Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kun for Signature! Har du mottatt din 30 dager før levering telefon?

Startet av MortenH, mandag 01. juli 2013, klokken 06:41

« forrige - neste »

MortenH

Jeg har funnet en artikkel om en el-sykkel "BMW i Pedelec" som kan lades via en monteringsbrakett i BMW i3. (se bildet).

"This pedelec bike is designed so one can latch behind each seat of the BMW i3, and when properly stowed, the bikes battery can be charged from the cars power. The electric bike folds and can be dollied around conveniently on one wheel with one hand, so you can easily roll it into the building with you and stow it in a small place." Alle spesifikasjoner og fler bilder finner du her:
http://www.electricbike.com/bmw/
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

MortenH

Obs: dette utstyret er bare i konsept-stadiet og ikke reelt.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

chal

Er det noen som vet noe om evt hengerfeste på I3 slik at man frakte sykkel på stativ på kula? evt en annen løsning for sykkelstativ?

i3pendler

Ser denne tråden har vært "død" i lang tid. Men istedet for å starte enda en ny tråd så forsetter jeg her.

Jeg så igjennom hva man kan få av tilbehør til i3 og har nå lyst til å kjøpe front og siderute cover eller comfort cover som bmw.com kaller det. Leste også en tråd her inne om at mørk bil med mørkt interiør blir fort varm, så har sett på solskjerming til både siderutene bak og bakrutene.  Noen som har kjøpt tilbehør til sin i3?

Pris på det jeg vil bestille blir 4700kr ink moms hos Bilia. Leveringstid ca 1 uke fra Tyskland.
Førstegangseier bmw i3

LMOR

#4
Antar at du har bestilt med solskjerming i glasset?
Det fungerer bra på begge mine BMW, og jeg trenger ikke noe mer enn det. I tillegg er det bare å sette på AC litt før du skal dra.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3pendler

Sitat fra: LMOR på tirsdag 22. september 2015, klokken 18:02
Antar at du har bestilt med solskjerming i glasset?
Det fungerer bra på begge min BMW, og jeg trenger ikke noe mer enn det. I tillegg er det bare å sette på AC litt før du skal fra.

Har ikke bestilt det, og angrer! Derfor jeg ser på løsningen for å sette på solskjerming. Litt redd for at det skal bli litt "jalla"
Førstegangseier bmw i3

LMOR

Det er slutt på sol i Norge...
Jeg ville ha ventet til du faktisk har et problem. Det å kunne kjøle ned bilen fra appen gjør at du ikke vil oppleve et like stor problem som de bilene du har hatt før.
Du kan kjøle ned bilen hver dag i 10år for de pengene du sparte på å ikke kjøpe mørke ruter  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TM

#7
Sitat fra: LMOR på tirsdag 22. september 2015, klokken 19:19
Det er slutt på sol i Norge...
Jeg ville ha ventet til du faktisk har et problem. Det å kunne kjøle ned bilen fra appen gjør at du ikke vil oppleve et like stor problem som de bilene du har hatt før.
Du kan kjøle ned bilen hver dag i 10år for de pengene du sparte på å ikke kjøpe mørke ruter  ;)
Mørke ruter i det landet i verden med minst sol er vel egentlig en dårlig ide. Det er da vel bedre å slippe inn så mye lys og varme som mulig i 8 mnd av året og heller kjøle litt ekstra om sommeren. Bestilte selv uten mørke ruter fordi jeg ikke synes i3 kler så godt mørke ruter. Det er vel et spørsmål om smak og behag, og det er jo verd å merke at du ikke finner avbildet noen i3 med mørke ruter i brosjyrene.

Olemann


Synes den mørkeste metallic fargen med mørke ruter er den klart fineste og mest "normale" bilen.

Mest jalla synes jeg den hvite grevlingen med klart glass er.  Men; smaken er ulik :-)

turfsurf

Sitat fra: Olemann på tirsdag 22. september 2015, klokken 23:01

Synes den mørkeste metallic fargen med mørke ruter er den klart fineste og mest "normale" bilen.

Mest jalla synes jeg den hvite grevlingen med klart glass er.  Men; smaken er ulik :-)

I3 er en bil med mange kule detaljer. De lyse fargene fremhever de, mens de mørke gjør bilen mere inkognito. Så det kommer an på hva man ønsker, å gli inn i massen, eller vises litt.

Personlig synes jeg mørke farger passer best på store SUVer og lignende.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Sirka

Tar "lastenett-tråden" videre her. :) Sånn ser det ut:
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

ifarta

#13
 Er det noen som har Kjøpt/testet cover til frontrute for å beskytte mot Is feks.??
http://ecx.images-amazon.com/images/I/41SW6qXT1DL.jpg
Venter på BMW i3 i hvit med loft interiør.

Taffelman

Det coveret fungerer sikkert helt utmerket, problemet er vel heller om man gidder å ta seg tid til sette det på i morgenrushet, og et snøvått cover må evt puttes i frunken får å unngå ekstra kondens inne i bilen.
X75D
TM3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA