Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Antall registrerte elbiler?

Startet av NTesla, mandag 01. juli 2013, klokken 11:03

« forrige - neste »

NTesla

Noen som har bilder av lyspakken innstallert på en demo-bil? Gir det noe ekstra bekvemmelighet eller er det bare for å få noen ekstra fancy dioder i bilen?

Er det noen som har planer om å innstallere lys på egenhånd i etterkant? Ser på US-forumet at det er noe custom-lagede versjoner, men disse går vel på stort sett det lyspakken inneholder slik jeg ser den for meg.

Beskrivelse fra Tesla-sidene:
Skap stemning i din Model S med strategisk plasserte LED-lys som lyser uten å skape refleksjon i frontruten:
•Sekundære bagasjeromslys
•Stemninglys i dørpanelene
•Fotbrønnlys i baksete
•Bakkebelysning i baksete

petersv

Sitat fra: NTesla på mandag 17. juni 2013, klokken 17:07
Noen som har bilder av lyspakken innstallert på en demo-bil? Gir det noe ekstra bekvemmelighet eller er det bare for å få noen ekstra fancy dioder i bilen?

Er det noen som har planer om å innstallere lys på egenhånd i etterkant? Ser på US-forumet at det er noe custom-lagede versjoner, men disse går vel på stort sett det lyspakken inneholder slik jeg ser den for meg.

Beskrivelse fra Tesla-sidene:
Skap stemning i din Model S med strategisk plasserte LED-lys som lyser uten å skape refleksjon i frontruten:
•Sekundære bagasjeromslys
•Stemninglys i dørpanelene
•Fotbrønnlys i baksete
•Bakkebelysning i baksete

Jeg betalte ikke over 2k for noen små dioder. Hva er forresten forskjellen på •Fotbrønnlys i baksete
og
•Bakkebelysning i baksete
?

Nuvolari

Sitat fra: petersv på mandag 17. juni 2013, klokken 17:52
Sitat fra: NTesla på mandag 17. juni 2013, klokken 17:07
Noen som har bilder av lyspakken innstallert på en demo-bil? Gir det noe ekstra bekvemmelighet eller er det bare for å få noen ekstra fancy dioder i bilen?

Er det noen som har planer om å innstallere lys på egenhånd i etterkant? Ser på US-forumet at det er noe custom-lagede versjoner, men disse går vel på stort sett det lyspakken inneholder slik jeg ser den for meg.

Beskrivelse fra Tesla-sidene:
Skap stemning i din Model S med strategisk plasserte LED-lys som lyser uten å skape refleksjon i frontruten:
•Sekundære bagasjeromslys
•Stemninglys i dørpanelene
•Fotbrønnlys i baksete
•Bakkebelysning i baksete

Jeg betalte ikke over 2k for noen små dioder. Hva er forresten forskjellen på •Fotbrønnlys i baksete
og
•Bakkebelysning i baksete
?

Slik jeg tolker bakkebelysning er det på bakken på utsiden av bilen når døren er åpen.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

hhartes

så ser du søledammen før du setter ned finskoene
Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

ebbrey

...eller finner telefonen lettere når den sklir ut av lommen på vei ut a bilen. Gjerne med glasset ned.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Jimpec

Det er vel gjerne lys under bakdørene
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Milzit

Sitat fra: petersv på mandag 17. juni 2013, klokken 17:52
Sitat fra: NTesla på mandag 17. juni 2013, klokken 17:07
Noen som har bilder av lyspakken innstallert på en demo-bil? Gir det noe ekstra bekvemmelighet eller er det bare for å få noen ekstra fancy dioder i bilen?

Er det noen som har planer om å innstallere lys på egenhånd i etterkant? Ser på US-forumet at det er noe custom-lagede versjoner, men disse går vel på stort sett det lyspakken inneholder slik jeg ser den for meg.

Beskrivelse fra Tesla-sidene:
Skap stemning i din Model S med strategisk plasserte LED-lys som lyser uten å skape refleksjon i frontruten:
•Sekundære bagasjeromslys
•Stemninglys i dørpanelene
•Fotbrønnlys i baksete
•Bakkebelysning i baksete

Jeg betalte ikke over 2k for noen små dioder. Hva er forresten forskjellen på •Fotbrønnlys i baksete
og
•Bakkebelysning i baksete
?
2 k for garantert stemning i bilen, ikke dårlig deal da.. ;D

laumb

"Noen små dioder".
Rimelig voksen rekke med horelys det her:

Øyvind.h

Sitat fra: Milzit på mandag 17. juni 2013, klokken 22:57
2 k for garantert stemning i bilen, ikke dårlig deal da.. ;D
Pakken kan forsvares på mange måter :)
- Forbedrer dårlig standard lys i bagasjerom (de originale er svake, men ikke så dårlige at folk kan gnåle seg til utbedring)
- Løfter opplevelsen av bilen betraktelig i mørket
- Praktisk i noen situasjoner

Når jeg leser ordet horelys tenker jeg mer i retning av glorete blå panserlys enn smaklfull stemningsbelysning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RSandven

Sitat fra: laumb på mandag 17. juni 2013, klokken 23:50
"Noen små dioder".
Rimelig voksen rekke med horelys det her:


Det der så ikke bra ut. Syns vanlig "glødepære" har mer behagelig Kelvin-verdi til interiørbelysning.
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

petersv

Sitat fra: laumb på mandag 17. juni 2013, klokken 23:50
"Noen små dioder".
Rimelig voksen rekke med horelys det her:


Hvor kommer bildet fra? Det der kan jeg gjøre bedre selv er min umiddelbare reaksjon...

laumb


sindrej

Jeg betaler gladelig et par-tre lapper for å slippe å åpne dørtrekk og trekke ledninger inn der, samt ta hull i underkant av dørene for å få lys der.  Det enkleste å gjøre selv er vel å forbedre lys i bagasjerommet, men for meg så er det totalen i lyspakken som gjorde det verdt det.  Lys på bakken når en skal ut av bilen er ofte veldig nyttig.

Er det noen som vet om det er sånn "follow me home" lys på TMS ?  Altså at hovedlysa står på f.eks. 30 sek etter at en forlater bilen ?

petersv

Hvis bilen kommer uten lys der (ingen vet vel helt sikkert om bilene på Alna har lyspakke eller ei) så ser jeg an behovet etter det. 99% sikkert så blir alt som det er fra fabrikk. Forøvrig er jeg ganske sikker på at kabler er tilnærmet likt trukket på alle biler.

Callaway

Sitat fra: sindrej på tirsdag 18. juni 2013, klokken 10:38
Jeg betaler gladelig et par-tre lapper for å slippe å åpne dørtrekk og trekke ledninger inn der, samt ta hull i underkant av dørene for å få lys der.  Det enkleste å gjøre selv er vel å forbedre lys i bagasjerommet, men for meg så er det totalen i lyspakken som gjorde det verdt det.  Lys på bakken når en skal ut av bilen er ofte veldig nyttig.

Er det noen som vet om det er sånn "follow me home" lys på TMS ?  Altså at hovedlysa står på f.eks. 30 sek etter at en forlater bilen ?

Ja, jeg leste litt i manualen i går, og det er "follow me home" lys. Husker ikke helt hvor lenge de står på (kan skrus av eller på i menyen), men tror det er 1 eller 2 minutter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA