Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Olsleaf, torsdag 27. juni 2013, klokken 21:45

« forrige - neste »

Olsleaf

Har fått en ladekabel fra Salto ladestasjoner for Thinken, prøvet den nå, men på 5 timer har den ladet fra 30% til 60% betyr det at den lader like mye som den jeg hadde fra før? Trodde jeg kunne lade " powercharge ", hvis ikke må jeg klage, den kostet 5600kr.
Nissan Leaf 2012 hvit

Tidligere; Think 2000 Classic, Think City 2009,Imiev 2011

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Olsleaf

Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

De må gjerne kalle meg egoistisk, men jeg er med på å gjøre miljøet bedre for slike

Go-carter

På powercharge skal man lade i overkant av 10% i timen i spekteret 20-80%.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Olsleaf

Da skal jeg ringe å klage til dem. Skulle ha en som kunne lade 14a, ser det er mulig å trykke på noe, men når jeg trykker kommer jeg ikke lenger en 3 gule streker.

Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

elektrolux

Forstår ikke hva som er problemet til Salto sin, men jeg har nå originale Think kabler på lager til en pris av 6000 kr inkl moms.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Olsleaf

Men jeg kjøpte i den hensikt å få mulighet til å lade "powercharge", og de sa at de skulle lage en til meg som kunne gjøre det. Så jeg skal klage, betaler 5600kr for den.
Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

Lynet

Var det ikke med noen bruksanvisning som forklarer hva man skal gjøre for å få den til å lade med power charge?
Du snakker om tre gule lamper, det kan være at de indikerer 6, 10 og 14A lading?
Bilde?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Olsleaf

Det var ikke med noen brukermanual, men hvis jeg prøver å holde inne knappen kanskje det blir fullt. Legger ved bilde

Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

Go-carter

Det er flere her inne som har den laderen.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Olsleaf

Legger ved bilde av laderen plugget i Thinken, dere kan se at jeg ikke får mer en 3 grønne, og så skal det være 3 grønne prikker også, jeg får 2.

Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

sven erik

har denne til i miven  en holder begge pilene inne både den opp og den ned  til de sier klikk å strekene blinker så kan man justere ned å opp med pilene  på vær side   dette gjøres vær gang en justerer denne 
den er siklig bra  å den tåler faktisk vann   selv om en ikke bør prøve å legge den i vann

sven erik

pilene jeg mener er der det står o og 1 på din   hold de samtidig inne  så trykker du oppover

elektrolux

Prøv å måle strømmen som går til bilen.

Mener å ha lest at Zebra Think trenger 15A I power charge grunnet varmefunksjonen. Kan være at denne kabelen fysisk måler strømmen, og på den måten begrenser den til 14A.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Olsleaf

Takker for nyttige svar. Skal prøve det neste gang jeg lader. Kursen jeg lader fra er på 16a så det skulle holde.
Nissan Leaf 2012 hvit

Trondheim

BauDemo

Sitat fra: elektrolux på søndag 16. juni 2013, klokken 10:48
Prøv å måle strømmen som går til bilen.

Mener å ha lest at Zebra Think trenger 15A I power charge grunnet varmefunksjonen. Kan være at denne kabelen fysisk måler strømmen, og på den måten begrenser den til 14A.

See the screenshot in this post:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,4890.msg88027.html#msg88027

It shows that eventhough the box sends signal that 15.4A (the "lim:" value) are available from the grid, the car is using only 11.8A.
This is with the older generation zebra batteries, maybe the new generation zebra has different values.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA