Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forsikring på Tesla Model S

Startet av Gusse, torsdag 27. juni 2013, klokken 10:25

« forrige - neste »

Car-El

Sitat fra: haldorh på fredag 14. juni 2013, klokken 10:02
Dette er høyaktuelt basert på de "kjerreveiene" staten tilbyr oss. Skal bli en glede å bidra med 400,- i årsavgift...

La mæ korrigere. Det er INGEN årsavgift på elbiler. Det du betaler i "årsavgift" er en personskadeavgift.

Sitat fra: Ko_deZ på mandag 13. april 2015, klokken 15:48
Ser at dette nok blir et problem. Vet noen om noe sted hvor man kan få tak i skvettlapper?

Biltema?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

RonnyØ

Monterte skvettlapper på min i dag. Passer 92% syns jeg. Veldig små og stive, men er helt sikker på dem hjelper masse. Er 3M folie på min, men skvettlapper er best  ;) 8)






Husqvarna Automower 320

jazzwheel


RonnyØ

Sitat fra: jazzwheel på fredag 03. juli 2015, klokken 22:32
Hvor fikk du de i fra?

Det er de minste skvettlappene man får kjøpt originalt til ny Volvo V60. Har delenummeret hvis du vil ha.
Husqvarna Automower 320

Kim L


RonnyØ

Sitat fra: Kim L på lørdag 04. juli 2015, klokken 09:56
Hvordan monterte du ? Lim ? Boret ?

3 små selvborrende skruer med flatt, stort hode fra Wurth. Festes i de originale hullene i skvettlappen, pluss 1 ekstra i kanalskjørt. Kan kjøpe større skvettlapper fra samme bil også, som beskytter mer, men disse er finest syns jeg
Husqvarna Automower 320

petersv

Skrur du skruene rett i aluminiumen på bilen?

ctr46

Dette kan være interessant... Men vil gjerne ha mer info rundt hvordan du monterte dem. Gjerne flere bilder...
85D

RonnyØ

#23
Sitat fra: petersv på lørdag 04. juli 2015, klokken 18:15
Skrur du skruene rett i aluminiumen på bilen?

Er du gal :D Nei, skrudd i kanalskjørtet (plasten). Tenkte jeg skulle lage en DIY på det, selv om det egentlig er ganske rett frem.
Husqvarna Automower 320

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

ctr46

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 04. juli 2015, klokken 20:39
Sitat fra: petersv på lørdag 04. juli 2015, klokken 18:15
Skrur du skruene rett i aluminiumen på bilen?

Er du gal :D Nei, skrudd i kanalskjørtet (plasten). Tenkte jeg skulle lage en DIY på det, selv om det egentlig er ganske rett frem.

Det var en kjempeide! Tror du vil ha mange her inne som vil være takknemlig om du gjør det (meg inkludert).

Dette vil muligens kunne være et billig og godt alternativ i forhold til å foliere halve bilen med tanke på "sandblåsing" som nevnt i en annen tråd  :)
85D

petersv

Sitat fra: RonnyØ på lørdag 04. juli 2015, klokken 20:39
Sitat fra: petersv på lørdag 04. juli 2015, klokken 18:15
Skrur du skruene rett i aluminiumen på bilen?

Er du gal :D Nei, skrudd i kanalskjørtet (plasten). Tenkte jeg skulle lage en DIY på det, selv om det egentlig er ganske rett frem.

Puh.. Begykte å lire når du skrev karroseriskruer ;)

De så pene ut, men har de effekt bakover når de kun stikker ut på siden?

RonnyØ

Sitat fra: petersv på lørdag 04. juli 2015, klokken 22:04
Sitat fra: RonnyØ på lørdag 04. juli 2015, klokken 20:39
Sitat fra: petersv på lørdag 04. juli 2015, klokken 18:15
Skrur du skruene rett i aluminiumen på bilen?

Er du gal :D Nei, skrudd i kanalskjørtet (plasten). Tenkte jeg skulle lage en DIY på det, selv om det egentlig er ganske rett frem.

Puh.. Begykte å lire når du skrev karroseriskruer ;)

De så pene ut, men har de effekt bakover når de kun stikker ut på siden?
:D Effekten har jeg meget stor tro på! Hvis man ser bakfra og mot framhjulet så ser man at noe dekket kommer utenfor. Det gjør man ikke lenger med skvettlappen, så jeg har tro på at dette funker. Uansett om det blir 10 steinsprut mindre, så er det suksess for min del. :)
Husqvarna Automower 320

GOS

Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

BømloBjørn

Gammel tråd.... men fortsatt aktuelt.

Noen som har andre 'nyere' løsninger?

evt dele nr på volvo lappene...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA