Hovedmeny

Focus electric - teknisk

Startet av ellen40, søndag 16. juni 2013, klokken 12:24

« forrige - neste »

ellen40

Har forsøkt å lese meg opp vedr. Focus Electric men klarer ikke finne det jeg lurer på:

1. Temperaturkontroll av batteriet. Står noe om kjøling og oppvarming, er dette et system som konstant holder batteriet med optimal arbeids temp. og som opprettholder rekkevidden vinterstid (eller bare en slik krisevarmer som jeg forstår Leaf har) Focus har også kjøler. Det har vel ikke Leaf?

2. Varapparat: Blir det varmepumpe som i nye Leaf eller bare dir. oppvarming. som gamle Leaf. Mulighet for diesel/bensin varmer? 

Noen som vet noe?

Etter snart 30 000 km i Leaf er eneste problemet rekkevidden vinterstid. Vurderer å be om tilbud på innbytte i ny Leaf med varmepumpe....
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

Elmo

Ser ikke ut som du får noen svar, så kanskje du kan spørre selgeren av denne
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42826232
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA