

Dette sier jo Laumb selv når han i en annen tråd påpekte at bildene var fra Autofil-testen som brukte nettopp denne bilen.

Men uansett, folk for velge selv. Jeg liker minst mulig lys i bilen når det er mørkt og jeg kjører.

Dette burde skille ut i en egen tråd ala "lyspakke" eller "stemningslys i dørene" eller noe sånt.

gbzdoc


Sitat fra: petersv på søndag 23. juni 2013, klokken 22:32

Neeeeeei.. :P Den sølvgrå, eldgamle som kom helt først til Norge for over 7 mnd. siden har jo disse lysene.

Dette sier jo Laumb selv når han i en annen tråd påpekte at bildene var fra Autofil-testen som brukte nettopp denne bilen.

Men uansett, folk for velge selv. Jeg liker minst mulig lys i bilen når det er mørkt og jeg kjører.

Dette burde skille ut i en egen tråd ala "lyspakke" eller "stemningslys i dørene" eller noe sånt.

Sikker på det? Har både kjørt og demo-sittet både den grå og sen sorte fra "back in the days", og jeg la ikke merke til noen lyspakke før jeg testet den blå nå i våres.

Men jeg har heller ikke dobbeltsjekket de to gamle etter å ha sett lysene i dørene på den blå.

takktakk

Skal bi forsøke å holde oss til topic her gutter? Lys eller ikke er way off.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

laumb

Tatt innleggene fra "Dårlig kvalitet?" med diskusjon om lyspakke og flyttet hit.

petersv

#38
Sitat fra: laumb på søndag 23. juni 2013, klokken 22:04

Sitat fra: petersv på søndag 23. juni 2013, klokken 20:59
Sitat fra: laumb på søndag 23. juni 2013, klokken 20:09
US+EU tech pakke:
- lys i håndtak utvendig
- lys under dør i åpen posisjon
- lys ved fotbrønn foran

EU lyspakke:
- lys under "armlene" i dør.
- lys fotbrønn bak.
- lys under dør bak i åpen posisjon
- ekstra lys i bagasjerom

Lys under armlene er på US biler i dag, så det er nok ikke en del av lyspakken, med mindre det har blitt flyttet fra tech til lys.

Nei.

Jo.

For å legge diskusjonen død:



Armlenelys ER i techpakken på US biler iallefall.

Hyperstress

Så en youtubevideo at en kar ikke var imponert over orginalbelysningen i bagasjerommet, så han hadde liggende en lommelykt der i tillegg. Så om jeg bestiller lyspakke så blir det for å få bedre belysning der. I utgangspunktet er jeg bekymret for at lyspakken vil gi en litt "billig" look i bilen.. -Men det kommer vel helt an på hvordan lyset blir..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Øyvind.h

Sitat fra: Hyperstress på torsdag 27. juni 2013, klokken 07:21
I utgangspunktet er jeg bekymret for at lyspakken vil gi en litt "billig" look i bilen.. -Men det kommer vel helt an på hvordan lyset blir..
Hei. Hva baserer du dette på? Normalt tenker jeg at lyspakke er noe man kjøper for å heve inntrykket man får av bilen i skumring/mørket, ikke gi den "billig" look?

Men det jeg frykter med disse pakkene som de tilsynelatende har slengt sammen i hui og hast er at de ikke blir så pent integrert som de kunne vært. Mao. at funksjonene ser ettermonterte ut, litt som når Nissan forsøker å montere parkeringssensorer i Leaf. Nærmere bestemt har jeg tenkt mest på hvordan knappene til baksetevarmen i vinterpakken vil se ut (ble ikke like viktig når pakken ble fjernet, men utførelsen vil likevel være symptomatisk så jeg håper den er god!), samt innfellingen av parkeringssensorer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Hyperstress

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 27. juni 2013, klokken 07:50
Sitat fra: Hyperstress på torsdag 27. juni 2013, klokken 07:21
I utgangspunktet er jeg bekymret for at lyspakken vil gi en litt "billig" look i bilen.. -Men det kommer vel helt an på hvordan lyset blir..
Hei. Hva baserer du dette på? Normalt tenker jeg at lyspakke er noe man kjøper for å heve inntrykket man får av bilen i skumring/mørket, ikke gi den "billig" look?

For eksempel at lyset er typisk blått kaldt LED-lys. Det er da etter min mening lett for at det kan ta seg dårlig ut. Det kan passe bra til sort/grått interiør, men blir kanskje helt malplassert på en brun bil med beige interiørfarge.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015


Øyvind.h

Sitat fra: petersv på torsdag 01. august 2013, klokken 18:30
Kjipt at lyspakken bare er gimmick, samme lys som tech. inneholdt i USA.

Kilde: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19470-Current-differences-between-US-and-EU-version/page2?p=397021&viewfull=1#post397021
Mitt inntrykk fra innleggene der er at lysene var en del av tech-pakken tidligere, men de er nå flyttet over til lyspakken. De viktigste forskjellene mellom US og EU er dog i EUs favør pt. etter mitt syn (vi får parkeringssensorer noe de ikke har tilbud om foreløpig!)

Tesla står jo fritt til å endre på pakkene før bilen introduseres i et nytt marked, og for fortjenestens skyld har de tydeligvis valgt å legge lysene i en egen pakke. Tipper US biler får samme pakkeopplegg etter hvert når de får samkjørt US og EU bedre.

Det hadde dog vært spennende å se om det faktisk er forskjell på EU biler med og uten lyspakken! Har nesten lyst til å gjette på at biler med/uten pakken får eksakt samme lys (jeg har bestilt lyspakken), for det skulle ikke forundre meg om  for det må nesten være mer kostnadsdrivende å legge til denne sorteringen i produksjonslinjen enn å levere alle bilene med samme lys.

Bare spekulasjoner fra min side.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

andre.engh

Tesla Model S, Puddle Lights!!!

Er dette en del av lyspakken? Eller er dette sat inn i etterkant?
Er jo litt tøft:)

http://vimeo.com/70091852
Mvh
André Veie Engh

S85, Perlemor hvit, 19", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle.

LEVERING 06.12.13
"We have begun sourcing parts for your Model S"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA