Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla trenger 100.000 stemmer til White House; stem via FB siden!

Startet av Spooz, onsdag 26. juni 2013, klokken 09:46

« forrige - neste »

Elmo

Enig med sist nevnte talere.
Jeg ser ingen grunn til å kritisere det FM har gjort. De har gjort en formidabel innsats for og med Tesla i Norge, og tatt betydelig risiko.
Er det forresten noen som HAR kjøpt bil gjennom FM som føler seg lurt?? Jeg betviler det sterkt. Hvorfor skal da andre kritisere i dem etterhånd ??

Men derimot de som nå averterer bilene til 45-50.000,- Finn og egentlig selger reservasjonen har jeg ingenting til overs for.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Spooz

85-90% av bilene vi formidler er solgt med avtalt honorar kr 39.000 hvorav kr 9.000 ble innbetalt forskudd og resterende betales når bilen leveres. Siden Tesla offisielt har uttalt at de ønsker å foreta klargjøring og levering på egenhånd har vi valgt å kreditere kr 2800,- som er beløpet Tesla selv har priset denne tjenesten til. Når det er sagt er det nylig blitt antydet at vi likevel skal levere bilene, i så fall gjør vi dette uten å kreve inn igjen denne kostnaden. Vi har ikke videresolgt en allerede solgt kontrakt for et høyere honorar enn det opprinnelig avtalte honoraret. Nettopp av hensyn til å ikke være med på svartebørskarusell eller havne i noen form for gråsone. Alle kontrakter er datert. Alle kontrakter er signert av reelle faktiske kjøpere. Alle kontrakter er signert etter skriftlig aksept på vår avtale med kunde. Vi har skriftlig avtale med Tesla om at kontraktene kan overdras ny eier, dersom noen avbestiller. Vi har mottatt 5-7 avbestillinger totalt, hvoretter innskudd umiddelbart er refundert, med avregnet valutatap/gevinst. Jeg har registrert at 2 stk kunder har stilt spørsmålstegn til honoraret vårt nå som forutsetningene i ettertid har endret seg. Begge fikk muligheten å avbestille, begge valgte å beholde kontrakten av hensynet til de tidlige reservasjonsnumrene.

Håper dette er oppklarende og kan medvirke til å fjerne rykter og misoppfattelse rundt våre kontrakter.

Vi er stolte av å ha slått et slag for både Tesla og miljøbilene generelt siden 2008. Vi var først i Norge med Tesla Roadster, Tesla Model S, Chevrolet Volt, Nissan Leaf, Fisker Karma. Og i dag med Rimac Concept_One. Og tar jeg ikke feil får vi landets første (?) Smart Electric i slutten av neste uke. Zumzum...!

Martinique

Klart der er avtalefrihet i norge, men når avtaler ble inngått for 2-3 år siden ble en forespeilet at FM ville få mye arbeid med bilene, noe som gjorde at de tok eit honorar for det, ser ikkje helt hvilken risiko de tok, det er kundene må beltale 30-40 tusen i honorar.
Og ja eg veit det er kunder som føler seg litt "lurt"( kanskje litt sterkt ord) for å betalt FM for en tjeneste som de ikkje utfører. Men som sagt dette er no min mening.

Cobos

Sitat fra: Martinique på torsdag 13. juni 2013, klokken 23:30
Klart der er avtalefrihet i norge, men når avtaler ble inngått for 2-3 år siden ble en forespeilet at FM ville få mye arbeid med bilene, noe som gjorde at de tok eit honorar for det, ser ikkje helt hvilken risiko de tok, det er kundene må beltale 30-40 tusen i honorar.
Og ja eg veit det er kunder som føler seg litt "lurt"( kanskje litt sterkt ord) for å betalt FM for en tjeneste som de ikkje utfører. Men som sagt dette er no min mening.
Det faktum at risikoen idag er lavere er jo ikke grunn til at man skal betale mindre. Det blir jo litt som jeg krever penger tilbake fra forsikringsselskapet mitt fordi huset mitt ikke brant ned... Hvis FM bærer risikoen så får de betalt for det, og det at risikoen ble plutselig veldig lav er fint for de. Hva de da ender opp med å gjøre for kundene sine er virkelig en sak mellom FM og kundene, dette er tross alt ikke snakk om noen som tar sparepengene fra folk. Det er en bestilling av en god og lukseriøs bil fra folk som mest sannsynlig har mer penger enn tid.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Elmo

Sitat fra: Spooz på torsdag 13. juni 2013, klokken 23:26
Vi er stolte av å ha slått et slag for både Tesla og miljøbilene generelt siden 2008. Vi var først i Norge med Tesla Roadster, Tesla Model S, Chevrolet Volt, Nissan Leaf, Fisker Karma. Og i dag med Rimac Concept_One. Og tar jeg ikke feil får vi landets første (?) Smart Electric i slutten av neste uke. Zumzum...!

Du har all grunn til å være stolt av de dere har fått til.

Men når det gjelder Smart Electric så er du nok ikke først. www.elbilsenter.no har minst to. Selgeren - Veronica kjører den ene til daglig. EL-19994.  I tillegg ligger det en på finn.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Øyvind.h

Sitat fra: Spooz på torsdag 13. juni 2013, klokken 23:26
Vi er stolte av å ha slått et slag for både Tesla og miljøbilene generelt siden 2008. Vi var først i Norge med Tesla Roadster, Tesla Model S, Chevrolet Volt, Nissan Leaf, Fisker Karma. Og i dag med Rimac Concept_One. Og tar jeg ikke feil får vi landets første (?) Smart Electric i slutten av neste uke. Zumzum...!

Stå på! Noen ganger vinner man (har god fortjeneste), andre ganger taper man. Sånn er gamet, selv om ikke alle liker at bedrifter tar risiko og ender opp med å tjene penger.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toppi

En moderator skal moderere debatten.

Må være helt greit å diskutere FM sin rolle, men moderator skal ikke være den som slenger ut grove påstander uten dokumentasjon, men være nettopp den som justerer en slik oppførsel.

Hvis du ønsker å være så røff får du heller være vanlig medlem Laumb.
For ditt bidrag til forumet er topp  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

fonberg

Sitat fra: toppi på fredag 14. juni 2013, klokken 07:42
En moderator skal moderere debatten.

Må være helt greit å diskutere FM sin rolle, men moderator skal ikke være den som slenger ut grove påstander uten dokumentasjon, men være nettopp den som justerer en slik oppførsel.

Hvis du ønsker å være så røff får du heller være vanlig medlem Laumb.
For ditt bidrag til forumet er topp  :)

+1
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Trond Arve

Sitat fra: toppi på fredag 14. juni 2013, klokken 07:42
En moderator skal moderere debatten.

Må være helt greit å diskutere FM sin rolle, men moderator skal ikke være den som slenger ut grove påstander uten dokumentasjon, men være nettopp den som justerer en slik oppførsel.

Hvis du ønsker å være så røff får du heller være vanlig medlem Laumb.
For ditt bidrag til forumet er topp  :)

IMHO er det helt greit at moderator deltar i diskusjonen; det ville være synd om laumb og andre må drive med selv-sensur på grunn av denne rollen. Jeg reagerte på utsagnene uavhengig av moderator-rollen.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Rasmus.B

Jeg har ett ønske om at noen av innleggene her burde slettes, og/eller at en tilbaketrekning av noen bastante innlegg er på sin plass. Så kan holde oss til VIN nummer diskusjonen. Ble en litt rar stemning her nå.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Birger

#40
Sitat fra: toppi på fredag 14. juni 2013, klokken 07:42
En moderator skal moderere debatten.

Må være helt greit å diskutere FM sin rolle, men moderator skal ikke være den som slenger ut grove påstander uten dokumentasjon, men være nettopp den som justerer en slik oppførsel.

Hvis du ønsker å være så røff får du heller være vanlig medlem Laumb.
For ditt bidrag til forumet er topp  :)

Det var da svært hårsårt.
Laumbs uttalelser er noe han helt fritt må kunne komme med.

Derimot er jeg ikke enig meg ham, men de er en annen sak. Ellers stiller jeg meg under det som ble sagt litt tidligere. Kan en ta denne vrøvlete og hårsåre debatten og flytte ut fra VIN? (Moderator :-) )
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Lars C. Krogenæs

Denne tråden er skilt ut fra http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8168.0.html
som omhandlet VIN nummere.

Venligst hold dere til tema.

(Forøvrig har moderatorer på forumet full ytringsfrihet i likhet med alle andre i Norge (Norges grunnlov § 100).
Moderatorenes ytringer er deres egne, og gjenspeiler på ingen måte holdningen til Norsk Elbilforening).

Lars C. Krogenæs
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Birger

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 14. juni 2013, klokken 16:29
Denne tråden er skilt ut fra http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8168.0.html
som omhandlet VIN nummere.

Venligst hold dere til tema.

(Forøvrig har moderatorer på forumet full ytringsfrihet i likhet med alle andre i Norge (Norges grunnlov § 100).
Moderatorenes ytringer er deres egne, og gjenspeiler på ingen måte holdningen til Norsk Elbilforening).

Lars C. Krogenæs
Forum Admin

oops... Det så jeg ikke. Beklager :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA