Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lading hjemme med 230V (etter info i Laumbs bekreftet tråd)

Startet av silverwrx, torsdag 27. juni 2013, klokken 14:39

« forrige - neste »

silverwrx

Da var nye sommersko montert på Leaf.

Vi måtte bare få bort litt bestemorpreg, og litt mer sportslig utseende og en personalisert bil(krav fra frua: ikke dusinbil). Rekkevidden trenger vi ikke på vinteren heller.

De originale veier 18,8kg i 16tom. Dette er MYE. Rart på en sparebil. 17tom skal veie under 17kg for å være "lett".

Nye er rotary forged alu i 18tommer og veier 18,7kg.

Ikke merket noe til rekkeviddekrymping. Har gått kraftig opp i bredde, så noe reduksjon er det nok. Mere komfort(!) i asfalthull og mindre hjulstøy og et grep som matcher en nesetung bil på 1500kg. Drøm å kjøre nå. Men bilen er jo veldig høy bakkeklaring originalt, så bilde på bil kommer ikke før det har blitt bakkekontakt..

Venter fortsatt på nytt understell/dempere og Nissan OEM aerokit fra Japan.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

silverwrx

Bilder på bil.

Bakkeklaring på 19(!) cm fordrer til en SUV klassifisering.

Hjulbuene har 10(!) cm klaring.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Sonus

Flott, men hvor for ikke TEIN coil-overs fra Bjørnstad på Orkanger istedenfor helt fra Japan?

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=39955821&searchQuery=tein

Kryten

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Mr.Zero

Sitat fra: Kryten på onsdag 19. juni 2013, klokken 10:52
vinner man rekkevidde med lavere bil?
Har senket Zero'n min og kan vel ikke si at rekkevidden har økt nevneverdig... 
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

petwi

Hvor mye har du betalt for senkesettet og stylingen? Har lyst til å freshe opp leafen min.

Skjønner ikke hvorfor hjulbuene er så vanvittig mye større en standard hjulene. Det ser jo helt teit ut. Fruen fniser litt nesten hver gang hun går inn i bilen av akkurat dette.

Og hva med aerodynamikken? Det blir jo en hel del turbulens rundt hjulene når det er en så stor åpning. I mitt hode vil en senkning i kombinasjon med større hjul gi lavere luftmotstand og dermed lengre rekkevidde.

Håper du legger ut bilder når bilen er ferdig.  8)
2019 Grå Renault Zoe 4.0
2011 Hvit Mercedes Benz 220 CDI E-klasse Stasjonsvogn
2012 Antrasitt Mercedes Benz 200 CGI E-klasse Cabriolet

silverwrx

Bjørnstad er utsolgt. De må bestille fra Japan. Da brukte jeg like godt min kontakt Jurij i japan der.

Nissan orginalt Aerokit (frontstrakes, sideskjørt og bakstrakes) kommer på ca 15k med frakt og mva. De er lakket fra Nissan.

Betalte 10k for rotary forged felgene, hadde nye dekk liggende fra fossilbilen.

Forsøker å få tak i pris på leaf Nismo (Nissan motorsport) limited edition fangere. Ikke lett.

16a ladere er rimelig, ca 4k. Men nå har jeg to fra før.

Hurtigladerbilde(kun hjul)..
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Rasmus.B

Er det portable ladekabler du snakker om?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

silverwrx

Ja, portable ladekabler ja. Ikke ille pris på de i Japan. Slike originale Nissan "kladder" på 10-230v. Kladdene har annet kontakt på 220v siden, men det kan bygges om.
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA