Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av Gusse, torsdag 27. juni 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Gusse

Fikk et spørsmål fra en kompis som jeg ble svar skyldig.
"Med tanke på norske veier, noen ganger grusveier, så er det behov for å ha montert skvettlapper for å beskytte lakk rundt hjulbuer.Er dette noe som kan bestilles, eller er det standard utstyr?"
Hva mener dere folkens angående dette aldri så lite spørsmålet, men kanskje ikke så uviktig?!

Roger Kolbu

Jeg kan i alle fall vedde sjela mi på at det IKKE er standard...  ;)
Kan ikke huske å på aldri så lang tid ha sett skvettlapper på biler i denne klassen!
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

haldorh

Dette er høyaktuelt basert på de "kjerreveiene" staten tilbyr oss. Skal bli en glede å bidra med 400,- i årsavgift...
x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

Oreo

På Leafen er de ikke standard, men anbefales sterkt fra leverandør å ettermontere.
Har aldri sett det på Tesla'en, men noe vi burde etterspørre ved Teslasenterene samt noen mailer kanskje.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Gjermund

I frykt for at lakken skal bli litt stygg, så skal vi montere enda styggere skvettlapper, som også påvirker aerodynamikken?

Gusse

Hadde nettopp en trivelig samtale med Tesla sjef avd Trondheim.
Han forklarte at behovet for skvettlapper var minimal pga måten model s var bygd på,  fikk ikke den tradisjonelle "skitt stripen" oppover skjermen. Samtidig måtte man tenke på at hvis man satte på skvettlapper(type uorginale) så ville det bli litt i opposisjon til den ellers aerodynamiske tanken. Understrekte samtidig at hvis dette ble ett problem, så ville de ordne en løsning.

Kristian

Sitat fra: Oreo på fredag 14. juni 2013, klokken 10:49
På Leafen er de ikke standard, men anbefales sterkt fra leverandør å ettermontere.
Har aldri sett det på Tesla'en, men noe vi burde etterspørre ved Teslasenterene samt noen mailer kanskje.
På Leafen har dette vært ekstrautstyr hele tiden, og de fleste Leafer du ser på veien har dette. Nå er nok uttrykket skvettlapp litt gammeldags, og skaper litt feil assosiasjoner. De minner mer om en litt fet foring.
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

haldorh

x-Miev 2011
X-tesla model s 85 2013. modell s 85 2014

Havebigfun

Jeg tror ikke Tesla tilbyr skvettlapper.

P85D

Sitat fra: Gusse på fredag 14. juni 2013, klokken 11:45
Han forklarte at behovet for skvettlapper var minimal pga måten model s var bygd på,  fikk ikke den tradisjonelle "skitt stripen" oppover skjermen. Samtidig måtte man tenke på at hvis man satte på skvettlapper(type uorginale) så ville det bli litt i opposisjon til den ellers aerodynamiske tanken. Understrekte samtidig at hvis dette ble ett problem, så ville de ordne en løsning.
Det der er tullball. Etter 3 turer på fjellet med 1 mnd eierskap av min Model S er det helt tydelig slitasje i skjermbuer og på bakskjerm mellom dør og hjul samt under bak hvert hjul. Skvettlapp er ett must.

Jeg ser Biltema har noen universal i gummi. Jeg har tidligere brukt plastmrally-lapper på bilene, men jeg  tenker å prøve gummi denne gang. Tanken er å tilpasse de til slik at de blir litt anonyme.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Laste-og-Trekke/Tilhenger/Tilbehor/Skvettlapp-2000032290/
MODEL 3 DUAL MOTOR
MODEL S P85DL

P85_Norway

Sitat fra: P85D på søndag 12. april 2015, klokken 21:17
Sitat fra: Gusse på fredag 14. juni 2013, klokken 11:45
Det der er tullball. Etter 3 turer på fjellet med 1 mnd eierskap av min Model S er det helt tydelig slitasje i skjermbuer og på bakskjerm mellom dør og hjul samt under bak hvert hjul. Skvettlapp er ett must.

+1
Tesla M3 Performance

Dennis

Enig med han over at det er tullball. Kjørt 130 mil med min og er allerde steinsprut på skjermene bak bakdørene på min. Skal legge xpel folie der og andre steder de er utsatt.

Muffinman

Jepp, området foran bakhjulene er ikke pent hos meg heller etter 65.000km. Egentlig litt sandblåst hele veien fra framhjulene.

BMW850

Lurer på en slik TESLA- folie nederst. Kanskje ikke like bra som XPEL men vil vel beskytte... muligens.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Ko_deZ

Ser at dette nok blir et problem. Vet noen om noe sted hvor man kan få tak i skvettlapper?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA