Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av notonlyonlybutbut, mandag 24. juni 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

laumb

Ikke farlig.
Kontrollnummer kan man regne seg fram til - og hele VIN finner man godt synlig på bilen og hos Statens Vegvesen. Ikke noe hemmelig. :)

Kenneth Waal

Fikk VIN nr idag, slutter på P193XX - dvs "P193xx" som dere andre skriver på signaturen ?
Tenkte jeg kom til å få et mye høyere tall når jeg ser hva resten av forumet har.
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

ebbrey

Sitat fra: Kenneth Waal på tirsdag 06. august 2013, klokken 18:28
Fikk VIN nr idag, slutter på P193XX - dvs "P193xx" som dere andre skriver på signaturen ?
Tenkte jeg kom til å få et mye høyere tall når jeg ser hva resten av forumet har.

Nei VIN nummeret "vi" bruker er bare siste 6 siffrene, ja det står P193XX til slutt i selve VIN nummeret men ikke det samme som vi kaller P# som er sekvensnummeret fra du reserverte. Skal endre siggen min til begge nå så ser du.

Jeg fikk 18965 tidligere idag så da er 193XX i tråd med utleveringene av VIN nummer. P# ditt eller "sekvensnummeret for reservasjon" som ikke er det samme som sekvensnummeret i VIN finner du i mailen fra Tesla "din garasje blir kulere" som er din kølapp.

Tesla har i de siste mailer til meg og andre på forumet her vært veldig klare på at VIN ikke har noe med når bilen produseres å gjøre. Men det virker som de holder seg ca til reservasjonsnummerene, selv om de hopper litt fremmover gjerne på Performance biler. Virker det som.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Jimpec

Jeg skal ikke bidra til å lage noe dårlig stemning her; men VIN er ikke heelt ute av rekkefølge heller da. Det som virker å være ute av rekkefølge er tildeling av VIN. Tror vi kan være ganske sikre på at 15xxx produseres før 18xxx.
De er nok bare godt opplært i å kommunisere standardbeskjeder slik at det ikke skal bli roping når noen går foran andre i køen.

I tillegg synes det jo delvis klart at Performance versjon foretrekkes.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

ebbrey

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 06. august 2013, klokken 18:58
Jeg skal ikke bidra til å lage noe dårlig stemning her; men VIN er ikke heelt ute av rekkefølge heller da. Det som virker å være ute av rekkefølge er tildeling av VIN. Tror vi kan være ganske sikre på at 15xxx produseres før 18xxx.
De er nok bare godt opplært i å kommunisere standardbeskjeder slik at det ikke skal bli roping når noen går foran andre i køen.

Nja, ta feks: P#4126 med levering Des. Som har VIN 18537. Tror ikke den produseres før min oktober levering på 18965. Nei det er ikke mange hundre unna hverandre på VIN men virker som de faktisk har endret veldig på VIN tildeling og at dette kan gjøre at produksjonen ikke følger i stigende rekkefølge.

Jimpec

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 19:02
Sitat fra: Jimpec på tirsdag 06. august 2013, klokken 18:58

Nja, ta feks: P#4126 med levering Des. Som har VIN 18537. Tror ikke den produseres før min oktober levering på 18965. Nei det er ikke mange hundre unna hverandre på VIN men virker som de faktisk har endret veldig på VIN tildeling og at dette kan gjøre at produksjonen ikke følger i stigende rekkefølge.

Joda - enig i det du skriver. Likevel er min oppfatning av VIN følges i hovedtrekk når det gjelder produksjon. (Basert på ha lest ALLE postene som omhandler levering på dette forumet og TMC den siste tiden.. ;-) )
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Også_Øyvind_H

Og da har de jammen funnet ut at kanskje jeg også skulle få VIN nr:

VIN 19473
P 2220
Standard svart 85kW med alt minus alarm/barneseter

Dette er vel unntaket som bekrefter regelen - VIN nr er en schmule vilkårlig. MEN, som sagt har jeg fått anntyda relativt sen levering ifht P-nr (begynnelsen av november).

Alt dette er sikkert glemt og tilgitt om 5-6 år 8)
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

ebbrey

Sitat fra: Også_Øyvind_H på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:15

VIN 19473
P 2220

Dette er vel unntaket som bekrefter regelen - VIN nr er en schmule vilkårlig. MEN, som sagt har jeg fått anntyda relativt sen levering ifht P-nr (begynnelsen av november).

Se der ja, tenkte på det idag. Virka litt "sent" vi på 22 tallet som har manglet en stund. Forventer å se statusendring før måneden er over nå!

Elmo

Sitat fra: laumb på tirsdag 06. august 2013, klokken 18:14
Ikke farlig.
Kontrollnummer kan man regne seg fram til - og hele VIN finner man godt synlig på bilen og hos Statens Vegvesen. Ikke noe hemmelig. :)

Ikke særlig hemmelig nei, bare å søke på reg.nummer på vegvesen.no
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

teslAudun

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:18
Sitat fra: Også_Øyvind_H på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:15

VIN 19473
P 2220

Se der ja, tenkte på det idag. Virka litt "sent" vi på 22 tallet som har manglet en stund. Forventer å se statusendring før måneden er over nå!

Må føye meg inn i rekken av oss på 22xx som blir tildelt vin i dag! Får litt lille-julaften-følelse... Ventingen som aldri tok slutt...
Vin 19490.  ;D
Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Tesladigger

Og da fikk jeg også endelig et VIN nr. 19493.
Ser ut som at vi som har bestilt standard 85 utg. må gå en strafferunde på leveringstiden.
Jeg har også kontrakt på sep/okt, men fått kommunisert via mail at forventet lev. er midten av november. ???

Ut fra at det gis en mnd. kortere leveringstid ved bestilling av perf. i USA, så er visst praksisen på dette allerede etablert på EU modellene også.  :o

Men som tidligere nevnt, det er sikkert glemt en gang etter at vi har fått bilen.
Kanskje vi får mulighet til å bruke enda mer penger på bilen med flere options som vi kanskje rekker å få med pga. senere levering :P
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

ebbrey

Bursdag for 22XX idag :) Vi får vel bilene samme dag også tenker jeg. Siden dere har fått en del hint om november så regner jeg med at oktober har gått for lengst. Og ja, er jo glemt dagen så fort jeg får key foben og ser at bilen har 4 hjul.

Heh ja hadde håpet på upgrades, men de står veldig fast på at det ikke er noen upgrades. Og at felgene kommer til norge etterhvert og må handles når de kommer. Hadde derimot JEG styrt oppe på alna så hadde jeg passa på at det kom containere fulle med stuff som kan handles av kunder på stedet når de henter bilen. Jeg vil ha masse stuff.

Nå rekker vi nok å få med Hakka på vinterpakken, de jobber med pris. Men helst ville jeg også hatt med Cyclone hjula. Også standard 19" hjula med Hakka istedenfor. Men men.

Harlex

Sitat fra: Tesladigger på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:28
Og da fikk jeg også endelig et VIN nr. 19493.
Ser ut som at vi som har bestilt standard 85 utg. må gå en strafferunde på leveringstiden.
Jeg har også kontrakt på sep/okt, men fått kommunisert via mail at forventet lev. er midten av november. ???

Ut fra at det gis en mnd. kortere leveringstid ved bestilling av perf. i USA, så er visst praksisen på dette allerede etablert på EU modellene også.  :o

Men som tidligere nevnt, det er sikkert glemt en gang etter at vi har fått bilen.
Kanskje vi får mulighet til å bruke enda mer penger på bilen med flere options som vi kanskje rekker å få med pga. senere levering :P
Ja jeg er relativt nærmt p22xx med min 2120 og jeg fikk VIN for "evigheter" siden... Har 168xx men har ikke fått tilbakemelding ang. estimert levering ennå og de "leter fortsatt etter deler" sitter no å håper på slutten av sept. som endel andre som ikke er fryktelig langt unna meg "VIN-messig"
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tesladigger

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:33
Bursdag for 22XX idag :) Vi får vel bilene samme dag også tenker jeg. Siden dere har fått en del hint om november så regner jeg med at oktober har gått for lengst. Og ja, er jo glemt dagen så fort jeg får key foben og ser at bilen har 4 hjul.

Heh ja hadde håpet på upgrades, men de står veldig fast på at det ikke er noen upgrades. Og at felgene kommer til norge etterhvert og må handles når de kommer. Hadde derimot JEG styrt oppe på alna så hadde jeg passa på at det kom containere fulle med stuff som kan handles av kunder på stedet når de henter bilen. Jeg vil ha masse stuff.

Nå rekker vi nok å få med Hakka på vinterpakken, de jobber med pris. Men helst ville jeg også hatt med Cyclone hjula. Også standard 19" hjula med Hakka istedenfor. Men men.

Helt enig, kunne tenkt meg samme hjulpakke som du skisserer her, 19" Cyclone på sommer og std. 19" på vinter dekkene.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

ebbrey

Sitat fra: Tesladigger på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:40
Sitat fra: ebbrey på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:33

Helt enig, kunne tenkt meg samme hjulpakke som du skisserer her, 19" Cyclone på sommer og std. 19" på vinter dekkene.

Ja, jeg håper de klarer å få ut fingern å fikse dette for oss! Hvis de så gjerne vil selge oss felger.. ja.. så gjør det da!

Edit: Alternativet blir at jeg eventuelt prøver meg når felgpakka er klar, om vinterpakka ikke kan leveres med cyclone felger. Så ønsker jeg kun dekk, også får de frem til Mars 2014 på seg til å levere meg Cyclone felgene. Syns det er en fair deal.

Edit 2: Ja har seilet off topic og er på dekk og felger, men har VIN bursdag.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA