Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Think som taxi

Startet av cra, mandag 21. april 2008, klokken 09:18

« forrige - neste »

El rayo

Hvor holder du til, Svein-O? Kanskje du kan låne FR-2000 av noen i nærheten?
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=399.0
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Svein-O

Jeg bor på Karmøy. Vet ikke om noen som har instrument her i nærheten (bortsett fra Ford). Er klar for å ta batteriet ut i morgen, og det byr jo på en "viss spenning" kan man vel trygt si. Så forløpig er det ikke så mye si,

Svein-O
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Svein-O

Da er "spenningen utløst".  Ny status på mitt problem: Batterifeil - 1 defekt blokk. Det var kanskje ikke noen overaskelse.
Så da legger jeg ut en forespørsel her og nå: Hvis noen av dere har batterier til overs, er jeg veldig insterressert i å kjøpe !

:) Svein-O
Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

PerBear

Jeg har en "halv" delebil som skal få LiFePO4 celler, så jeg har noen NiCd pakker til overs som er brukbare. Men du bør teste dine OK pakker først slik at det er mulig å matche cellene best mulig.

Hvis du ikke har celleovervåking bør du også anskaffe Robometer e.l.
Sandnes, Norway.
TM3 AWD LR

Svein-O

Kjørt samme Think siden 2002. 116000km. Nå også med i-MiEV.

Figgen

Starta med 40% og kjørte ca 300 m nedoverbakke med regenereringsbremsing, merka så at regenereringa gjekk "trøtt" (mista bremseeffekten) noe som eg har erfart rett som det er viss bilen startar med fullada batteri, men aldri ved låg ladestatus.  Stussa derfor litt ved denne "oppførselen" og kopla ut knappen for regenerering.  Etter 1 km flata vegen ut og då merka eg at framdrifta var borte.  "System fault" kom opp, og eg søkte nødhavn ved ein sideveg.  Har lagt merke til at systemfeil gjerne går bort etter at bilen får ein pause, f.eks. når eg startar bilen midt under forhåndsinnstilt kupéoppvarming.  Etter 1 min pause var feilmeldinga borte og bilen hadde normal framdrift.  Årsaka til feilen er eg likevel usikker på, og ettersom denne andre Thinken ikkje har batteriovervåking, fryktar eg at årsaka er den same som Svein-O registrerte: defekt batteriblokk.  Rekkevidda til bilen er imidlertid tilfredsstillande.  Så eg kan i jo i det lengste håpe det passerer utan fleire pådrag-glipp..
2 x Think 2002, begge returnert frå California, kjørt 140.000 km mellom Figgjo og Stavanger.  Har tatt i bruk Kalkhoff el-sykkel som gir fine treningsøkter uansett vær og vind (nesten..)
Nissan Leaf 2017-modell, 23.000 km på 12 mnd.

hens

Hvis en eller flere celler i batteriet er defekt eller tom vil regenstrømmen, som kan bli 100 A, forårsake at batterispenningen kommer over 150 volt.
Da vil regenereringen kobles ut.
Og motoren kutte pga overspenning.

På tide med vannfylling? Kontroller vannforbruket for hver av rekkene!
Ujevnt vannforbruk er en indikasjon på at noe er galt
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA