Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kun for Signature! Har du mottatt din 30 dager før levering telefon?

Startet av MortenH, mandag 01. juli 2013, klokken 06:41

« forrige - neste »

Ferry

Er dette originale matter? http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/Europe/i3-IB1/L-A/2014/browse/retrofitting_conversion_accessories/floor_mats/

Jeg bruker de originale stoffmattene og er fornøyd med det. Tenkte jeg kunne kjøpe nye om de blir utslitt. Til denne prisen er ikke det noe å lure på. Men de originale er akkurat like fine etter 2 vintre og 40.000 km

Plenklipper

Sitat fra: Ferry på onsdag 14. september 2016, klokken 13:13
Er dette originale matter? http://bmwfans.info/parts-catalog/I01/Europe/i3-IB1/L-A/2014/browse/retrofitting_conversion_accessories/floor_mats/

Jeg bruker de originale stoffmattene og er fornøyd med det. Tenkte jeg kunne kjøpe nye om de blir utslitt. Til denne prisen er ikke det noe å lure på. Men de originale er akkurat like fine etter 2 vintre og 40.000 km

Alle deler på denne siden er originale BMW.

Jeg hentet min "Fully Charged" i3 i går, i bestillingen er det spesifisert stoffmatter fra fabrikk. Disse lå pent i bagasjerommet, for i tillegg til disse var det sendt med / lagt inn matter av denne typen:
https://acscat.bmw.com/internet_bmw/servlet/productDetails.do?productId=53387085&language=no&nscId=1113&localePath=/NO/no&ts=1473852920187&from=2&specialId=-1&fromSpecial=

Ser for meg ut som noe BMW i-accessories av noe slag. I fasongen ligner de på stoffmattene, men har virker å være en slags gummioverflate på de.

(Delenr. 51472348072 & 51472353819)

Sungrazer

Det er allværsmattene. Fine på vinteren så slipper du å ødelegge stoffmattene med sand, salt og vann i løpet av vinteren.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Pit

Sitat fra: Klykken på tirsdag 13. september 2016, klokken 20:51
Frunk er ikke tett, nei, så det du putter oppi der bør være innpakket i plast e.l.
Jeg har kun "vanlige matter", om jeg kan kalle det det. De er ikke stoff og ikke i direkte plast. Men de er forholdsvis vanntett likevel. Du skal ha med deg mye snø inn i kupeen for at disse ikke skal holde.
Lett å rengjøre er de også.

Ingeniøren

Sitat fra: Pit på onsdag 14. september 2016, klokken 17:00
Sitat fra: Klykken på tirsdag 13. september 2016, klokken 20:51
Frunk er ikke tett, nei, så det du putter oppi der bør være innpakket i plast e.l.
Jeg har kun "vanlige matter", om jeg kan kalle det det. De er ikke stoff og ikke i direkte plast. Men de er forholdsvis vanntett likevel. Du skal ha med deg mye snø inn i kupeen for at disse ikke skal holde.
Lett å rengjøre er de også.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sungrazer

Har du ikke ledningene i bag´n som fulgte med? Det har jeg. Ledninge er like rene som når jeg fikk dem... ;)
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Orbit

Sitat fra: Luniboy på onsdag 14. september 2016, klokken 12:05
Ellers er tipsene fra Orbit absolutt aktuelle  ;), hvertfall den til frunken (BMW 51472348064)

Kom tilfeldigvis over en video med frunk-bag i bruk, ca 4 min ut i videoen. Ser ut som den gjør nytten med å holde kablene tørre.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Ingeniøren

Jeg bruker bagen som fulgte til 32A kabelen, jeg tenkte mer på de som ikke bruker den fordi kablene allikevel blir skitne. Selv legger jeg kladden i en plastboks jeg har bak setet.

Den bagen som er vist i video'n fulgte ikke bilen min - den kunne jeg tenke meg. Er den standard på den nye modellen ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 18. september 2016, klokken 09:51
Den bagen som er vist i video'n fulgte ikke bilen min - den kunne jeg tenke meg. Er den standard på den nye modellen ?

Den er ekstrautstyr, ca 1000 kr. http://bmwfans.info/parts-catalog/51472348064
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

sfinxern

Noen som vet om det har kommet noen hunde/lastegitter til i3? Har prøvd å få svar fra Travall om de har planer om å lage. De har jeg hatt kjempegod erfaring med fra tidligere biler. Hadde vært genialt med en slik løsning når jeg vil ha med bikkja og de gangene jeg må presse inn litt ekstra bagasje.

Alle disse universalgreiene blir altfor jalla.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

sfinxern

Fikk følgende svar fra TravAll i UK :-[ (tror det er det samme svaret jeg fikk for et års tid siden også, så ser ikke ut til at det skjer så mye der):

Hi Erik

Thank you for your enquiry.

Currently we are not developing a dog guard for the BMW i3, however should we decide to develop this in the future, would you be happy for us to keep your contact details on file, to keep you informed?

If you have any further queries, please feel free to contact me.

Kind Regards



Og ifbm lastebøyler og faster fra Thule, fikk jeg følgende svar  :-[:

Hej Erik,
Jag har sänt ditt mail vidare till våra ingenjörer - men tyvärr är deras svar negativt.
Taket är av plast på bilen och framrutan saknar ram vilket gör det omöjligt att placera ett bleck där.
Så Thule kommer ikke att kunna ta fram ett takstativ till bilen.

Vi ønsker dig en rigtig god dag.

Med venlig hilsen
Thule kundeservice


Thule problematiserer konstruksjonsmaterialet på i3 som ikke egnet for slik ekstrautstyr. Så da kan det jo se mørkt ut.

Nå har jo Politiet i UK bestilt mange i3, så tenkte derfor der kunne være håp om at det ble produsert noe ekstrautstyr der borte til disse bilene også, men det er vel ikke det som er meningen med bilholdet hos dem heller.

Vel vel, kanskje det en vakker dag dukker opp noe..
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

Orbit

Sitat fra: Orbit på søndag 18. september 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 18. september 2016, klokken 09:51
Den bagen som er vist i video'n fulgte ikke bilen min - den kunne jeg tenke meg. Er den standard på den nye modellen ?
Den er ekstrautstyr, ca 1000 kr. http://bmwfans.info/parts-catalog/51472348064
Kjøpte meg en slik bag, og den gjør nytten med å holde innhold i frunken rent og tørt. Den er ikke 100% tett med "kun" bretting av toppen, men tror det skal mye til før det kommer vann inn her. Det er også dreneringshull i bunn av bag'en, plassert slik at det er avløp videre gjennom dreneringen i selve frunken.

Det er plass til begge ladekablene, kompressorkit'et, varseltrekant, hansker, adapter til rød/blå CEE, en pose spylervæske, evt annet småplukk.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

inflames

Sitat fra: Orbit på søndag 04. desember 2016, klokken 19:01
Sitat fra: Orbit på søndag 18. september 2016, klokken 10:35
Sitat fra: Ingeniøren på søndag 18. september 2016, klokken 09:51
Den bagen som er vist i video'n fulgte ikke bilen min - den kunne jeg tenke meg. Er den standard på den nye modellen ?
Den er ekstrautstyr, ca 1000 kr. http://bmwfans.info/parts-catalog/51472348064
Kjøpte meg en slik bag, og den gjør nytten med å holde innhold i frunken rent og tørt. Den er ikke 100% tett med "kun" bretting av toppen, men tror det skal mye til før det kommer vann inn her. Det er også dreneringshull i bunn av bag'en, plassert slik at det er avløp videre gjennom dreneringen i selve frunken.

Det er plass til begge ladekablene, kompressorkit'et, varseltrekant, hansker, adapter til rød/blå CEE, en pose spylervæske, evt annet småplukk.

Tar opp igjen denne tråden jeg. Hvor kjøpte du baggen og hva kosta den?

Ingeniøren

#43
Står vel inlegget som linkes...

Alternativt gjør du som meg. Kjøper borrelås med klebeflate som kan klippes opp på Biltema. Ta en passende plastfilm el linknende og klipper til slik at den dekker boksen godt og vel og er litt lengre i bakkant. Jeg brukte en 1-2 mm tykk hvit celleplast som kom som innpakkning. Stikke den litt ned bak boksen så den sitter og fester en borrelås i hvert hjørne av boksen og plastfilmen i forkant. Holder i alle fall boksen min ren og tørr og koster 15 kr ?

Skal se om jeg ikke får tatt et bilde.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Sitat fra: inflames på tirsdag 03. januar 2017, klokken 22:51
Tar opp igjen denne tråden jeg. Hvor kjøpte du baggen og hva kosta den?

Du får tak i den hos BMW-forhandlere (kan være bestillingsvare, så ring først), evt på Koed eller GS bildeler

Delenummer: 51472348064, ca 1000 kr
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA