Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla trenger 100.000 stemmer til White House; stem via FB siden!

Startet av Spooz, onsdag 26. juni 2013, klokken 09:46

« forrige - neste »

Spooz

Av mine vel 50 biler har jeg fått VIN på kun 5-6 biler. Ingen mønster, forskjellige farger, både Performance og ikke. Har ingen VIN på noen Signature-biler enda (ikke engang på Sig1), men har f.eks fått på en standard reservasjon på tidlig 1000-tall.

Jeg har imidlertid mange biler med "TBD5", "TDB7", "TBD11" osv der VIN skal stå. Hva betyr dette?

Havebigfun

tbd-to be done- spørs om de utsetter dine bestillinger litt i påvente av noe som må gjøres ???

laumb

To Be Deleted?
Tesla har jo i kontrakten ved reservasjon at flytting av reservasjon uten skriftlig samtykke ikke er lov.
Har du skriftlig samtykke? Hvis ikke skal du ikke se bort i fra at det faktisk betyr To Be Deleted. Tror Tesla er minimalt interessert i å la en mellommann tjene gode penger på hai-ing av reservasjoner med blodpåslag for lite arbeid.

Har lest om en i fjor, som solgte sin reservasjon. Fikk beskjed om at ordren var slettet (i US).

DonPedro

TBD står vanligvis for "To Be Determined".
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Milzit

30 000 NOK skulle Ferdinand ha for reservering og at jeg skulle få Roadster prioritet pga deres kontakter, selv om jeg ikke hadde Roadster.... Heldigvis fant jeg ut at jeg kunne bestille direkte fra Tesla uten noen påslag. (dette var 3 år siden lenge før Tesla ble etablert her som eget firma) Jeg har full forståelse for at Tesla satte ned foten for denne praksisen..

Neemaz

Sitat fra: laumb på onsdag 12. juni 2013, klokken 23:40
To Be Deleted?
Tesla har jo i kontrakten ved reservasjon at flytting av reservasjon uten skriftlig samtykke ikke er lov.
Har du skriftlig samtykke? Hvis ikke skal du ikke se bort i fra at det faktisk betyr To Be Deleted. Tror Tesla er minimalt interessert i å la en mellommann tjene gode penger på hai-ing av reservasjoner med blodpåslag for lite arbeid.

Har lest om en i fjor, som solgte sin reservasjon. Fikk beskjed om at ordren var slettet (i US).

Syns ærlig talt at som moderator burde du holde deg litt unna sånne karakteristikker av forumets medlemmer.  Ferdinand hadde helt andre vilkår for 2-3 år siden, og hjelpen de da solgte import/klargjøring etc var et greit tilbud. At premissene nå er endret er dessverre for Ferdinand, men de solgte jo dette i beste velmenende vil jeg tro. Jeg sitter selv på en avtale der, og ser jo selvfølgelig nå at det er uheldig. Det er ikke bare ganske dyrt, men vi har heller ikke egen innlogg til vårt oppsett bl.a.
Problemet er jo at reservasjonen ble lagt inn lenge før Tesla hadde avd. i Norge og da så dette tilbudet greit ut. Ferdinand har ellers støttet og promotert Tesla siden fødselen, og jeg syns derfor at din karakteristikk av de som haier er urettmessig.

laumb

Jeg har tidligere utrykt at jeg, på tross av å være moderator ønsker å fremstå som et normalt medlem i harmoni.
Mine meninger er således noe jeg har anledning til å dele, på lik linje med andre. At du som reservasjonsholder via FM føler det truffet er uheldig, for deg. Jeg har ikke karakerisert forummedlemmet, men kommet med påpekning overfor forretningsmodellen og risikoen til butikken som ligger bak.

Så vidt jeg husker fra jeg første gangen snuste på Tesla, så var denne klausulen en del av avtalen som ble signert siden "tidenes morgen". Har ikke FM fulgt spillereglene, og Tesla til formodning skulle velge å følge de vilkår de selv har satt, så er det synd for de det gjelder - men spilleregler er spilleregler. Jeg påpeker faktisk bare at FM driver svartebørs av reservasjoner med millionoverskudd om det går bra. Jeg har full forståelse for at Tesla _eventuelt_ setter ned foten for det.

Hva TBD står for - det vi vi ikke.

Forøvrig, ønsker du å diskutere min mulighet til personlige meninger ytterligere, så starter du en ny tråd i et annet underforum eller sender meg en PM.

Milzit

Sitat fra: Neemaz på torsdag 13. juni 2013, klokken 12:32
Sitat fra: laumb på onsdag 12. juni 2013, klokken 23:40
To Be Deleted?

Syns ærlig talt at som moderator burde du holde deg litt unna sånne karakteristikker av forumets medlemmer.  Ferdinand hadde helt andre vilkår for 2-3 år siden, og hjelpen de da solgte import/klargjøring etc var et greit tilbud. At premissene nå er endret er dessverre for Ferdinand, men de solgte jo dette i beste velmenende vil jeg tro. Jeg sitter selv på en avtale der, og ser jo selvfølgelig nå at det er uheldig. Det er ikke bare ganske dyrt, men vi har heller ikke egen innlogg til vårt oppsett bl.a.
Problemet er jo at reservasjonen ble lagt inn lenge før Tesla hadde avd. i Norge og da så dette tilbudet greit ut. Ferdinand har ellers støttet og promotert Tesla siden fødselen, og jeg syns derfor at din karakteristikk av de som haier er urettmessig.
Jeg skal ikke starte noen diskusjon i denne tråden, men jeg mener dette er helt på plass å påpeke dette. Dette var heller ikke greit før Tesla hadde avdeling i Norge som du sier og det har jeg personlig erfaringer med:
Når jeg kontaktet Ferdinand for 3 år siden så opplyste de ikke at jeg kunne få gjort akkurat det samme via Topline i Oslo  som var firmaet Kjell-Arne Wold hadde registert i påvente at Tesla ble opprettet i Norge. Heldigvis fant jeg ut dette via dette forumet. Via Topline fikk jeg gjort en registering uten at de tok noe som helt betalt for dette og jeg betalte direkte til Tesla. Jeg synes heller ikke det er støtte til Tesla  å importere egne US-versjoner av Model S til kunder som blir solgt videre på Finn.no med villedende informasjon. (se egen tråd her).

leafster

TBD står for To Be Determined eller To Be Decided

Neemaz

Sitat fra: laumb på torsdag 13. juni 2013, klokken 13:03
Jeg har tidligere utrykt at jeg, på tross av å være moderator ønsker å fremstå som et normalt medlem i harmoni.
Mine meninger er således noe jeg har anledning til å dele, på lik linje med andre. At du som reservasjonsholder via FM føler det truffet er uheldig, for deg. Jeg har ikke karakerisert forummedlemmet, men kommet med påpekning overfor forretningsmodellen og risikoen til butikken som ligger bak.

Så vidt jeg husker fra jeg første gangen snuste på Tesla, så var denne klausulen en del av avtalen som ble signert siden "tidenes morgen". Har ikke FM fulgt spillereglene, og Tesla til formodning skulle velge å følge de vilkår de selv har satt, så er det synd for de det gjelder - men spilleregler er spilleregler. Jeg påpeker faktisk bare at FM driver svartebørs av reservasjoner med millionoverskudd om det går bra. Jeg har full forståelse for at Tesla _eventuelt_ setter ned foten for det.

Hva TBD står for - det vi vi ikke.

Forøvrig, ønsker du å diskutere min mulighet til personlige meninger ytterligere, så starter du en ny tråd i et annet underforum eller sender meg en PM.

Nei, så veldig viktig syns jeg ikke dette var ;-)

Griffel

Sitat fra: leafster på torsdag 13. juni 2013, klokken 13:30
TBD står for To Be Determined eller To Be Decided
Andre forslag:
To Be Destroyed
To Be Defined
To Be Developed
To Be Done
To Be Detailed
To Be Discussed
To Be Deleted
To Be Discontinued
Totally Brain Dead
Too Bad, Dude
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

D.O

Bare for å bekrefte ett av alternativene så betyr tbd "To Be Decided" og ikke noe annet. Tesla har brukt denne betegnelsen om mye annet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Martinique

-----
Hei

Men synes da at Ferdinand burde være så ryddig at siden premissene er såpass endret og det er lite eller ingenting for de å gjøre med bilene at de senker pengekravet en del for sine kunder.

Oreo

All honnør til laumb som gidder å være moderator.
Han har vist at er et aktivt forummedlem med masse nyttig informasjon å bidra med, både om Tesla og på andre områder, allerede FØR han ble moderator.
Da ting gikk litt over stokk og stein ettersom denne delen av forumet fikk en eksplosiv økning av brukere og innlegg, tilbød han seg rollen som moderator her på Tesla delen.
At han ikke skulle kunne ytre sine meninger her, om så være om andre forummedlemmer så lenge det ikke er snakk om hets og personangrep, synes jeg er helt hårreisende.
Tenker jeg har de fleste med meg i dette.

Stå på laumb, og takk for at du gidder å rydde opp i rotet som ofte oppstår her. ;)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

kimlillebo

Sitat fra: Oreo på torsdag 13. juni 2013, klokken 19:59
All honnør til laumb som gidder å være moderator.
Han har vist at er et aktivt forummedlem med masse nyttig informasjon å bidra med, både om Tesla og på andre områder, allerede FØR han ble moderator.
Da ting gikk litt over stokk og stein ettersom denne delen av forumet fikk en eksplosiv økning av brukere og innlegg, tilbød han seg rollen som moderator her på Tesla delen.
At han ikke skulle kunne ytre sine meninger her, om så være om andre forummedlemmer så lenge det ikke er snakk om hets og personangrep, synes jeg er helt hårreisende.
Tenker jeg har de fleste med meg i dette.

Stå på laumb, og takk for at du gidder å rydde opp i rotet som ofte oppstår her. ;)
+1
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA