Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall registrerte elbiler?

Startet av NTesla, mandag 01. juli 2013, klokken 11:03

« forrige - neste »

Blikktralle

Fra manualen:

HEADLIGHTS AFTER EXIT
If ON, headlights stay on for two minutes after you exit, or until you lock Model S.
Oslo

NTesla

Takk for bilde, men er det en del av lyspakken eller det del av den oppgraderte lyssettingen i tech-pakken? Det er vel ikke kommet noen biler til Norge (siden du sa bildet var fra Broom) som har de nye EU-tilvalgene? Hadde vært greit hvis Tesla kunne lagt ut bilder av samtlige lys i den nye lyspakken slik at en enkelt kunne sett hva det dreier seg om.

Et spørsmål vedr. bakkebelysning/puddle lights. I lyspakken så står det at dette gjelder for bakdører. Vil det si at det allerede finnes bakkebelysning for fremre dør som standard? Slår bakkebelysningen seg på når du låser opp bilen slik lysene under dørhåndtakene gjør, eller må en åpne selve dørene for at lyset skal slåes på? Mye uavklart rundt disse pakkene og bilen generelt ser jeg fra andre poster her, men det blir en super bil uansett :)

NTesla

Ingen som vet om noen bilder av lyspakken? Sender i såfall avgårde en mail til Tesla for å få svar.

laumb

Du så kanskje ikke det jeg postet?

NTesla

Joda, jeg så det, men hvis du ser posten min over så er vel spørsmålet om det er en del av lyspakken eller det forbedrede lyset i tech-pakken da det er US-biler brukt i Broom? Uansett, finnes det evt. flere bilder, f.eks. av bakkebelysningen?

laumb

Ah. Så ikke det.
Det er ikke en del av tech-pakken. Ellers hadde jeg ikke postet det - da ville det ikke svart på spørsmålet ditt. :P

Har bedt om bilder av resten av lysene.
Har fått beskjed om at bakkebelysning =
- tech pakke: under dørhåndtakene.
- lyspakke: ekstra i underside av dør bak.

hoffa

Sitat fra: Eivind_Bergen på søndag 23. juni 2013, klokken 14:28
Sitat fra: hoffa på søndag 23. juni 2013, klokken 13:59
Jeg kan ikke se noen forskjell på desse og på de tre US utgavene jeg har sett på Alnabru tidligere. Vil tro at de hadde blitt levert med parkeringssensorer hvis de først skulle ta inn noen EU demobiler, kan ikke se noen sensorer på bildene.

Forresten, har ikke EU produksjonen nettopp startet?

Enig at mangelen på parkeringssensorer er litt rar, men det ser jo ut som om lyspakken er
inkludert? Denne er jo kun tilgjengelig på EU modellen for øyeblikket.
Leste et sted på www.teslatap.com at lyspakken på US og EU modellene er forskjellige i utgangspunktet. Forstod det sånn at bakke/dørbelysningen er standard på techpakken i US, men ikke på EU utgaven. Lyspakken må bestilles her for å få dette.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Kallagtunet

Har en fornemmelse at den lyspakken mest er en ekstra bonus til tesla fra sine europeiske kunder... Dvs at vi må betale mer for det som har vært del av tidligere pakker...

Eivind_Bergen

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. juni 2013, klokken 15:49
Har en fornemmelse at den lyspakken mest er en ekstra bonus til tesla fra sine europeiske kunder... Dvs at vi må betale mer for det som har vært del av tidligere pakker...
Dette er uforståelig for meg, det er jo ingenting i lyspakken som tidligere har vært tilgjengelig utstyr til bilen?

Kallagtunet

Eivind_Bergen

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. juni 2013, klokken 17:54
Forklar.
Forklar? Forklare hva da? Det er vel heller du som må forklare hva det er i lyspakken som er tilgjengelig på den amerikanske utgaven?
Ser at det er mulig at du har blitt forvirret av det hoffa har skrevet, men dette er tull, det som er standard på techpakken er belysning i dørhåndtakene, det er her ingen forskjell mellom amerikansk og europeisk utgave. Belysningen i lyspakken kommer i tillegg til denne.

Kallagtunet

Sitat fra: Eivind_Bergen på søndag 23. juni 2013, klokken 18:33
Sitat fra: Kallagtunet på søndag 23. juni 2013, klokken 17:54
Forklar.
Forklar? Forklare hva da? Det er vel heller du som må forklare hva det er i lyspakken som er tilgjengelig på den amerikanske utgaven?
Ser at det er mulig at du har blitt forvirret av det hoffa har skrevet, men dette er tull, det som er standard på techpakken er belysning i dørhåndtakene, det er her ingen forskjell mellom amerikansk og europeisk utgave. Belysningen i lyspakken kommer i tillegg til denne.

Så langt har ikke jeg ett en god oversikt over hva den inneholder, hva US biler har eller delta. Hvis du har dette presist så er jeg klar for å bli opplyst :-D

laumb

US+EU tech pakke:
- lys i håndtak utvendig
- lys under dør i åpen posisjon
- lys ved fotbrønn foran

EU lyspakke:
- lys under "armlene" i dør.
- lys fotbrønn bak.
- lys under dør bak i åpen posisjon
- ekstra lys i bagasjerom

Kallagtunet

Sitat fra: laumb på søndag 23. juni 2013, klokken 20:09
US+EU tech pakke:
- lys i håndtak utvendig
- lys ved fotbrønn foran

EU lyspakke:
- lys fotbrønn bak.

Da er jeg opplyst takk laumb!

petersv

Sitat fra: laumb på søndag 23. juni 2013, klokken 20:09
US+EU tech pakke:
- lys i håndtak utvendig
- lys ved fotbrønn foran

EU lyspakke:
- lys fotbrønn bak.

Lys under armlene er på US biler i dag, så det er nok ikke en del av lyspakken, med mindre det har blitt flyttet fra tech til lys.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA