Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen kjøpt Euro-Leaf 2013? I så fall, hvilken pris?

Startet av takktakk, fredag 28. juni 2013, klokken 18:36

« forrige - neste »

takktakk

Service sentrene popper opp som paddehatter. Siste jeg fikk høre fra Tesla direkte var Drammen og Rygge. Satser på at flere steder kommer til.

Utlevering skulle skje både fra butikk, service senter og Ranger on site. Se opp for en trailer med lokale leveranser der du bor.

De bekreftet leveranse med skip, og at det skulle fylles mange biler på. Sjøtiden var ca 33 dager sa de, så det drøyer vel litt for oss uten Signature...
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

valvolainen

Wohoo!
Spørsmålet er jo hva kapasiteten er på båtene, og hvor ofte de går.
Er det en båt direkte til norge tro?
Så resten sammen med europa? Vi får vel sikkert ikke egne skip hele tiden.
Hvor mange biler snakker vi om i norge egentlig? Er det rundt 4200 finalized i europa? Det har blitt brukt 1000 for norge ganske lenge, men nå må det vel har krøpet opp mot 1500 kanskje?
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

takktakk

Jeg forstod det slik at det skal fylles mange biler på det første skipet som går med produksjonsmodeller, og at dette medfører litt venting. Først nå skal de jo lage Signature, så produksjon i et volum som kan fylle et skip. Jeg forstod at skipet skulle gå direkte fra USA til Drammen, men fra hvor i USA fikk jeg ikke med meg. Bare at tiden på skip var en drøy måned, og at derfor er det nok ikke produksjonsleveranser før i september. Signature da unntatt. Produksjonen av EU spec er angivelig i rute.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Jimpec

Har ryktene om at Norge får de første produksjonsmodellene blitt forsterket noe etter at Elon uttalte dette på gatheringen på Alnabru? Dersom Norge skal få sine først så ligger det jo godt an med å få ganske mange reservasjoner på båt etter at Signatur er levert tidligere.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

D.O

Det jeg har fått høre er at det blir en veldig stor forsendelse som skal til Norge, men bilene skal leveres med båt til Nederland og klargjøres der, før de kommer til Norge. Nederland får også et stort reservedels senter hvor alt av deler til de europeiske bilene skal lagres.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

takktakk

Sitat fra: D.O på søndag 16. juni 2013, klokken 22:40
Det jeg har fått høre er at det blir en veldig stor forsendelse som skal til Norge, men bilene skal leveres med båt til Nederland og klargjøres der, før de kommer til Norge. Nederland får også et stort reservedels senter hvor alt av deler til de europeiske bilene skal lagres.

Dette stemmer over tid, men ikke på de første bilene. Fordi et så stort antall skal til Norge vil de(n) første båten(e) gå direkte til Drammen. Dette har Elon sagt selv da han var i Oslo, og det er også sjargongen når jeg snakker med Tesla. Ikke at det er så ofte, men de er tydelige på det.
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA