Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hviket forsikringsselskap velger jeg for min TMS

Startet av ellen40, fredag 28. juni 2013, klokken 21:40

« forrige - neste »

ellen40

Har forsøkt å lese meg opp vedr. Focus Electric men klarer ikke finne det jeg lurer på:

1. Temperaturkontroll av batteriet. Står noe om kjøling og oppvarming, er dette et system som konstant holder batteriet med optimal arbeids temp. og som opprettholder rekkevidden vinterstid (eller bare en slik krisevarmer som jeg forstår Leaf har) Focus har også kjøler. Det har vel ikke Leaf?

2. Varapparat: Blir det varmepumpe som i nye Leaf eller bare dir. oppvarming. som gamle Leaf. Mulighet for diesel/bensin varmer? 

Noen som vet noe?

Etter snart 30 000 km i Leaf er eneste problemet rekkevidden vinterstid. Vurderer å be om tilbud på innbytte i ny Leaf med varmepumpe....
2011 Norsk Nissan Leaf, nr. 1 lev. i Kr.sand. Ca. 85000 km. (solgt)
2013 USA Leaf S, 6,6KW - 23000 km (solgt)
2015 USA Leaf S, 6,6KW - 12000 km
Think 2010 med Zebra batteri (felles "riksebil" på jobb, ca. 38000 km)
TVR TUCAN V8, 1970. Rigget for historisk racing.
Porsche 944
Pontiac Fiero 2.8 V6 - 4 speed
Rotax Max med Dino ramme :-)

Elmo

Ser ikke ut som du får noen svar, så kanskje du kan spørre selgeren av denne
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=42826232
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA