Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av notonlyonlybutbut, mandag 24. juni 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

cairnz

Jeg har RN 836xxx fortsatt. bekreftet og betalt 23. aug - ser ikke ut til at de helt i sekvens
Elbilist

TesLars

Nei, det er ikke noe særlig sammenheng med RN# og VIN#.

Jeg har f.eks. lavere VIN# men mye høyere RN# enn Anew.
Oslo
Black Model S

fhovlan

Eg har fått VIN 23999  :). Det 8. sifferet indikerer std. (N). Eg har i ettertid endra frå Std. til Performance. "My tesla" stemmer med endringa, men ikkje VIN. N skulle blitt endra til P. Nokon som har vore borti tilsvarande?

kjetilei

Reservert: 2. september
Bekreftet: 8. september
VIN: 26. september - 2377x
Levering: estimert januar 2014
"Tessie" - S85, blå med det meste av tilvalg, levert mars 2014
"Blåbæret" - E-UP, mai 2015
TM≡ reservert 1.4 2016

ellinger

Reservert 23 August
Bekreftet 23 August
Fortsatt ikke mottatt VIN, men fått telefon fra Tesla om at den er ferdig produsert 4 November.
Pearl White med 21" grå felger og panoramatak.
Har bestillt med absolutt alt av utstyr og P85+
Fikk bekreftet i dag at jeg havnet litt bak i køen grunnet alt utstyret.
Synes det var litt urettferdig, da fikk jeg vite at det er en utstyrspakke som det er begrenset tilgjengelighet på. Men de ville ikke si hvilken.
Noen som vet?

valvolainen

Sitat fra: ellinger på fredag 27. september 2013, klokken 22:45
Reservert 23 August
Bekreftet 23 August
Fortsatt ikke mottatt VIN, men fått telefon fra Tesla om at den er ferdig produsert 4 November.
Synes det var litt urettferdig, da fikk jeg vite at det er en utstyrspakke som det er begrenset tilgjengelighet på. Men de ville ikke si hvilken.
Noen som vet?

Synes 4. november var i utgangspnktet tidlig?
Selv har vi det meste av utstyr og beregnet ferdig 15. okt.
Mangler dog barneseter, performance og da naturligvis P+.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

ellinger

Sitat fra: valvolainen på fredag 27. september 2013, klokken 22:50
Reservert 23 August
Bekreftet 23 August
Noen som vet?

Synes 4. november var i utgangspnktet tidlig?
Selv har vi det meste av utstyr og beregnet ferdig 15. okt.
Mangler dog barneseter, performance og da naturligvis P+.

Den skal utleveres første uka i Januar.
Det tar 6-8 uker fra USA, jeg klager for all del ikke.
Men det er folk som har bestillt etter meg som allerede har VIN, noe som betyr at de også får bil samtidig eller før.
Gjør ikke noe for min del, men litt rart at en utstytspakke skal "forsinke" levering. Var derfor jeg lurte på om noen visste hva det var som gjorde dette.
Siden Tesla selv ikke vil svare på det så tenkte jeg kanskje noen andre hadde noen ideer. Er det sikkerhetspakka? Den er det jo ikke så mange som valgte.

Frodebo

Sitat fra: fhovlan på fredag 27. september 2013, klokken 17:35
Eg har fått VIN 23999  :). Det 8. sifferet indikerer std. (N). Eg har i ettertid endra frå Std. til Performance. "My tesla" stemmer med endringa, men ikkje VIN. N skulle blitt endra til P. Nokon som har vore borti tilsvarande?

Eg har tipsa dei i unaiten om at dei i Førde ikkje bør få P. Vegane tåler det ikkje, og sjåførane er ikkje riktig gode heller ;-)

Neida. Tipper dette vil bli endra i tide. Så lenge du har fått endringa bekrefta via epost tror jeg du skal stole på at det blir i orden. La det gå en uke eller to, så kan du jo sende en epost for å forsikre def. Om det blir skjærings kan du få prøve min en tur!

Trondheim. Model S P85 2/2014 Solgt 12/2016
Model X 90D. Levert 11/1-17 Solid hvit, 5-seter, AP2.0, Vossen 22"/PH 20". Signaturmedlem TOCN

SR

Reservert 23 August
Bekreftet 23 August
Noen som vet?

Ser ut som vi har samme spesifikasjon, inklusiv farge. Reserverte og bekreftet 16. august. Fikk VIN-nr tidligere denne uken.
Før S P85+, så  SP85D, deretter S P90DL, nå X 100D

ellinger

Sitat fra: SR på lørdag 28. september 2013, klokken 00:07
Reservert 23 August
Bekreftet 23 August
Noen som vet?

Ser ut som vi har samme spesifikasjon, inklusiv farge. Reserverte og bekreftet 16. august. Fikk VIN-nr tidligere denne uken.
+1

Li-Ion

Hei, dette er første gangen jeg hører. Har du virkelig fått bekreftet fra Tesla når bilen blir ferdig produsert....?? Og dette kun 1 mnd. etter bestiling...

Er det lov å spørre hvem du snakket med? Tesla lokalt eller Nederland/USA...?

Har selv forsøkt å få nærmere informasjon fra Tesla om dette, men alltid har svaret vært... "det vet vi ikke enda"
Be afraid...

rsy

Reservert: 18/09
Bekreftet:  26/09
Skjønte ikke før i dag at jeg har fått VIN-nummer, men har hatt det i 2-3 dager nå.
VIN: 2455*

RSy

ellinger

Sitat fra: Elektriske_Jan på lørdag 28. september 2013, klokken 11:31

Hei, dette er første gangen jeg hører. Har du virkelig fått bekreftet fra Tesla når bilen blir ferdig produsert....?? Og dette kun 1 mnd. etter bestiling...

Er det lov å spørre hvem du snakket med? Tesla lokalt eller Nederland/USA...?

Har selv forsøkt å få nærmere informasjon fra Tesla om dette, men alltid har svaret vært... "det vet vi ikke enda"

Hei,
Ja de ringte fra +31 nummer å ville bare bekrefte at jeg ikke ville gjøre noen endringer.
Jeg sa da nei og da sa den hyggelige damen at bilen er ferdig produsert 4 november.
I salesforce som de bruker på Tesla Alnabru har de også tilgang til å se denne infoen.
Jeg har sett det selv.

Li-Ion

Takker for svar. Tror ikke alle kundene får samme info og behandling...dessverre. Jeg har ikke hørt et pipp etter min bestilling og bekreftelse 1/7 i år...   :-\
Be afraid...

TesLars

Sitat fra: Elektriske_Jan på mandag 30. september 2013, klokken 18:49
Takker for svar. Tror ikke alle kundene får samme info og behandling...dessverre. Jeg har ikke hørt et pipp etter min bestilling og bekreftelse 1/7 i år...   :-\

Samme her. Bekreftet en uke senere enn deg og har VIN235xx, men håper at bilen blir klar og levert i des.  Hva med deg? Når er forventet levering på din bil?
Oslo
Black Model S

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA